Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye hurtigladere planlagt i Finnmark

Startet av jlan, onsdag 10. april 2019, klokken 15:28

« forrige - neste »

ThomasEL

Er det noen som har erfaring/suksess med å registrere Elbilforeningens ladebrikke hos InCharge (som vel er partner på laderne i Finnmark)

Registrerte den via et skjema på nettsiden til InCharge før helga, og fikk melding om at bestilling var registrert, men at man ikke kunne opprette noe brukerprofil før man har fått tilsendt en bekreftelseskode.
- Er det vanlig at dette tar sin tid..?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

THE

Jeg har fått lagt til Elbilforeningens ladebrikke. Brikken er registrert som kort/betalingsmåte både i appen til Ishavsveien og InCharge. Har ikke testet lading men alt ser ut til å være OK. Husker det var en del knot for å få det til, og forstår ikke helt sammenhengen mellom InCharge/Vattenfall og Ishavsveien. For sikkerhetsskyld opprettet jeg konto på begge selskapene. Brikken ble automatisk lagt til i begge portalene da jeg knyttet den til hos Incharge.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

ThomasEL

@The:
Ok, takk👍 Da antar jeg det kanskje skjer noe etter hvert, og at denne bekreftelseskoden kommer på mail til slutt.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

knute

Sitat fra: ThomasEL på tirsdag 22. juni 2021, klokken 14:54
@The:
Ok, takk👍 Da antar jeg det kanskje skjer noe etter hvert, og at denne bekreftelseskoden kommer på mail til slutt.

Gjorde samme øvelse selv for et par uker siden, og da tok det 3-4 dager fra jeg registrerte meg og fikk kvittering på det, til aktiveringskoden kom på mail.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

RJK

Sitat fra: THE på tirsdag 22. juni 2021, klokken 14:44
Jeg har fått lagt til Elbilforeningens ladebrikke. Brikken er registrert som kort/betalingsmåte både i appen til Ishavsveien og InCharge. Har ikke testet lading men alt ser ut til å være OK. Husker det var en del knot for å få det til, og forstår ikke helt sammenhengen mellom InCharge/Vattenfall og Ishavsveien. For sikkerhetsskyld opprettet jeg konto på begge selskapene. Brikken ble automatisk lagt til i begge portalene da jeg knyttet den til hos Incharge.

Ishavsveien har valgt å knytte seg opp mot Incharge for betaling, fremfor å utvikle en helt egen løsning. Det synes jeg er et ganske så smart og fornuftig valg. De sparer masse utviklingskostnader og driftsutgifter, antageligvis i bytte mot noe av fortjenesten. Dessuten gjør det at flere vil knytte seg til incharge, og det vil da falle lettere å bruke dette om man f.eks. tar turen til Sverige, eller andre steder der man kan bruke Incharge.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ThomasEL

@Knute: Takk for info, da nærmer det seg nok her også!
@RJK: Enig! Men for de det haster litt for å lade, så var jo dette et litt tunggrodd system. Betyr ikke noe for meg, for jeg skal ikke nordover med det første.

Viser vel nok en gang at en roamingtjeneste mellom ulike leverandører må på plass🤪
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA