Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware tråden

Startet av P85D, tirsdag 26. mars 2019, klokken 16:38

« forrige - neste »

rlnd

Sitat fra: tori-no på onsdag 27. mars 2019, klokken 08:51
Etter oppdatering til 2019.8.3 så opplever jeg at ryggekamera kommer opp helt svart i noen sekunder i det jeg skifter til revers. Noen andre som opplever dette?
Det varer i opp til 5 sekunder før bildet viser.

Jeg hadde det samme rett etter at bilen ble utlevert, en restart av systemet i bilen fikset det for meg, hold inne begge knappene på rattet og brems til du ser at skjermen restarter.
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

tori-no

Takk for svar. Det er testet uten resultat dessverre.

P85D

Sitat fra: hemi på tirsdag 26. mars 2019, klokken 21:44
Fikk da 2019.8.3 og har testet, samme har kompis (Begge har performance)

Virker som den har fått drastisk mye mer effekt i mellom/høyere register? i 80kmh nå hører du dekka jobber når du puncher gassen, det skjedde det ca 0 før.

Klart utetempen er bedre, og batteriet varmere også, så kan jo være påvirking.

For å sjekke placebo kjørte min venn til sandvika, oppgraderte mens vi trente, og testet ny FW hjem, også han opplevde at 60-80 og oppover var vesentlig bedre.

Noen andre som har testet?

Jeg har samme opplevelse. Vinterdekkene slipper betydelig mer ved hardt pådrag. Bilen reiser seg mer i fronten og forhjulene sliter med grep om man øser på fra 60km/t. Det skal bli moro å teste dette på sommerhjulene. Dumt med sen påske  :blank:
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

stranger1891

Sitat fra: tori-no på onsdag 27. mars 2019, klokken 08:51
Etter oppdatering til 2019.8.3 så opplever jeg at ryggekamera kommer opp helt svart i noen sekunder i det jeg skifter til revers. Noen andre som opplever dette?
Det varer i opp til 5 sekunder før bildet viser.

Jeg opplever det samme.

fnatiC

Noen fler som fortsatt ikke har sett noe til oppdateringen fra 5.25 til 8.3? Har non performance awd med eap

hemi

Sitat fra: P85D på onsdag 27. mars 2019, klokken 12:45

Jeg har samme opplevelse. Vinterdekkene slipper betydelig mer ved hardt pådrag. Bilen reiser seg mer i fronten og forhjulene sliter med grep om man øser på fra 60km/t. Det skal bli moro å teste dette på sommerhjulene. Dumt med sen påske  :blank:

Skal også på fjellet hele påsken så avventer, opplever faktisk ikke at R3'ene begrenser det så veldig, selv nå.

gruffalo

Jeg synes gassresponsen er blitt mindre hissig med den nye firmwaren? Det kan være bare at jeg ha vent meg til bilen også. (Har ikke performance) Merker ikke noe til at den er sprekere.
E-tron 55 sportback 2022

VikingWithWings


Sitat fra: tori-no på onsdag 27. mars 2019, klokken 08:51
Etter oppdatering til 2019.8.3 så opplever jeg at ryggekamera kommer opp helt svart i noen sekunder i det jeg skifter til revers. Noen andre som opplever dette?
Det varer i opp til 5 sekunder før bildet viser.

Har ikke opplevd problemer med ryggekamera, men i morges(etter å ha oppdatert i går og ikke sett noe problemer)var skjermen svart når jeg satte meg inn i bilen. Den restartet etterhvert.

Men synes varmeapparatet er mindre effektivt enn før. Kjørte med 19 grader før oppdatering, og etter må jeg opp i 24 med samme settings for å ha det komfortabelt.

::)
11.mars -19 TM3P Deep Blue Metallic
EAP -> FSD | HW2.5 -> HW3.0 | FW2022.40.4.1

trikola

Sitat fra: VikingWithWings på onsdag 27. mars 2019, klokken 17:08
Men synes varmeapparatet er mindre effektivt enn før. Kjørte med 19 grader før oppdatering, og etter må jeg opp i 24 med samme settings for å ha det komfortabelt.

::)

La også merke til at det periodevis kommer kald luft. Var ikke slik før
TM3LR EAP+FSD 3.2019 "el Tekno Gigante"

sjokomelk

Sitat fra: trikola på onsdag 27. mars 2019, klokken 17:19
Sitat fra: VikingWithWings på onsdag 27. mars 2019, klokken 17:08
Men synes varmeapparatet er mindre effektivt enn før. Kjørte med 19 grader før oppdatering, og etter må jeg opp i 24 med samme settings for å ha det komfortabelt.

::)

La også merke til at det periodevis kommer kald luft. Var ikke slik før
Har du hatt bil med auto-funksjon på varmeapparatet tidligere?
Hvis sola skinner sterkt vil bilen prøve å kompensere for varmen fra denne ved å bruke litt kaldere luft lenger opp i kupéen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

hkaspenberg

    Sitat fra: Toalmar på tirsdag 26. mars 2019, klokken 22:27
    Sitat fra: hkaspenberg på tirsdag 26. mars 2019, klokken 20:54
    Fikk siste firmware i går kveld, dvs. 2019.8.3, og to ting har sluttet å fungere:

    • Ladeplaten jeg har for trådløs lading av telefonen. Virker som de har lagt inn begrensing på hvor mye strøm som kan trekkes fra USB-portene foran
    • DashCam - den legger igjen uleslige MP4-filer som bare er fulle av støy
    Har laget ladeplate selv med 2 stk trådløse ladepader, Den ene er kun tilkoblet i påvente av en USB-forgrening da minnepenn for Dashcam sitter i det andre Usb-uttaket.
    Denne lader i 3-4 sekunder før den kutter ja.
    I tillegg la jeg merke til at i går før oppgraderingen hadde jeg ett grått krys i Dashcam symbolet på skjermen, dette vedvarte også etter oppgraderingen i går kveld og i dag tidlig på tur til jobb.
    I ettermiddag på tur hjem så virket dashcam igjen og tok opp.[/list]


    • Ladeplate-problemet er løst etter råd fra Taptes - satte inn en billig USB-hub fra Clasern: https://www.clasohlson.com/no/USB-hub-2.0/38-5662
    • Dashcam er foreløpig løst, men systemet fyller nå opp disken istedenfor å rullere filene og stopper ved full disk. Nei, jeg har ikke enablet sentry-mode.
    ;-D Hans
    Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

    Toalmar

    Sitat fra: tori-no på onsdag 27. mars 2019, klokken 08:51
    Etter oppdatering til 2019.8.3 så opplever jeg at ryggekamera kommer opp helt svart i noen sekunder i det jeg skifter til revers. Noen andre som opplever dette?
    Det varer i opp til 5 sekunder før bildet viser.
    Har også sett det ett par ganger ja
    Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

    hemi

    litt random sort ryggekamera ja,

    Bakover kamera i sentry mode er stortsett greie, men ser det av og til er liten stripe i video i bunn på noen cm

    gruffalo

    Sitat fra: hkaspenberg på onsdag 27. mars 2019, klokken 20:50
      Sitat fra: Toalmar på tirsdag 26. mars 2019, klokken 22:27
      Sitat fra: hkaspenberg på tirsdag 26. mars 2019, klokken 20:54
      Fikk siste firmware i går kveld, dvs. 2019.8.3, og to ting har sluttet å fungere:

      • Ladeplaten jeg har for trådløs lading av telefonen. Virker som de har lagt inn begrensing på hvor mye strøm som kan trekkes fra USB-portene foran
      • DashCam - den legger igjen uleslige MP4-filer som bare er fulle av støy
      Har laget ladeplate selv med 2 stk trådløse ladepader, Den ene er kun tilkoblet i påvente av en USB-forgrening da minnepenn for Dashcam sitter i det andre Usb-uttaket.
      Denne lader i 3-4 sekunder før den kutter ja.
      I tillegg la jeg merke til at i går før oppgraderingen hadde jeg ett grått krys i Dashcam symbolet på skjermen, dette vedvarte også etter oppgraderingen i går kveld og i dag tidlig på tur til jobb.
      I ettermiddag på tur hjem så virket dashcam igjen og tok opp.[/list]


      • Ladeplate-problemet er løst etter råd fra Taptes - satte inn en billig USB-hub fra Clasern: https://www.clasohlson.com/no/USB-hub-2.0/38-5662
      • Dashcam er foreløpig løst, men systemet fyller nå opp disken istedenfor å rullere filene og stopper ved full disk. Nei, jeg har ikke enablet sentry-mode.
      ;-D Hans

      Kobler du begge Taptes pluggene i splitteren?
      E-tron 55 sportback 2022

      Atle3

      Sitat fra: fnatiC på onsdag 27. mars 2019, klokken 13:02
      Noen fler som fortsatt ikke har sett noe til oppdateringen fra 5.25 til 8.3? Har non performance awd med eap

      Samme som meg. Prøver med WiFi i natt. Ikke så lett og få koblet seg på WiFi til huset selv om iPhone har gode signaler der bilen står?

      © 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA