Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware tråden

Startet av P85D, tirsdag 26. mars 2019, klokken 16:38

« forrige - neste »

hemi

Jeg har flere refferals for "early software access" + performance + wifi, vetke om det hjelper dog.

fnatiC

Sitat fra: Atle3 på onsdag 27. mars 2019, klokken 23:35
Sitat fra: fnatiC på onsdag 27. mars 2019, klokken 13:02
Noen fler som fortsatt ikke har sett noe til oppdateringen fra 5.25 til 8.3? Har non performance awd med eap

Samme som meg. Prøver med WiFi i natt. Ikke så lett og få koblet seg på WiFi til huset selv om iPhone har gode signaler der bilen står?

Nøyaktig samme problem. Wi-Fi signalene i bilen er latterlig dårlige. Måtte flytte routeren nærmere garasjen. Prøver med wifi tilkoblet i natt også, så får vi se om det er noen endring når jeg skal på jobb i morgen tidlig.

vegardg

Sitat fra: gruffalo på onsdag 27. mars 2019, klokken 13:29
Jeg synes gassresponsen er blitt mindre hissig med den nye firmwaren? Det kan være bare at jeg ha vent meg til bilen også. (Har ikke performance) Merker ikke noe til at den er sprekere.
Enig, den virker daffere.

Hodetelefoner

Sitat fra: vegardg på torsdag 28. mars 2019, klokken 01:33
Sitat fra: gruffalo på onsdag 27. mars 2019, klokken 13:29
Jeg synes gassresponsen er blitt mindre hissig med den nye firmwaren? Det kan være bare at jeg ha vent meg til bilen også. (Har ikke performance) Merker ikke noe til at den er sprekere.
Enig, den virker daffere.
Tesla skyter seg ikke i beinet to ganger.
Før spant P85D på alle 4 hjulene, p85 la igjen røyk skyer ut av kryss.
Dette på bekostning av DU... Så Tesla fjernet gass responsen helt..
Velkommen til Tesla verden

DagfinnN

Sitat fra: fnatiC på onsdag 27. mars 2019, klokken 23:49
Nøyaktig samme problem. Wi-Fi signalene i bilen er latterlig dårlige. Måtte flytte routeren nærmere garasjen. Prøver med wifi tilkoblet i natt også, så får vi se om det er noen endring når jeg skal på jobb i morgen tidlig.
Husk at wifi antenne står i høyre speil. Lurt å la høyre siden vende mot wifi router.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

fnatiC

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 28. mars 2019, klokken 07:43
Sitat fra: fnatiC på onsdag 27. mars 2019, klokken 23:49
Nøyaktig samme problem. Wi-Fi signalene i bilen er latterlig dårlige. Måtte flytte routeren nærmere garasjen. Prøver med wifi tilkoblet i natt også, så får vi se om det er noen endring når jeg skal på jobb i morgen tidlig.
Husk at wifi antenne står i høyre speil. Lurt å la høyre siden vende mot wifi router.

Kjekt å vite, takk :)
Vært tilkoblet wifi i hele natt, fortsatt ingen varsel om oppdatering.. Hrmm

ElTor

Min løsning var å aktivere Hotspot på nettbrett, kom oppdateringen ila 5 min da jeg koblet til bilen.

Handyman

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 28. mars 2019, klokken 07:43
Sitat fra: fnatiC på onsdag 27. mars 2019, klokken 23:49
Nøyaktig samme problem. Wi-Fi signalene i bilen er latterlig dårlige. Måtte flytte routeren nærmere garasjen. Prøver med wifi tilkoblet i natt også, så får vi se om det er noen endring når jeg skal på jobb i morgen tidlig.
Husk at wifi antenne står i høyre speil. Lurt å la høyre siden vende mot wifi router.
Nei den skal befinne seg tverrstolpen i taket.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

fnatiC

Sitat fra: ElTor på torsdag 28. mars 2019, klokken 08:24
Min løsning var å aktivere Hotspot på nettbrett, kom oppdateringen ila 5 min da jeg koblet til bilen.

Hotspot eller hjemmenettverk burde ikke gjøre noen forskjell...

sjokomelk

Du får ingen oppdatering uansett hva slags nettverk du er koblet til hvis ikke Tesla har klargjort den til deg. Oppdateringer blir sendt ut i puljer, og hvis din pulje ikke har fått grønt lys må du bare vente til dette skjer. Ingenting du kan gjøre for å "presse deg frem i køen". Bare pust rolig med magen og så skjer ting når de skjer. :+1:
Du kan stå å mase så mye du orker i gaten på flyplassen for å få komme ombord, men hvis du ikke flyr med SAS Plus, må du bare vente til det er din tur til å gå ombord.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

fnatiC

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 28. mars 2019, klokken 08:44
Du får ingen oppdatering uansett hva slags nettverk du er koblet til hvis ikke Tesla har klargjort den til deg. Oppdateringer blir sendt ut i puljer, og hvis din pulje ikke har fått grønt lys må du bare vente til dette skjer. Ingenting du kan gjøre for å "presse deg frem i køen". Bare pust rolig med magen og så skjer ting når de skjer. :+1:
Du kan stå å mase så mye du orker i gaten på flyplassen for å få komme ombord, men hvis du ikke flyr med SAS Plus, må du bare vente til det er din tur til å gå ombord.

Nei jøss sier du det? dette visste jo ingen fra før.

Handyman

Etter oppdatering har jeg lagt merke til at bilen starter lading veldig ofte.
I natt startet lading nokså nøyaktig hver time, Charge Limit satt til 85%.
Slik oppførte den seg ikke tidligere, og jeg har ikke endret noe.
Noen som har lagt merke til det samme?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Strøm Tycoon

Fikk oppdatering i dag, ingen WiFi. Estimert rekkevidde gikk opp 4% etter oppdatering, det er jo hyggelig.

hemi

Ref grafen som er publisert på nye FW hadde byttdynoen min rett! mer fra 60, vesentlig mer fra 80kmh.

P85D

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 28. mars 2019, klokken 08:44
Du får ingen oppdatering uansett hva slags nettverk du er koblet til hvis ikke Tesla har klargjort den til deg....
Det har gått rykter om at oppdateringer kommer fortere om man kobler seg til WIFI hos Tesla Service. Jeg har ikke testet det selv.
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA