Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Renault Zoe 2020

Startet av Lyse Tanker, torsdag 21. mars 2019, klokken 15:55

« forrige - neste »

eriksj

Hva ble det til med adaptiv cruise control? Kan ikke se det står noe sikkert på Renault sine info sider eller andre steder?
2017 Renault Zoe R90 Z.E. 40 Intens

torlie

Sitat fra: eriksj på tirsdag 18. juni 2019, klokken 08:26
Hva ble det til med adaptiv cruise control? Kan ikke se det står noe sikkert på Renault sine info sider eller andre steder?

Har sendt epost til selger vedrørende dette da jeg også var usikker. Ville vært rart om det ikke var adaptiv cruise på ny modell, men kan ikke se noen radar i fronten på bildene, så tviler  :-1:
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

jman76

Mener det ble uttalt i videoen fra "owners group" at den ikke kom med adaptiv cruisecontrol?

Slik jeg ser det har Zoe noen åpenbare ulemper;
- ikke 100 kW hurtiglading
- må bruke dedikert ladekabel for saktelading, kjipt når man har fastmontert type 2 i allerede installert ladestasjon
- trolig fortsatt ikke taklast, hengerfeste er vel ikke et tema på en slik type bil
- ikke adaptiv cruisecontrol

e-Corsa/e-208 virker litt mer attraktiv hvis prisforskjellen ikke blir veldig stor.


torlie

#33
Sitat fra: jman76 på tirsdag 18. juni 2019, klokken 09:54
Mener det ble uttalt i videoen fra "owners group" at den ikke kom med adaptiv cruisecontrol?

Slik jeg ser det har Zoe noen åpenbare ulemper;
- ikke 100 kW hurtiglading
- må bruke dedikert ladekabel for saktelading, kjipt når man har fastmontert type 2 i allerede installert ladestasjon
- trolig fortsatt ikke taklast, hengerfeste er vel ikke et tema på en slik type bil
- ikke adaptiv cruisecontrol

e-Corsa/e-208 virker litt mer attraktiv hvis prisforskjellen ikke blir veldig stor.

Helt enig, noen ytterligere forbedringer hadde gjort denne til en fullkommen slager.

Angående lading er det dog et stort pluss at fortsatt AC 22KW kan benyttes.

Å gå fra 2016 Zoe til nye Zoe blir for min del som å gå fra hest å kjerre til T-Ford. Så klager ikke  :) Uansett bør ikke prisen overstige dagens modelll med mange tusenlappene.

Håpet er 270-280k inkl vinterhjul.


Edit: Selger bekreftet at det ikke er adaptiv cruise på denne.

Jeg forhørte meg også om køposisjon, hvor han skulle høre med Oslo da han ikke satt med denne tilgangen.

Edit 2: Selger bekreftet at jeg nå var lavere enn nr 10 i køen, men kan ikke tolke dette ut fra noe av kvittering så ble sendt fra reservasjonen, så man må nok spørre selger om man lurer på sin køposisjon.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Martin-

Snakket med selger i går, og vi står meeeget tidlig i køen for mitt geografiske område  ;D
2021 Tesla Model 3 SR+ "Daily driver"
2020 Audi e-tron 50 "Solgt"
2017 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Byttet inn"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2012 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

bjaolsen

Selger opplyser også om at de første bilene heller ikke vil ha automatisk nødbrems....
bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

torlie

#36
Tyske priser klare
https://www.electrive.com/2019/07/01/new-battery-old-price-updated-renault-zoe-in-germany/

Ser på dagens prisliste i Tyskland:
Limited, Z.E 40, R110 med batterikjøp 35.900€

Fra artikkel over:
For those who do not want to rent the battery, it will still be possible to buy it. Renault charges 8,090 euros for this, regardless of the battery capacity – i.e. for both the Z.E. 40 and the Z.E. 50. This means that the basic prices for the respective equipment are between 29,990 euros (LIFE Z.E. 40) and 35,990 euros (Intens Z.E. 50).

Innstegsprisen så altså ut til å stige med 2000€, men topputgaven lik pris som utgående modell, høres snodig ut.

Likevel vi får vel de norske prisene om noen uker.

Dagens norske priser
Life kr 254.900
Intens kr 279.900,-
Iconic kr 289.900,-

Som vi vet har de kr 40.000,- i rabatt på disse prisene inkl hjemmelader.

Nye Zoe Intens/Edition One bør ikke koste over kr 285.000,- ferdig på veien med vinterhjul og evt hjemmelader. Kryper den opp til 300k er jeg redd de priser seg ut.

Samarbeidet med Podpoint ble ifølge selger videreført.


2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Trine2

Nå når vi har fått prisen på e-208 fra kr. 250.000 så tenker umiddelbart at en toppspekket Zoe ikke bør ligge på mer enn dette. Nå kommer snart trillingene Up, Citygo og Mii med god rekkevidde - og for de som er opptatt av økonomi vil jo dette bli den soleklare vinneren.

torlie

E-208 koster 250k i basisutgave. Verdt å merke seg.

Jeg tipper følgende
Zoe Life 249k
Zoe intens 269k
Zoe Edition One 279k (om det blir noe som heter det.)
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Kjeman

Pris Renault Zoe 2020 35990,- euro, trekk fra 19% vat (tysk) Da blir norsk pris 296000;- for one edition.

Trine2

Om prisen blir så høy som forespeilet i tråden (utfra tyske priser) så blir nok salget av Zoe fortsatt veldig labert. Folk som er vant til ACC vil neppe kjøpe ny bil uten.

Gnist

#41
https://youtu.be/InWFVRixtdw

Synes det nye interiøret ser bra ut.

Gnist

https://youtu.be/g73V9dwYww4

Mye info om ny app. Mange bilder av interiør, eksteriør og langer intervju med franskmenn i Renault Zoe produktledelsen.

morten69

Fått e-post fra Renault Norge om at prisene slippes 5 august kl. 12.
Skoda Enyaq iv80 Sportline Quartz Grey
Skoda citygo 2020 grå
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium, solg
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

torlie

Siden det tok såpass lang tid ante jeg at de ville vente til august, mtp kampanjer nå i juli på utgående modell som nå er rabattert 40k, og vinterhjul inkludert faktisk nå i juli.

Håper ikke de bare fjerner rabatten på 40k og tar seg betalt 289-299k for nye ZOE Intens/Iconic.

Føler alltid Zoe har hatt en "fiktiv kampanje" på minimum 25k, "Renaultvere", som betyr at veilendende eller førpris på Zoe omtrent aldri har vært reell.









2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA