Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Renault Zoe 2020

Startet av Lyse Tanker, torsdag 21. mars 2019, klokken 15:55

« forrige - neste »

torlie

Ikke aktiv batterikjøling ettersom jeg vet.

Fobruk på Zoe er betraktelig mindre på Leaf, ergo ca samme rekkevidde med mindre batteri.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

ladov

Zoe har da hatt aktiv batterikjøling hele tida? Derimot har den kanskje vært litt enkel. Det kan se ut som den bare kunne gjøre en ting om gangen, om jeg brukte hurtiglader om vinteren så prioriterte varmepumpa batteriet fremfor kupeen.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

torlie

Mente luftkjølt og ikke væskekjølt   :D

Ergo er det kjøling lik forrige utgave. Leste at de fikk 37,5kw på DC lading, men kommer vel flere laderapporter etterhvert.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)


torlie

Bilde av ny ladeløsningDu kan ikke vise dette vedlegget., dog litt dårlig. For meg ser den ganske klumpete ut, noe lignende Zaptec, om ikke større.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Trine2

Da ligger prisene tilgjengelige og ser ut som om de havner på samme prisnivå som e-208.

Jeg kommer nok til å velge e-208 fordi man der får aktiv batterikjøling og mulighet for ACC etterhvert. Man må også legge kvalitet til grunn, og Zoe har jo hatt litt trøbbel men hyppig utskiftning av slitedeler. Jeg lurer også fælt på hvor mye ladekabelen bråker og størrelse i praksis vil være.

Prisen er i høyeste laget og håper e-Corsa blir lavere priset.

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"


ladov

Zoe har da hatt aktiv batterikjøling hele tiden? På første modellen var den riktignok litt 'enkel'. Den kunne ikke varme kupeen samtidig som den kjølte batteriet noe som gjorde det litt kaldt å sitte i bilen vinterstid og vente på at bilen hurtigladet..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

minibiti

And taken at Motor Forum a few moments ago, the new portable charger, with the shucko and the Type 2 adapters.Du kan ikke vise dette vedlegget.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

minibiti

Difficult to say...
I guess around 7-10 kg. Similar to the Zaptec portable.
For the capacity I can only guess from what I read online before, i.e 10A for Schuko and 16A for Type 2
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Trine2

I de tekniske spesifikasjonene på bilen så står at lading på 10A Schuko skal ta 34,5 timer fra 0-100%.
2,3 x 34,5 = 79kWt

79-52 (batterikap. netto) = 27kWt som har forsvunnet?

minibiti

You have to take into account efficiency and slow charging at the end.
If I recall correctly, when charging with 10A/2.3kW, only 1.7 kW makes it to the battery pack, so around 25% loss.
And the charging for the last percents take a long time.
I think it take over 1h just from 99 to 100%.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

minibiti

When charging with 16A/3.7kW, around 3 kW makes it to the battery back (around 85% efficiency).
So you charge almost twice as fast by sucking 60% more amps :)
I saw a table somewhere on the forum once, with all the numbers for the efficiency at different speeds. But don't remember where... :(
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA