Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Renault Zoe 2020

Startet av Lyse Tanker, torsdag 21. mars 2019, klokken 15:55

« forrige - neste »

Daniel_0007

Nå er jeg ikke en zoe eier men hadde jeg valgt en liten elbil fremover så ville jeg nok ikke valgt zoe, e-208 og e-corsa virker som en bedre deal med 100kw dc lader, spørs hva prisen blir men kan ikke se for meg at zoe blir så mye billigere enn de 2 spesielt e-corsa skal bli ganske rimelig.
Model 3 2019 LR Rwd

torlie

Se link for mange bilder, dog ikke så mye info.

Liker det jeg ser og en klar oppgradering av dagens Zoe :)

https://www.motor1.com/news/355124/2020-renault-zoe-revealed/

Jeg venter fortsatt på svar om den kan lades med vanlig stikk fra IT nett uten transformator. Hvis ja, kan den være aktuell fremfor en brkt 2018 mod leaf som jeg hadde planlagt de neste 2 årene.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

eriksj

Nye ZOE leveres også med en ny ladekabel for lading i både IT og TN-nettverk og som har både Schuko- (2,1kw) og Type 2- (3,6kw) kontakt.

https://kampanje.renault.no/nye-zoe/?utm_source=nyhetsbrev1
2017 Renault Zoe R90 Z.E. 40 Intens

torlie

#18
Sitat fra: eriksj på mandag 17. juni 2019, klokken 13:34
Nye ZOE leveres også med en ny ladekabel for lading i både IT og TN-nettverk og som har både Schuko- (2,1kw) og Type 2- (3,6kw) kontakt.

https://kampanje.renault.no/nye-zoe/?utm_source=nyhetsbrev1

Jepp, jeg så det samme selv, reserverte derfor denne nå til kr 3900,-

Da blir det nok til at jeg kjøper nye Zoe i stedenfor 2018 Leaf til høsten. Det betinger selvsagt at Zoe ikke overstiger dagens Zoe så mye i pris, ferdig på veien bør den ikke koste over 265-275k mener jeg.

Edit: Angående ladekabel tolker jeg det som at denne leveres med bilen og kan lade fra både IT og TN, men hva om man ønsker hjemmelader, da må man fortsatt ha trafo på IT? Hmm.

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

jman76

Zoe blir nok et hakk rimeligere enn e-Corsa og e-208. Tipper Renault har ganske god leveringsdyktighet, så det blir nok en renessanse for Zoe nå.

Surrehue

Endelig delt baksete, så folk kan få med oss litt lengre ting, men jeg liker ikke skiver bak på Elbil, så for meg vil ikke det være noe pluss.
Nå har vi akkurat "arvet" eller byttet til oss 30kwh
Leafen til mine foreldre, som har fått tilbake sin gamle feb 2011 Miev, når de nå har fått Model3, så da blir nok ikke Zoe så veldig aktuell.

ladov

Her var det mye å like, kanskje unntatt det med skivebremser bak ja. Var i grunn veldig fornøyd med trommelbremsene på min gamle Q210.

Nå er ikke jeg i markedet for ny bil uansett men hvis de har fått en bra løsning på det med IT-lading og prisen ikke er så halvgæren så kommer jeg i det minste til å anbefale den til andre. ;)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Svein_H

Noen R90-eiere som vurderer å bytte?

Førsteinntrykket mitt er veldig bra, og jeg var helt klar til å fylle ut reservasjonsskjemaet da det slo meg: Jeg kjøpte Zoe for å ha en rimelig elbil til jobbpendling, og jeg fikk min R90 rett før påske i fjor. Den er altså snaut 15 måneder gammel og har kjørt ca 36.000km. Jeg tør ikke engang tenke på hvor mye penger som fordufter hvis jeg skal bytte inn denne (hvis de tar innbytte da) mot en ny, da blir plutselig ikke bilholdet så rimelig lenger...

Noen andre som er i samme situasjon?
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

minibiti

I am not sure you even get 150k from Motor Forum for a R90 from Easter 2018 comes September...
Which would mean that it would cost you around 120k to exchange yours for a new one.
If it is still good enough for you, keep it at least one more year.
This way, you also have the possibility to test drive the new one and see how you like it :)
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Svein_H

Sitat fra: minibiti på mandag 17. juni 2019, klokken 17:06
I am not sure you even get 150k from Motor Forum for a R90 from Easter 2018 comes September...
Which would mean that it would cost you around 120k to exchange yours for a new one.
If it is still good enough for you, keep it at least one more year.
This way, you also have the possibility to test drive the new one and see how you like it :)

Du har et poeng der. Jeg hadde jo planlagt å ha Zoe'en atskillig lenger før jeg byttet den ut, hadde ikke trodd de skulle komme med en ny modell så fort, og så sant batteriet (og rekkevidden) ikke reduseres drastisk de neste par årene vil R90 fungere godt for meg og mitt behov.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

minibiti

Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

nofuelno

#27
For lading av nye ZOE på IT nett, kan man benytte den medfølgende Schuko spesialkabel med adapter for Type 2,
Type 2 ladeboks med transformator foran eller den tradisjonelle hyttelader / lademugge som mange benytter i dag.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

sylwester

#28
Sitat fra: torlie på mandag 17. juni 2019, klokken 13:37
...
Edit: Angående ladekabel tolker jeg det som at denne leveres med bilen og kan lade fra både IT og TN, men hva om man ønsker hjemmelader, da må man fortsatt ha trafo på IT? Hmm.
Utifra teksten støttet den nye ladekabelen både Schuko og Type2 så hvis mode3-laderen din med IT-strøm har type2-støpsel kan den lades med den medfølgende kabelen opptil 3,6kW, mens den kun lader med 2,2kW hvis du kjører Schuko. Dvs. det er trolig en skilletrafo i den kabelen. Har ladestasjonen din egen type2-kabel og IT-nett vil det ikke virke. Har du TN-nett lønner det seg trolig å bruke annen typ2-til-type2-kabel da bilen vil lade opptil 7kW enfas og 22kW 3fas på det. 

Jeg syns de har fikset riktig svakhet. Zoe ble med ett veldig mer attraktiv med DC hurtiglading og kan lett konkurrere mot Leaf på pris såvel som rekkevidde. Det er en lettere bil så de klarer altså å matche Leaf 62kWh med 16% mindre batteri.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Martin-

#29
Noen som vet om man får et "plassnummer" i reservasjonskøen, slik at man kan se hvordan man ligger an i forhold til levering? Har reservert i dag  ;)
2021 Tesla Model 3 SR+ "Daily driver"
2020 Audi e-tron 50 "Solgt"
2017 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Byttet inn"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2012 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA