Er det mulig???
Ja.... Det finnes et bedre system: Erkjennelsen av at dette er et hjelpesystem og at det fortsatt er føreren som kjører bilen. Patetisk å lese om folk som kjører i husvegger, holder på å ta søppeldunker etc. og deretter skylder på systemene.
De fleste fabrikantene har sin måte å løse ting på. Om dere absolutt skal overlate ansvaret til bilen og bilens systemer: Gjør dere i det minste den umaken å åpne instruksjonsboka sånn at dere har et minimum av forhåndskunnskap om hvordan disse systemene dere tydeligvis overlater ansvaret til i det hele tatt fungerer! Neste gang er det kanskje noe mykere enn en jævla husvegg dere kjører på.
For et surmaga innlegg.
Bilens hjelpesystemer er der for å brukes og fungere. Parkeringssenorene gjør at man kan tyne marginene mer når man parkerer. For meg som mangler samsyn gjør disse sensorene(samt ryggekamera) at jeg slipper å alltid ha store marginer når jeg parkerer, eller må ut av bilen for å sjekke stadig (samme med alle andre som ikke er verdens beste sjåfører som kjenner bilen sin godt). Da forventer jeg at ting fungerer, og det sier seg selv av man ikke baserer seg på slike sensorer når det står mennesker der.
Servo er også et hjelpesystem. Hadde du forventet at dette slo seg av og på litt tilfeldig?
Så tilbake til topic:
Har reklamert på "rattle noise" i setebeltefestet på førersiden. Ekstremt irriterende å ha en slik lyd 10 cm fra øret. Fikset på garanti ved at de la inn en skumbit.
Reklamerte også på at jeg fikk "diskotek" i displayet med at alt av lane keep, FCA osv osv var feil på. De leste ut feilkoder og sa at det bare var et "midlertidig illebefinnende". Tja.... Jeg er ikke imponert. Skulle iallefall likt å vite hva som egentlig feilet.
Kart reklamerte jeg også på da kartene er TOTALT ubrukelige i Oslo. Hammersborgtunnelen ved brannstajonen som tidligere var skiltet til Ullevål ble stengt i 2011 (etter bomben i regjeringskvartalet), men bilen mener fortsatt at jeg skal ta den veien. Flere andre steder er også stengt (og ser ut til å ha skjedd for mange år siden). Jeg skjønner nesten ikke hvorfor de gidder å dytte inn NAVI når kartene er så ekstremt dårlige.