Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Server trøbbel med reservasjon av nye Kia Soul, kom dere gjennom?

Startet av Arthur Morgan, mandag 04. mars 2019, klokken 12:13

« forrige - neste »

Kevz

Siden blir bare grå, via telefonen fikk jeg mulighet å trykke velg forhandler, men så skjedde det ingen ting igjen.

JanIvar

Hvis ikke Kia setter opp systemet på nytt med ny frist så blir det ikke reservasjon fra meg. Jeg står ikke med luen i hånden for å kjøpe bil, og jeg nekter å stå i kø bak j.... bliflippere.

Jeg har sendt epost til Kia og BOS og gledet dem med tilbakemelding om hvor latterlig dårlig systemet er. Heldigvis er det andre som leverer bil nå - og det med kort ventetid.

Hvis ikke kia informerer slikkelig blir da neste småbil Tesla 3 MR, eller en VW hvanånavnetblir.






TordS

Takk Venterpåkona, da kom jeg igjennom med reservasjon 247. Ble også hengende uten at det skjedde noe. Da er det vel bare å vente i spenning på antall biler....


ID4

Sitat fra: TordS på mandag 04. mars 2019, klokken 12:59
Takk Venterpåkona, da kom jeg igjennom med reservasjon 247. Ble også hengende uten at det skjedde noe. Da er det vel bare å vente i spenning på antall biler....

:+1: :+1:

Fansypantsy

Sitat fra: Venterpåkona på mandag 04. mars 2019, klokken 13:03
Sitat fra: TordS på mandag 04. mars 2019, klokken 12:59
Takk Venterpåkona, da kom jeg igjennom med reservasjon 247. Ble også hengende uten at det skjedde noe. Da er det vel bare å vente i spenning på antall biler....

:+1: :+1:
Kom også igjennom ble Reservasjonsnr.   RESESOUL00026x

TB

Forsøkt mange ganger, men ikke mulig å velge forhandler, det kommer ingen valg uansett post nr som skrives. Trykker en vis alle forhandlere henger hele siden, blir mørk - og ingenting skjer.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

daktari

Argh... BOS/roter det til. hvorfor i all verden må vi velge forhandler nå, det har vi da 2 år på å gjøre utover sommeren? De må jo bare få inn kredittkortet vårt i tur og orden - "keep it simple stupid"
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

JanIvar

Kom gjennom, fikk betalt, men fikk feil etter betaling. Så - vi får se.

Pengene kommer nok i retur hvis det ikke gikk.


Gnilre

Sitat fra: JanIvar på mandag 04. mars 2019, klokken 13:22
Kom gjennom, fikk betalt, men fikk feil etter betaling. Så - vi får se.

Pengene kommer nok i retur hvis det ikke gikk.
Samme her. Men sjekk eposten. Jeg fikk melding om at jeg var nr. 293 så da er vel alt ok.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

JanIvar

Ja, fikk epost - så da er det nok ok.

Trikset jeg brukte var å ha to nettlesere, vente til nettleser to viser "beklager, for stor trafikk"-siden. Da kunne jeg velge forhandler i nettleser 1, for da var det ingen andre inne. Alt etter forhandlervalg fungerer som det skal.


Aqua

Sitat fra: daktari på mandag 04. mars 2019, klokken 13:13
Argh... BOS/roter det til. hvorfor i all verden må vi velge forhandler nå, det har vi da 2 år på å gjøre utover sommeren? De må jo bare få inn kredittkortet vårt i tur og orden - "keep it simple stupid"

[/quot :+1: :+1:]

Trond.m

Tipper markedsavdelingen deres har vært klar over problemene, og ser fram til god pressedekning over at serveren gikk ned pga. stor pågang.  I virkeligheten er det bare et par hundre som har kommet gjennom den dårlig designede løsningen  8)

Tankeboks

kom endelig gjennom og fikk 11XX ... det var bra langt nede i forhold til det som var planen i det jeg satt meg ned klokka 12. Ikke superimponert så langt.

Jørgen von Schnellfahrer

Sitat fra: Tankeboks på mandag 04. mars 2019, klokken 14:26
kom endelig gjennom og fikk 11XX ... det var bra langt nede i forhold til det som var planen i det jeg satt meg ned klokka 12. Ikke superimponert så langt.

ditto. men klokket inn på 7xx  ;D
Kia Soul EV Exclusive 2016 grå

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA