Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Server trøbbel med reservasjon av nye Kia Soul, kom dere gjennom?

Startet av Arthur Morgan, mandag 04. mars 2019, klokken 12:13

« forrige - neste »

Tankeboks

får trøste meg med at jeg ikke MÅ bytte ut 2016'en min, og at det kommer sikkert andre bil-leverandører jeg kan kaste penger på innen kort tid  :D

Pepsipepsi


TB

Fikk 1474 kl 1436 - så langt nede i forhold til å forsøkt siden kl 1200 ja...
Spørsmålet er om telleren er basert på bank overføring, eller om den økes før bank delen - i siste tilfelle vil nok det reelle tallet være mye lavere.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Helge10

Her hjalp det visst ikke å være tidlig ute.
Utrolig at det går an.
Kia Norge burde ha kansellert hele påmeldingen, og kjørt igang en ny når serverproblemene var løst.


Limodriver

Etter å ha prøvd fra kl 12, klarte jeg å registrere med kønr ca 1300 kl 14.30.

Med leveringsdyktigheten på eNiro, kan en vente levering i løpet 2020-2025. Min neste elbil blir nok fra en annen og leveringsdyktig produsent.

Aqua

Fikk reservert etter en time og 24 minutter konstant trykking!  Res. nummer 335, men i følge info på Min side blir ikke selve kønummeret klart før om et par dager. Kanskje det ble noen dubletter her også som for e-Niro.

Trond.m

Voldsomt hvor mange reservasjoner som gikk igjennom systemet på noen minutter eller kl 14:19 (RES00743). Det er nok mange huller i nummereringen, så jeg antar at reellt reservasjonsnummer er betydelig lavere. Dessuten vil sikkert en del velge 39 kwh versjonen hvis det er betydelig prisforskjell. 

makki


Trond.m

Lurer på hvor mye det råtne reservasjonssystemet til BOS har kostet samfunnet når flere hundre personer er uproduktive i et par timer  :o

Limodriver

Sitat fra: TM på mandag 04. mars 2019, klokken 16:54
Lurer på hvor mye det råtne reservasjonssystemet til BOS har kostet samfunnet når flere hundre personer er uproduktive i et par timer  :o

Dette er vel det eneste vi ikke kan laste BOS for, kun vår egen dumhet som bruker egen tid på å reservere heller enn å vende BOS ryggen. Dersom alle hadde gitt f... i å reservere seg og BOS kunne telle reservasjonene på en hånd i ettermiddag da var det oss nisser som hadde seiret.

OlavEmil

Sitat fra: TM på mandag 04. mars 2019, klokken 16:49
Voldsomt hvor mange reservasjoner som gikk igjennom systemet på noen minutter eller kl 14:19 (RES00743). Det er nok mange huller i nummereringen, så jeg antar at reellt reservasjonsnummer er betydelig lavere.

Er nok meir sannsynleg at dei fekk stabilisert serveren rundt kvart over to, slik at dei mange tusen som sat og trykka oppdater omsider fekk lagt inn reservasjonane sine. Det er vel ingen grunn til å ikkje tru at det er blitt reservert ein god del tusen bilar til no, og når kun nokre veldig få heldige klarte å skvise inn ein reservasjon i løpet av dei første to timane, stemmer det nok bra med ein eksplosiv auke i reservasjonsnummeret i tida etter dette.

Fekk sjølv 1604 klokka 1444, etter kontinuerleg og samanhengjande forsøk frå nedtellinga viste 0 og fram til ca klokka 14, då eg gav opp. Då eg såg at folk hadde byrja å sleppe gjennom litt seinare (altså klokka 1444), slang eg inn ein reservasjon sjølv. Men med eit slikt kønummer ser eg for meg at eg har GOD tid før eg må ta noko avgjerd.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Cral

En selger i BOS systemet jeg snakket med hadde en personlig teori om at at det ville bli levert flere eSoul til Norge i 2019 enn eNiro.

Grunnen var at Norge "elsket" Soul, mens resten av Europa egentlig ikke har noe til overs for denne lille rare bilen i dagens utgave. Og han var ikke sikker på om dette ville endres.

Jeg vet ikke, jeg håper jo, har plass på 30x for øyeblikket, men ønsker å bytte bil rundt september.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Kårepåsporet

Sitat fra: Limodriver på mandag 04. mars 2019, klokken 17:19
Sitat fra: TM på mandag 04. mars 2019, klokken 16:54
Lurer på hvor mye det råtne reservasjonssystemet til BOS har kostet samfunnet når flere hundre personer er uproduktive i et par timer  :o

Dette er vel det eneste vi ikke kan laste BOS for, kun vår egen dumhet som bruker egen tid på å reservere heller enn å vende BOS ryggen. Dersom alle hadde gitt f... i å reservere seg og BOS kunne telle reservasjonene på en hånd i ettermiddag da var det oss nisser som hadde seiret.

Jeg hadde faktisk lagt inn påminnelse i kalender, men jeg har i mellomtiden tatt til fornuft. Hadde Kia levert eNiro som lovet, ja da hadde jeg kanskje fortsatt vært en Kia fanboy. Føler meg mer og mer ferdig med Kia og alt som BOS styrer med: Kia, Peugeot, Citroen, DS, hva mer?

Mr Oizo

BOS har jo tatt over Opel også, kan sikkert inkludere de videre i listen din.

kaiat

Sitat fra: Cral på mandag 04. mars 2019, klokken 21:12
En selger i BOS systemet jeg snakket med hadde en personlig teori om at at det ville bli levert flere eSoul til Norge i 2019 enn eNiro.

Grunnen var at Norge "elsket" Soul, mens resten av Europa egentlig ikke har noe til overs for denne lille rare bilen i dagens utgave. Og han var ikke sikker på om dette ville endres.

Jeg vet ikke, jeg håper jo, har plass på 30x for øyeblikket, men ønsker å bytte bil rundt september.

På et tidspunkt gikk 60-70% av alle elektriske Soul som var produsert, på norske skilter. Dette er en sjelden bil i resten av verden. Den fossile versjonen har derimot solgt ganske bra i utlandet. Ser ellers at i utenlandske media er stort sett el-versjonen nevnt i bi-setninger, det er fossilversjonen de er mest interessert i.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA