Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mangelfull lakkering i fremkant, innvendig i bunn av dører

Startet av vannmann, søndag 03. mars 2019, klokken 14:22

« forrige - neste »

vannmann

Hei, Ny på forumet her, mye bra å lese her! Har fått min første Elbil.  Har fått levert Model 3 longe range awd den 1/3-19. Sjekket litt rundt om på bilen,ser at lakkering i bunn,innvendig i fremkant av dører er mangelfull. Der kan man se at det mangler litt lakk,grunningsfarge er synlig. Er egentlig slik på samme sted på alle 4 dører. Det er ikke synlig før man lukker opp dørene og går ned i knestående og kikker. Ser også noe mangelfull lakkering under panseret,frunk, Det er ikke veldig synlig,men synes det er litt dårlig på såpass dyr bil. Vet noen om dette er normalt på Tesla biler? Er det noen som ser det samme som meg på sine Tesla Model 3? Går det å få utbedret hos Tesla tro? Eller vil de si at det er normalt?

bno

Oppfatter jeg deg rett om du snakker om bunn av dørene så høres dette ut som en prodfeil. Spent på hva andre TM3 eiere sier. Måtte ta meg en tur ut på min nye Hyundai Kona. Hellakkert som forventet.

z4rd

Sleng inn noen bilder her, så kan sikkert noen andre sammenligne med sin bil.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

bno


vannmann


vannmann


vannmann


Berglund

Sitat fra: vannmann på søndag 03. mars 2019, klokken 15:42
Bilde bunn av dør innvendig fremkant

Regner med at dette er noe de ordner opp i. Men flott at du nevner det, for da skal jeg se etter dette når jeg får min bil.

Er det andre som har samme problem?
fra Ford Focus 2012 til en Tesla M3 LR. Digg? Ja.

vannmann


bno

For å si det slik. Det hadde ikke jeg godtatt nei langt i fra. Veldig fint at dette er bragt til torgs Takk!

@Berglund. Samme

z4rd

Som det er blitt påpekt av andre her, så skal det ikke være slik. Du bør nok bare ta de samme bildene og sende en mail til SC slik at du har fått reklamert skriftlig. Tesla vil nok ordne opp i dette. Greit å få tatt det unna så raskt som mulig for din egen del, hvis du av en eller annen grunn skal selge bilen en dag.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

bno

Beklager å måtte si det. Håper ikke jeg trør noen på tærne. Jeg hadde nektet å ta ut bilen. Det er eneste måte de lærer på. Å fullpris er i hvert fal ikke tale om. Når det er slik jeg oppfatter det at det er oppdaget i ettertid så er det om å gjøre å sikre seg ved å sende n mail som er sagt her med bilder. La de få bilen tillbake på 3 dagers reklamasjon om mulig. Slik skulle aldri gått gjennom kontrollen (selv om den er bob bob tydeligvis) Enda en god grunn til å ha meg seg sjekkliste og bruke tid på overtakelse.

OT varsel:
Selv har jeg gjort avtaler med Tesla om ikke å betale up-front.Jeg skal se bilen først så betale og hente ut. Det krevde en mail fra bankforbindelse for å bekrefte søkegodhet. Bare sikre egen interesse. Kommer nok til å se på meg som en raring. Det hever jeg meg over. (Det gjorde karene nevnt under her også helt til jeg vant første rettsak etter som de var godt tilvent med at folk ikke var harde nok i klypa) Vi er et snilt og vennlig folkeslag og derfor har vi de høyeste prisene i Europa på hva det skulle være...

Kjørte tre rettsaker mot byggefirma som førte opp huset mitt for 5 år siden og rævkjørte (unnskyld uttrykket) underleverandørene deres. Siste oppretting av feil ble gjort i forrige uke. Vant i alle instanser og alle rettsaker. Huset, ble veldig bra det.

Oppsummert: Ikke godta hva som helst. har man ikke betalt vel så har man bedre kontroll mulighet.
Bedre Tesla blir sur (nå tror jeg at Tesla ordner opp åkke som, men det er nesten unikt i den bransjen) enn du selv.

HCO

Mangler det klarlakk også, eller er det "bare" farge som mangler? Om det er godt med klarlakk over, så bør jo bilen være like godt beskyttet som om den var "hellakkert". Jeg forsvarer ikke at det skal være sånn jeg bare mener at det haster mer å få ordnet det dersom det mangler klarlakk - da vil det raskt kunne bli rust.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Bmwi3

Sitat fra: bno på søndag 03. mars 2019, klokken 17:09
Beklager å måtte si det. Håper ikke jeg trør noen på tærne. Jeg hadde nektet å ta ut bilen. Det er eneste måte de lærer på. Å fullpris er i hvert fal ikke tale om. Når det er slik jeg oppfatter det at det er oppdaget i ettertid så er det om å gjøre å sikre seg ved å sende n mail som er sagt her med bilder. La de få bilen tillbake på 3 dagers reklamasjon om mulig. Slik skulle aldri gått gjennom kontrollen (selv om den er bob bob tydeligvis) Enda en god grunn til å ha meg seg sjekkliste og bruke tid på overtakelse.

OT varsel:
Selv har jeg gjort avtaler med Tesla om ikke å betale up-front.Jeg skal se bilen først så betale og hente ut. Det krevde en mail fra bankforbindelse for å bekrefte søkegodhet. Bare sikre egen interesse. Kjørte tre rettsaker mot byggefirma og rævkjørte (unnskyld uttrykket) unverleverandørene deres. vant i alle instanser og alle rettsaker. Huset, ble veldig bra det.

Når man ser ting som det her så skjønner jeg ikke at folk gidder å ta den ut, og jeg kommer heller ikke til å betale noe på forhånd. Det har jeg også skrevet på mail til de, og jeg kommer til å ta meg god til til å gå igjennom hele bilen før jeg skriver under noe som helst.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

vannmann

Takker for svar, lurer litt på å levere tilbake bilen i morgen,vet ikke helt.Blir mye flekklakkering her!! Hentet den ut som sagt 1/3. Dessuten har det vel også nå blitt 7 dagers angrerett.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA