Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mangelfull lakkering i fremkant, innvendig i bunn av dører

Startet av vannmann, søndag 03. mars 2019, klokken 14:22

« forrige - neste »

bno

Sitat fra: RuneW på mandag 04. mars 2019, klokken 10:49
Sitat fra: bno på søndag 03. mars 2019, klokken 20:31
Legger ved en sjekkliste jeg har oversatt. I denne fremgår at dette er blitt påtalt basert på erfaring i US. Skal være yderst forsikt å uttale meg, men for mitt vedkommende ingen tvil.

Det er now questions asked.

Har du originalen noe sted?

http://www.xautoworld.com/tesla/model3-delivery-checklist/?fbclid=IwAR336tEXTrh-JTnDsR6vqdWnyfjSNSiyeOt52J6DwHsUQHJ8gtK0yaERUqI

kc

Sitat fra: Imagine på mandag 04. mars 2019, klokken 16:16
Dette hintet jeg til i feil og mangler-tråden tidligere. Har også sett rust på helt nye Model 3. Men da ble innleggene mine slettet og hylekoret med Tesla-forsvar begynte.
Ting som dette gjør at jeg ikke får lyst til å kjøpe Model 3 selv om jeg liker bilen og synes den kjører veldig sportslig og bra.
Ikke fullstendig lakkert.... Er det mulig! Lurer på hvordan en 5 år gammel Model 3 vil se ut i karosseriet?

Dette høres jo ikke  bra ut, men hvor har du dette fra? Det er en kjent sak at Tesla kke bruker grease eller olje på paneler på innsiden, men grunningen er den primære beskyttelsen mot rust uansett. Estetikken er en helt annen sak og jeg forsvarer på ingen måte manglende lakkering.

bno

Sitat fra: kc på mandag 04. mars 2019, klokken 16:58
Sitat fra: Imagine på mandag 04. mars 2019, klokken 16:16
Dette hintet jeg til i feil og mangler-tråden tidligere. Har også sett rust på helt nye Model 3. Men da ble innleggene mine slettet og hylekoret med Tesla-forsvar begynte.
Ting som dette gjør at jeg ikke får lyst til å kjøpe Model 3 selv om jeg liker bilen og synes den kjører veldig sportslig og bra.
Ikke fullstendig lakkert.... Er det mulig! Lurer på hvordan en 5 år gammel Model 3 vil se ut i karosseriet?

Dette høres jo ikke  bra ut, men hvor har du dette fra? Det er en kjent sak at Tesla kke bruker grease eller olje på paneler på innsiden, men grunningen er den primære beskyttelsen mot rust uansett. Estetikken er en helt annen sak og jeg forsvarer på ingen måte manglende lakkering.

Enig i at det er en mangel!
Om det så var en slik mangel i bunn i en postkasse så har jeg vitterlig betalt for fullgod vare og ikke en B vare som sannsynligvis er lakkert i teltet.
Har nå lagt inn denne lakkmangel i tråden feil og mangler

hELgenen

Sitat fra: kc på mandag 04. mars 2019, klokken 16:58
Dette høres jo ikke  bra ut, men hvor har du dette fra? Det er en kjent sak at Tesla kke bruker grease eller olje på paneler på innsiden, men grunningen er den primære beskyttelsen mot rust uansett. Estetikken er en helt annen sak og jeg forsvarer på ingen måte manglende lakkering.

Nei - det har ikke bare med estetikk å gjøre - manglende lakk  - uansett plassering - vil gi opphav til raskere rustdannelse.
Mulig de gjør det slik i USA - men det er og blir feil. Dersom det KUN var for det estetiske så hadde aldri biler blitt lakkert innvendig - da hadde man brukt noe som var billigere og så like bra ut.


kc

Da er vi skjønt enige om at det ugreit, men så var det kilden bak påstanden? Ønsker mer informasjon om dette da det potensielt er en showstopper for meg.

ElbilJohn

Sitat fra: Imagine på mandag 04. mars 2019, klokken 16:16
Dette hintet jeg til i feil og mangler-tråden tidligere. Har også sett rust på helt nye Model 3. Men da ble innleggene mine slettet og hylekoret med Tesla-forsvar begynte.
Ting som dette gjør at jeg ikke får lyst til å kjøpe Model 3 selv om jeg liker bilen og synes den kjører veldig sportslig og bra.
Ikke fullstendig lakkert.... Er det mulig! Lurer på hvordan en 5 år gammel Model 3 vil se ut i karosseriet?

Kan du ta noen bilder neste gang du ser dette på model 3?
Tesla Model 3, 2019, LR, AWD, AP, red multi-coat, 18 Aero

vannmann

Har kontaktet Tesla angående mangelfull lakkering,fått tilsendt skjema å fylle ut og legge ved bilder. Vil tro de ordner opp i dette,får lakkert der det trengs. Ellers må jeg bare si at bilen er veldig fin å kjøre. Fikk testet på snøføre i dag,sykt bra med AWD. Akselerasjon er helt rå. Lydsystem og skjerm er knallbra.

bno

Godt å høre at du får ordnet på dette. At bilen er bra er jeg ikke i tvil om og idag får jeg utlvert min egen.  :D

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

A.Mario

Har selv meldt inn sak til Body Shop for over måned siden, har ennå ikke hørt noe.

Noen som har hørt noe eller som har levert inn bilen for utredning?
Model Y Svart - Bes. 1.9 - EDD 4.12-31.12

vannmann

Har en arbeidskollega som hadde samme mangelfull lakkering som min,han fikk beskjed av Tesla at dette er vanlig. Fikk det ikke utbedret. Han leverte tilbake bilen innen 14 dager,hevet kjøpet. Jeg fikk ihvertfall beskjed om at de lakkerer min bil hos Tesla.

Handyman

Manglende fargelakk i døråpningene er vanlig på TM3 da de lakkeres med dørene påmontert, og robotene tydeligvis har problemer med på dekke over alt.
Det er først og fremst en kosmetisk sak, og har liten praktisk betydning, da bilene dyppes i bad for "grunning" og korrosjonsbeskyttelse.
For noen er manglende fargelakk på lite synlige steder noe de ikke kan akseptere, mens andre skjønner ikke hva som er problemet. Hver enkelt må gjøre seg opp en mening.
Dersom man velger å bestille ny bil pga dette er sjansen stor for at neste bil (samme farge) også vil ha denne mangelen. Krev heller utbedring av Tesla eller få det uført selv. Det vil være enklere og kanskje billigere enn å bestille ny bil.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA