Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

For de av dere som har hentet ut bilen før 01.03

Startet av Meth0dical, lørdag 02. mars 2019, klokken 18:18

« forrige - neste »

najtrox

Jeg fikk senest mail fra Tesla Skøyen om at jeg kunne kjøpe FSD til 16,800 (samme pris som eksisterende s og x kunder også får kjøpe FSD for) - da skrev hun (2000 USD) i parantes, så det er ihvertfall riktig pris der.

Fortsatt veldig skuffet over at det tilsynelatende ikke blir FSD gratis på oss som hentet tidlig.

Dani3l

Blir vel ganske meningsløst å levere inn bilen på angrerett nå..? Kan jo ikke ta sjansen på å bestille ny før man har fått refundert beløpet, og da har prisen mest sannsynlig gått opp 3% igjen. Mye styr for liten gevinst. Får håpe TOCN kommer frem til en bedre løsning for oss som hentet bil før 1. mars.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

DagfinnN

Sitat fra: Dani3l på mandag 11. mars 2019, klokken 10:45
Blir vel ganske meningsløst å levere inn bilen på angrerett nå..? Kan jo ikke ta sjansen på å bestille ny før man har fått refundert beløpet, og da har prisen mest sannsynlig gått opp 3% igjen. Mye styr for liten gevinst. Får håpe TOCN kommer frem til en bedre løsning for oss som hentet bil før 1. mars.
Skal se at det er derfor dette er gjort...
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Menhvafaen

Vi som mottok bilen før 1.mars kan nok bare glemme kompensasjon nå som prisendringen blir delvis trukket tilbake.
Kan vel "forsvare" verdien på bilen min ved å bestille autopilot og FSD for 41k? Skal bli lik pris som å kjøpe en ny bil med dette nå. Tror kanskje jeg slår til på autopiloten, men usikker på FSDen.

Noen som har fått med seg hvor lenge dette tilbudet på autopilot skal vare?

Sverre Hasvold

Leverte inn min i dag. (de ansatte fikk ikke lov til å holde løfte om gratis AP, så da var det kjørt)

Bestilt ny helt lik i dag også... (veldig fornøyd med bilen..)



kjetilbm

Sitat fra: GOS på mandag 04. mars 2019, klokken 13:36


For de som meg som alt hadde tatt ut Model 3 før den 01.03 så har jeg fått følgende bekreftelse at også vi får oppgraderingen kostnadsfritt. Jeg hadde bestilt og fått utlevert bil med Enhanced Autopilot (EAP) / Oppgradert Autopilot og denne blir endret gratis til Full Selv Driving. Se utklipp fra e-mail fra Tesla under. Greit å få det skriftlig.


Hei Geir

Ref tlf samtale.

Jeg ser i configurasjonen på bilen at du har nå autopilot aktivert.
Det vil si at du da vil få «evnen til å kjøre på egenhånd» aktivert kostnadsfritt.

Dette vil bli utført «OTA» (over the air) slikt at ikke trenger å bekymre deg med planlegging om å bringe bilen til vårt service center for å få dette aktivert.   

Med vennlig hilsen / Kind regards,
xxx  | xxx, Stavanger
Vestre Svanholmen 13, 4313 Sandnes, Norway
m. +47 xx xx xx xx| xxx@tesla.com

Håper virkelig at dette ordner seg! Jeg har så langt ikke klart å få noen konkret bekreftelse på gratis oppgradering fra EAP til FSD. Har du Geir (eller andre som mottok Model 3 i februar) fått en endelig positiv bekreftelse / gratis oppgradering?
Mvh Kjetil

runel

Tatt ut bil før 1.3 uten EAP.
Fikk først muntlig beskjed om at jeg skulle få AP gratis som kompensasjon for prisnedgang, etter noen dager ny beskjed om at jeg kunne kjøpe AP til halv pris.

Så vidt jeg forstår forsvinner vel muligheten for å kjøpe AP for halv pris ca 17000 på mandag? Hvordan gjør man i så fall dette? Oppmøte på Service Senter?

Menhvafaen

Sitat fra: runel på torsdag 14. mars 2019, klokken 12:40
Tatt ut bil før 1.3 uten EAP.
Fikk først muntlig beskjed om at jeg skulle få AP gratis som kompensasjon for prisnedgang, etter noen dager ny beskjed om at jeg kunne kjøpe AP til halv pris.

Så vidt jeg forstår forsvinner vel muligheten for å kjøpe AP for halv pris ca 17000 på mandag? Hvordan gjør man i så fall dette? Oppmøte på Service Senter?

På S og X kan man kjøpe det direkte på nettsiden. For oss som kjøpte model 3 før 1.3 så dukker ikke denne muligheten opp på nettsiden. Kan være fordi de ikke helt har bestemt seg for om de skal gi oss kompensasjon eller ikke.. Ønsketenking sikkert :)
Noen som har ringt for å høre?

Sverre Hasvold

Sitat fra: runel på torsdag 14. mars 2019, klokken 12:40
Tatt ut bil før 1.3 uten EAP.
Fikk først muntlig beskjed om at jeg skulle få AP gratis som kompensasjon for prisnedgang, etter noen dager ny beskjed om at jeg kunne kjøpe AP til halv pris.

Så vidt jeg forstår forsvinner vel muligheten for å kjøpe AP for halv pris ca 17000 på mandag? Hvordan gjør man i så fall dette? Oppmøte på Service Senter?

Jeg leverte inn min (samme beskjed som deg) og får ny lik bil i løpet av mars. Vanskelig både for oss kjøpere og de som jobber på SC når man får forskjellig beskjed fra Tesla sentralt. Så jeg gikk for den sikre varianten og bestilte ny bil til 25k mindre (uten AP).

Meth0dical

Jeg har fått både skriftlig og muntlig bekreftelse at jeg skal få oppgradert EAP til FSD kostandsfritt. Gikk til og med til min loka Tesla butikk og fikk en selger ta det videre med sjefen sin, og fikk en bekreftelse på at siden det var bekreftet skriftlig så skulle det være i orden.

Så har ikke brukt min 14 dagers returret.. :D

mack_

Sitat fra: Meth0dical på torsdag 14. mars 2019, klokken 18:13
Jeg har fått både skriftlig og muntlig bekreftelse at jeg skal få oppgradert EAP til FSD kostandsfritt. Gikk til og med til min loka Tesla butikk og fikk en selger ta det videre med sjefen sin, og fikk en bekreftelse på at siden det var bekreftet skriftlig så skulle det være i orden.

Så har ikke brukt min 14 dagers returret.. :D
Samme her! Men får vel først svaret når noen faktiske FSD-funksjoner kommer til Norges land i løpet av 2020(?).

Terhar

Sitat fra: Meth0dical på torsdag 14. mars 2019, klokken 18:13
Jeg har fått både skriftlig og muntlig bekreftelse at jeg skal få oppgradert EAP til FSD kostandsfritt. Gikk til og med til min loka Tesla butikk og fikk en selger ta det videre med sjefen sin, og fikk en bekreftelse på at siden det var bekreftet skriftlig så skulle det være i orden.

Så har ikke brukt min 14 dagers returret.. :D

Interessant dette.
Fint om du holder oss oppdatert Meth0dical.

Funderer litt på hvordan Tesla skal gjøre det med videre oppdateringer.
Jeg kjøpte Model 3 med EAP som da inneholdt Summon og exit on autopilot.
Med de nye pakkene er disse flyttet over til FSD som vi som kjent ikke får fordi vi fikk bil før 1.3, om vi da ikke betaler ekstra for dette.
Vil vi da miste  disse funksjonene eller klarer Tesla å skille mellom "gammel" EAP og "ny" FSD i fremtidige oppdateringer?
Er det noen som har tatt skjermdump av "gamle" EAP og evt kan legge det ut her?
Nissan Leaf fra mars 12
Model S P85 fra sept. 13, innbytte hos Tesla til fordel for
Model X 100D hentet 19.6.17
Model 3 LR 18.2.19

Fornybarbil

De som har eap får beholde eapfunksjonene og får i tillegg advanced summon, navigate on autopilot og autopark i følge Musk.

https://twitter.com/elonmusk/status/1101256189051002881?s=19

kjetilbm

Sitat fra: Terhar på torsdag 14. mars 2019, klokken 19:39
Sitat fra: Meth0dical på torsdag 14. mars 2019, klokken 18:13
Jeg har fått både skriftlig og muntlig bekreftelse at jeg skal få oppgradert EAP til FSD kostandsfritt. Gikk til og med til min loka Tesla butikk og fikk en selger ta det videre med sjefen sin, og fikk en bekreftelse på at siden det var bekreftet skriftlig så skulle det være i orden.

Så har ikke brukt min 14 dagers returret.. :D

Interessant dette.
Fint om du holder oss oppdatert Meth0dical.

Funderer litt på hvordan Tesla skal gjøre det med videre oppdateringer.
Jeg kjøpte Model 3 med EAP som da inneholdt Summon og exit on autopilot.
Med de nye pakkene er disse flyttet over til FSD som vi som kjent ikke får fordi vi fikk bil før 1.3, om vi da ikke betaler ekstra for dette.
Vil vi da miste  disse funksjonene eller klarer Tesla å skille mellom "gammel" EAP og "ny" FSD i fremtidige oppdateringer?
Er det noen som har tatt skjermdump av "gamle" EAP og evt kan legge det ut her?

Tror nok Tesla fint klarer å skille mellom EAP og FSD. Men om Tesla ikke gir oss "Tesla-ambassadører" en rettferdig behandling (, men heller forsøker å presse oss til å betale for oppgradering) så vil Tesla tape goodwill og at mange av oss omtaler Tesla positivt! Tesla bør innse at de har alt å vinne på gi en positiv avklaring ASAP!

jig

I Norge er det vel før 01.03, og ikke 28.02? Jeg fikk bil 28.02...
Noen med levering før 01.03 som har fått fri oppgradering?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA