Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Polestar 2 lansert NÅ!

Startet av Nickelilltroll, onsdag 27. februar 2019, klokken 14:08

« forrige - neste »

creal

#30
Sitat fra: Løve på torsdag 28. februar 2019, klokken 12:59
0-100 for TM3, er den inkludert noen uker med verkstedstid hvert år? Veier den og opp for det som med vedlig høy grad av sannsynlighet er høyere kvalitet og presisjon i alle ledd for Polestar3?

Det er virkelig halmstrå en må dra frem for å få Tesla til å virke bra i dag. Konkurrentene er nå på par og litt forbi og har godt moment til å rase fra Tesla neste 24 månedene.

Konkurrentene er overhodet ikke par med Tesla. Audi og Jaguar har helt nye modeller som ligger *langt* unna rekkevidden til Model X, spesielt på motorveiene i Europa. Og til tross for at Model X er en større bil med plass til syv. I tillegg har Tesla en stor fordel med ladenettverk. Model S - som er mest sammenlignbar størrelsesmessig - er ikke langt unna å ha dobbel rekkevidde av disse splitter nye bilene til Audi og Jaguar. Og Model 3 har sannsynligvis dobbel rekkevidde, og langt bedre teknologi for selvstyring, til en brøkdel av prisen. Det blir bare for dumt å hevde at konkurrentene er "par" med Tesla.

Chimp


jkirkebo

#32
Sitat fra: ProsjektX på onsdag 27. februar 2019, klokken 18:33
Flott bil, men hvorfor er det så populært for tida å designe massive midtkonsoller som stjeler så mye plass og luft..?

Det lurer jeg på også. Selv Tesla går i den retningen. Min gamle Model S fra 2013 hadde et fint, åpent rom mellom forsetene som kona f.eks brukte til veska si. Etterhvert forsvant rommet til fordel for en midtkonsoll, og den er dessverre også standard i Model X som jeg har nå. For en som til tider må parkere i et P-hus som er så trangt at jeg ofte må gå ut på passasjersiden er diger midtkonsoll kun negativt på alle måter. I X'en som vi har nå brukes midtkonsollen kun som søppelkasse...

Optimalt sett ville jeg ikke hatt midtkonsoll overhodet, heller ikke mellom forsetene. Skulle gjerne hatt åpent rom hele veien, med armlenene til stolene foran festet på selve stolen. Koppholdere kunne vært til venstre for rattet (utfellbar) for fører og til høyre for skjermen for passasjer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jlan

Sitat fra: Chimp på torsdag 28. februar 2019, klokken 14:24
La oss snakke Polestar istedet
Ja, men når Polestar selv navngir Tesla Model 3 som hovedkonkurrent i presentasjonen, så må det jo være lov å sammenligne.

Tesla har en åpen patent policy, så konkurrentene har absolutt mulighet for å kopiere det beste fra deres løsninger, men det er nesten skremmende å se i hvor liten grad de benytter seg av muligheten. De tabber seg ut både med drivlinje og karroseriform. Jeg har likevel tro på at Polestar 2 kan bli en traust og grei bil, som arven tilsier, selv om navnet minner meg om damer som danser på stenger.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

turfsurf

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 28. februar 2019, klokken 14:30
Optimalt sett ville jeg ikke hatt midtkonsoll overhodet, heller ikke mellom forsetene. Skulle gjerne hatt åpent rom hele veien, med armlenene til stolene foran festet på selve stolen.
+1 til den. Her er i3 forbilledlig  :+1:
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jkirkebo

Sitat fra: jlan på torsdag 28. februar 2019, klokken 14:33
Jeg har likevel tro på at Polestar 2 kan bli en traust og grei bil, som arven tilsier, selv om navnet minner meg om damer som danser på stenger.

Ja, man kan lure på hva de tenkte på de som fant på navnet. Jeg vil tro de fleste får samme assosiasjon...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jlan

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 28. februar 2019, klokken 14:30
Optimalt sett ville jeg ikke hatt midtkonsoll overhodet, heller ikke mellom forsetene.
Vel, noen av oss har forsetepassasjerer som har mye greier med seg inn i fotbrønnen. Og det forsvinner gjerne inn under setet, hvis en ikke kjører i chill mode. Hvoretter det er klart for nytt påfyll. Så jeg synes det er greit at fotbrønnen til føreren er noenlunde avstengt.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA