Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Polestar 2 lansert NÅ!

Startet av Nickelilltroll, onsdag 27. februar 2019, klokken 14:08

« forrige - neste »

Nickelilltroll

Sett lanseringssendingen fra Sverige nå.

Specs:

6 fargevalg
78kwh batteri
Awd
408hk/660nm
Pris: kr 388 000,- kr 581 600. (Standar vs Peformance)
Performance, gule Brembocalipere, öhlins-oppheng/demping, 20" felger og gule dekorbelter.

Ingen info om hengerfeste.

Kan konfigureres nå og depositum koster 10k. Byggestart feb. 2020. Er lagt opp som en direkte konkurent til Model 3 ser det ut til, bare litt for seint ;)

https://www.polestar.com/cars/polestar-2
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

akseln

Er det bare meg, eller ligner Polestar 2 på en Saab?

Motorwatt

Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 27. februar 2019, klokken 14:08
Er lagt opp som en direkte konkurent til Model 3 ser det ut til, bare litt for seint ;)
Sikkert noen som skal kjøpe ny bil i 2020 også  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Emils

Noe jeg kunne tenke meg på model 3 som Polestar 2 har, er automatisk bakluke. Ellers er vel plassen i begge bilen (i liter) tilsvarende lik.

larsbanan89

Jeg liker Polestar og kunne tenkt meg denne!
Men med TM3 på vei så spørs det om det blir aktuelt, kanskje som en bil nr 2 8)

Magnus Hansen

#5
Folkens. Det finnes egen polestar tråd:


https://elbilforum.no/index.php?topic=44610.0




(Tråd flyttet..)

THE

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 27. februar 2019, klokken 14:15
Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 27. februar 2019, klokken 14:08
Er lagt opp som en direkte konkurent til Model 3 ser det ut til, bare litt for seint ;)
Sikkert noen som skal kjøpe ny bil i 2020 også  :D

Fjerne 30 cm foran og 30 cm bak  (lyktene og støtfanger) så ser det ut som en 2000 modell Saab 9-3
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

RuneW

Sitat fra: akseln på onsdag 27. februar 2019, klokken 14:14
Er det bare meg, eller ligner Polestar 2 på en Saab?

Det var faktisk det første som slo meg!
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Tellus

Elektrisk Volvo fra 388K ? 

Litt for godt til å være sant kanskje, men man kan jo håpe. Virkelig noen som hadde valgt TM3 fremfor denne ?

Håvar

Basismodellen til 388k er med bakhjulsdrift (150 kW ?)
Om det er samme 78 kWh-batteri som i toppmodellen finner jeg ikke ut, men ikke overraskende om det er et mindre batteri i tillegg
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

jkirkebo

Sitat fra: Tellus på onsdag 27. februar 2019, klokken 15:32
Elektrisk Volvo fra 388K ? 

Litt for godt til å være sant kanskje, men man kan jo håpe. Virkelig noen som hadde valgt TM3 fremfor denne ?

Sannsynligvis meg, men mer specs må bli kjent først. Denne er nok litt dyr for min del, 388k vil jeg tro er en modell som konkurrerer med Model 3 SR og da blir Polestar-utgaven ca. 15-20% dyrere.

Sitat fra: Håvar på onsdag 27. februar 2019, klokken 15:36
Basismodellen til 388k er med bakhjulsdrift (150 kW ?)
Om det er samme 78 kWh-batteri som i toppmodellen finner jeg ikke ut, men ikke overraskende om det er et mindre batteri i tillegg

Det er det nok. Utgaven som kommer først har 324 battericeller, det er nok 3 stk. i parallell og 108 i serie. Jeg tipper batteriet i den lille er 2 stk. i parallell og 108 i serie for ca. 52kWh.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Counterpointer

Sitat fra: daktari på onsdag 27. februar 2019, klokken 15:21
Midtunnell på elbil. Ja takk?!
Merkelig valg ja. Vil jo gjøre bilen mye mindre innvendig, spesielt bak.

Håvar

2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

ProsjektX

Flott bil, men hvorfor er det så populært for tida å designe massive midtkonsoller som stjeler så mye plass og luft..?
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA