Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Polestar 2 lansert NÅ!

Startet av Nickelilltroll, onsdag 27. februar 2019, klokken 14:08

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: Tellus på onsdag 27. februar 2019, klokken 15:32
Elektrisk Volvo fra 388K ? 

Litt for godt til å være sant kanskje, men man kan jo håpe. Virkelig noen som hadde valgt TM3 fremfor denne ?
Som nevnt av andre 2wd og sikkert mye annet borte, samt levering i 2021.

Finnes mange som synes det er lenge å vente til mars i år.......

Men for 580k får du bil i 2020. Interiøret blir garantert bra, digger tekstilmulighet og den ser jo lekker ut. Også spennende med Google assistent i bilen.

MEN 0-100 på 4,7 er jo kjipt når du blir frakjørt av vanlig LR 3, for ikke snakke om P.

Mye vi ikke vet enda og nye biler har jo en tendens til å ha en del issues selv fra gamle premiumprodusenter. Så jeg er positiv men litt avventende.

ohowl

Interessant. Håper de klarer å realisere dette, og kommer med mer info snart. Litt vagt med den "target" €59.900-prisen samme hva slags valg man foretar seg. Mistenker at det bikker oppover etterhvert.

Merker meg at den er 13cm smalere enn en TM3 i tillegg til å være kortere; lurer på hvordan det slår ut i kabinplass, særlig i baksetene?
2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

Chimp

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 27. februar 2019, klokken 18:34
MEN 0-100 på 4,7 er jo kjipt når du blir frakjørt av vanlig LR 3, for ikke snakke om P.

Nå er 4,7 så fort at det er svært lite behov for mer, så det der er da ubetydelig. Hvor ofte kappkjører du med andre biler? Det er kjempefint å kunne ta en rask forbikjøring eller kjapp aksellerasjon inn på en motorvei, men om det går på 3 sekunder eller 5 har ikke mye å si. Er begrenset hvor tulling man kan være bak rattet før det blir livsfarlig

Counterpointer

Sitat fra: Chimp på onsdag 27. februar 2019, klokken 19:35
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 27. februar 2019, klokken 18:34
MEN 0-100 på 4,7 er jo kjipt når du blir frakjørt av vanlig LR 3, for ikke snakke om P.

Nå er 4,7 så fort at det er svært lite behov for mer, så det der er da ubetydelig. Hvor ofte kappkjører du med andre biler? Det er kjempefint å kunne ta en rask forbikjøring eller kjapp aksellerasjon inn på en motorvei, men om det går på 3 sekunder eller 5 har ikke mye å si. Er begrenset hvor tulling man kan være bak rattet før det blir livsfarlig
Dette er nok først og fremst et psykologisk behov. Hvor ofte det skjer i praksis er ikke så viktig.

Stikkkontakt

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 27. februar 2019, klokken 18:34
Sitat fra: Tellus på onsdag 27. februar 2019, klokken 15:32
Elektrisk Volvo fra 388K ? 

Litt for godt til å være sant kanskje, men man kan jo håpe. Virkelig noen som hadde valgt TM3 fremfor denne ?


MEN 0-100 på 4,7 er jo kjipt når du blir frakjørt av vanlig LR 3,

Som Tesla oppgir til 4,8?
Men enig i at 4,7 høres mye ut. I-Pace  med like mange kw er vel stort sett testet noe under de oppgitte 4,8. 4,4-4,7 med stillestående start i de testene jeg har lest. Skulle anta at Polestar er vesentlig lettere enn Jaguaren.

MooCow

Sitat fra: akseln på onsdag 27. februar 2019, klokken 14:14
Er det bare meg, eller ligner Polestar 2 på en Saab?

Einig :) Vil gjera det lettare å eventuelt byta ut 9-5'n med denne når han ser ut til å vera i slekt :D

olavxxx

Bilen ser lovende ut, jeg har egentlig ventet på å se denne lansert.
Gleder meg også til å se hva som kommer fra Lynk&Co, samt jeg er spent på XC40 elektrisk.

Personlig blir det nok ikke polestar på meg, siden denne kommer i 2020 og jeg kjøper Model 3P nå.
Det ser dog ut som Polestar og 3 LR blir "Konkurrenter", med ca samme ytelse osv.

Men Polestar har jo mange kule detaljer synes jeg i interiøret, samt hvis de får lavt forbruk og høy ladehastighet er det jo greit. I 2020 kan vi vel forvente større utbygging av Ionity og andre enn i dag(?).

Det jeg liker med Polestar er at de som Tesla har en god løsning på skjermen, Polestar har valgt Google her så de har også en oppdatert/responsiv løsning på stor skjerm. Tesla er eneste aktøren som har klart dette til i dag, så jeg håper det blir bra med Google løsningen og at andre fabrikanter også slenger seg på den. Da tror jeg man kan få mange synergieffekter.

Vesel

Sitat fra: olavxxx på onsdag 27. februar 2019, klokken 21:55
Det jeg liker med Polestar er at de som Tesla har en god løsning på skjermen, Polestar har valgt Google her så de har også en oppdatert/responsiv løsning på stor skjerm. Tesla er eneste aktøren som har klart dette til i dag, så jeg håper det blir bra med Google løsningen og at andre fabrikanter også slenger seg på den. Da tror jeg man kan få mange synergieffekter.
Enig. Det er i grunn genialt å ha Android på den store skjermen i en bil. Regner med den da kan ha alt av apps som Android-telefoner og tablets kan kjøre. Waze, Google Maps, Spotify, Netflix m.m. Slo meg aldri at dette var mulig, men det er jo enda bedre enn Teslas løsning. Jeg blir fornøyd nok bare med å ha Google Maps og Spotify helintegrert på den store skjermen når jeg får Model 3. Hvor godt Android Auto og Carplay funker vet jeg ikke, men dem har jeg bare sett på slike små drittskjermer som E-golf, Ioniq, Leaf m.m. kommer med.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

jlan

Litt spesielt at presentøren fortalte oss minst ti ganger at bilen var "beautiful" (pleier Ferrari å gjøre det?). 

Den ser vel egentlig ut som en 20 år gammel Saab ja. Til og med en stor (fake?)grill har de fått plass til. Det krever tydeligvis veldig mye mot å kvitte seg med dette designelementet.

Dashboard layouten var grei nok, og rammer på dørene er fint. Stort mer klarer jeg ikke å ta stilling til med så lite teknisk informasjon.

Hengerfeste vil nok være avgjørende for suksess i Norge.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

telcontar

Sitat fra: jlan på torsdag 28. februar 2019, klokken 11:36
Litt spesielt at presentøren fortalte oss minst ti ganger at bilen var "beautiful" (pleier Ferrari å gjøre det?). 

Den ser vel egentlig ut som en 20 år gammel Saab ja. Til og med en stor (fake?)grill har de fått plass til. Det krever tydeligvis veldig mye mot å kvitte seg med dette designelementet.

Dashboard layouten var grei nok, og rammer på dørene er fint. Stort mer klarer jeg ikke å ta stilling til med så lite teknisk informasjon.

Hengerfeste vil nok være avgjørende for suksess i Norge.

Hengerfeste er allerede bekreftet, men ingen kapasitet for trekkevne er oppgitt enda.

Chimp

Det som trekker særdeles opp for min del pr nå, er 150kw lading. Den checker egentlig av på alle bokser bortsett fra at det er en litt merkelig design for en elbil. Altså du får ikke luftmotstanden til en sedan, men heller ikke plassen til en SUV. Skal ikke se bort fra at denne bestilles om et år, men nekter å tro den går 500 km selv med 19 tommer felger. Vi snakker vel heller rundt 400.

jlan

Sitat fra: telcontar på torsdag 28. februar 2019, klokken 11:52
Hengerfeste er allerede bekreftet, men ingen kapasitet for trekkevne er oppgitt enda.
Jada. Hengerfeste for Polestar 2 bekreftet på Facebook. Hengerfeste for Tesla Model 3 bekreftet på Twitter.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Løve

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 27. februar 2019, klokken 18:34
Sitat fra: Tellus på onsdag 27. februar 2019, klokken 15:32
Elektrisk Volvo fra 388K ? 

Litt for godt til å være sant kanskje, men man kan jo håpe. Virkelig noen som hadde valgt TM3 fremfor denne ?
Som nevnt av andre 2wd og sikkert mye annet borte, samt levering i 2021.

Finnes mange som synes det er lenge å vente til mars i år.......

Men for 580k får du bil i 2020. Interiøret blir garantert bra, digger tekstilmulighet og den ser jo lekker ut. Også spennende med Google assistent i bilen.

MEN 0-100 på 4,7 er jo kjipt når du blir frakjørt av vanlig LR 3, for ikke snakke om P.

Mye vi ikke vet enda og nye biler har jo en tendens til å ha en del issues selv fra gamle premiumprodusenter. Så jeg er positiv men litt avventende.

0-100 for TM3, er den inkludert noen uker med verkstedstid hvert år? Veier den og opp for det som med vedlig høy grad av sannsynlighet er høyere kvalitet og presisjon i alle ledd for Polestar3?

Det er virkelig halmstrå en må dra frem for å få Tesla til å virke bra i dag. Konkurrentene er nå på par og litt forbi og har godt moment til å rase fra Tesla neste 24 månedene.

telcontar

Sitat fra: jlan på torsdag 28. februar 2019, klokken 12:32
Sitat fra: telcontar på torsdag 28. februar 2019, klokken 11:52
Hengerfeste er allerede bekreftet, men ingen kapasitet for trekkevne er oppgitt enda.
Jada. Hengerfeste for Polestar 2 bekreftet på Facebook. Hengerfeste for Tesla Model 3 bekreftet på Twitter.

Mer tro på hengerfeste på PS2 enn Model 3, da det aldri har vært noen enkelt svar som 'Ja' fra Tesla om dette. Polestar svarer selv ja på spm om hengerfeste, så det er mer troverdig.

Counterpointer

Sitat fra: Løve på torsdag 28. februar 2019, klokken 12:59
Men for 580k får du bil i 2020. Interiøret blir garantert bra, digger tekstilmulighet og den ser jo lekker ut. Også spennende med Google assistent i bilen.

MEN 0-100 på 4,7 er jo kjipt når du blir frakjørt av vanlig LR 3, for ikke snakke om P.

Mye vi ikke vet enda og nye biler har jo en tendens til å ha en del issues selv fra gamle premiumprodusenter. Så jeg er positiv men litt avventende.

0-100 for TM3, er den inkludert noen uker med verkstedstid hvert år? Veier den og opp for det som med vedlig høy grad av sannsynlighet er høyere kvalitet og presisjon i alle ledd for Polestar3?

Det er virkelig halmstrå en må dra frem for å få Tesla til å virke bra i dag. Konkurrentene er nå på par og litt forbi og har godt moment til å rase fra Tesla neste 24 månedene.
[/quote]
Hva er det egentlig som er galt med deg? Klarer du ikke lese at jeg er positiv til bilen? Det står i klartekst.

Polestar var preformance merket til Volvo, derfor er det verd å påpeke at den ikke helt oppfyller på dette området.



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA