Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Polestar 2 er lansert

Startet av Rearden86, onsdag 27. februar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

Rearden86

https://www.polestar.com/cars/polestar-2
https://www.polestar.com/polestar-2/configurator/534EDPI1E00070700RF8000_00000__R14B

Rekkevidde på 500 km etter WLTP
78kwh batteri
Firehjulstrekk
4607mm lang

Pris: € 39 900,. - € 59 900,- Altså kr 388 000,- kr 581 600.
Produksjonen starter i februar 2020.

navyelsen

Produksjon av Performance starter i 2020.
Billigversjonen kommer først året etterpå, så du må nok vente til 2021 for å skaffe deg bil til under 400.000.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Rearden86

Ja, det er utgaven til € 59 900 som blir tilgjengelig. "Launch edition" kaller de den. Det betyr vel kr 600 000,- i Norge. Ut fra konfiguratoren virker imidlertid bilen å være ferdigspekket, så da kommer sannsynligvis bare vinterdekk og tilhengerfeste (om mulig) i tillegg.

Rearden86

#3
Baggasjerommet bak er på 404 liter, foran på 34 liter.

Da bilen har en elmotor både foran og bak, og er bygget på samme plattform som XC40 vil jeg anta at elektrifisert XC40 vil få det samme.

https://www.tu.no/artikler/polestar-2-vil-utfordre-tesla-model-3-med-500-km-rekkevidde/459067

Chimp

Opp til 150kw lading. Vegansk skinn.
Spennende, har lagt inn reservasjon så får vi se.

Magnus Hansen

Tek.no spekulerer i om rimeligste pris er med mindre batteri. Det virker vel sannsynlig, men er jaggu ikke kommunisert:

Sitat


Bilen får et batteri på totalt 78 kWh, altså noen få kilowattimer mer enn Teslas største Model 3-variant. Batteriet er satt sammen av totalt 27 batterimoduler, og Polestar-sjef Thomas Ingenlath sa at de har et mål om 500 kilometer WLTP-rekkevidde.

Hvorvidt dette blir eneste batterimulighet er foreløpig litt i det blå. Polestar skriver på egen nettside at lanseringsversjonen vil leveres med «long-range battery», så det er ikke usannsynlig at den billigste varianten vil leveres med et mindre batteri.

telcontar

Leser jeg riktig rundtomkring på nettet? 500-1000 biler skal lages pr år? Er jo ikke konkurrent til noe ting med det tallet, vil knapt synes på salgslistene.

Rearden86

Sitat fra: telcontar på onsdag 27. februar 2019, klokken 14:39
Leser jeg riktig rundtomkring på nettet? 500-1000 biler skal lages pr år? Er jo ikke konkurrent til noe ting med det tallet, vil knapt synes på salgslistene.

Det du leser handler om Polestar 1, deres første modell. Polestar 2 bygges i et langt større antall. Det er bygget en ny fabrikk i Kina for å produsere elektriske Polestar/Volvo.

telcontar

Sitat fra: Rearden86 på onsdag 27. februar 2019, klokken 14:48
Sitat fra: telcontar på onsdag 27. februar 2019, klokken 14:39
Leser jeg riktig rundtomkring på nettet? 500-1000 biler skal lages pr år? Er jo ikke konkurrent til noe ting med det tallet, vil knapt synes på salgslistene.

Det du leser handler om Polestar 1, deres første modell. Polestar 2 bygges i et langt større antall. Det er bygget en ny fabrikk i Kina for å produsere elektriske Polestar/Volvo.

Takk for oppklaring. Da har jeg gitt gratis lån til Polestar for å stå i kø  :o

Rearden86

Prisene som er oppgitt har jeg nå lest meg til at er utsalgspris i Tyskland og inkluderer mva. Launch edition skal da koste € 63 000 eller kr 615 000. Tysk moms er på 19%. Det skulle gi en utsalgspris i Norge på kr 516 000,- i Norge før forhandler tar "norgestillegg".

lirekassa

Sitat fra: Rearden86 på onsdag 27. februar 2019, klokken 15:07
Prisene som er oppgitt har jeg nå lest meg til at er utsalgspris i Tyskland og inkluderer mva. Launch edition skal da koste € 63 000 eller kr 615 000. Tysk moms er på 19%. Det skulle gi en utsalgspris i Norge på kr 516 000,- i Norge før forhandler tar "norgestillegg".

Det står jo i konfiguratoren at målprisen er €59 900,-. Det må vi kunne anta at er pris eksl. mva. så norsk pris blir da roughly kr 575 000,- med dagens kurs.

Står over i første omgang :)

Vesel

#11
Spennende nyhet! Fikk mye bedre inntrykk av Polestar med denne bilen enn med den kjipe hybridbilen de lanserte. Polestar 2 ser ut til faktisk å kunne bli en direkte konkurrent til Model 3:

  • Lang rekkevidde
  • Forholdsvis stor skjerm + sjåførskjerm
  • OTA-oppdateringer (?)
  • CCS
  • Sedan
  • Høy ytelse
  • Passende pris

Model 3 slår den fremdeles både på eksteriør, interiør, lademuligheter og selvkjøringsferdigheter, så jeg avlyser ikke bestillingen min. Volvo/Polestar vil kanskje konkurrere på byggekvalitet, service og merkevare/omdømme, og å være bedre tilpasset et mørkere og kaldere klima og grovere veier enn i California.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

OlaM

Bra bil! Liker omtrent alt jeg ser. F.eks.:

Lengde: 4607 mm
Bredde: 1800 mm
Høyde: 1478 mm
Akselavstand: 2735 mm

Vs Model 3:

Wheelbase   113.2 in (2,880 mm)
Length   184.8 in (4,690 mm)
Width   76.1 in (1,930 mm)
Height   56.8 in (1,440 mm)

Bredden og spesielt akselavstanden blir kjekk på norske parkeringsplasser. Blir helt sikkert dårligere AP enn Model 3, men jeg hadde valgt Volvos glimrende HUD og ACC med limit mode og en litt sånn halvgod lanekeeper over Teslas glimrende AP men senterskjerm og manglende HUD, hvis alt annet var likt. Men alt annet er ikke helt likt, spesielt ladenettverket.

Og de Öhlins-demperne er sikkert vanvittig gode sammenlignet med Model 3, selv Model S. Skikkelig tunet to-kanals dempere som er stive i svinger, aks og brems, men myke over humper.
'21 3LR

Polestar

Sitat fra: lirekassa på onsdag 27. februar 2019, klokken 15:53
Sitat fra: Rearden86 på onsdag 27. februar 2019, klokken 15:07
Prisene som er oppgitt har jeg nå lest meg til at er utsalgspris i Tyskland og inkluderer mva. Launch edition skal da koste € 63 000 eller kr 615 000. Tysk moms er på 19%. Det skulle gi en utsalgspris i Norge på kr 516 000,- i Norge før forhandler tar "norgestillegg".

Det står jo i konfiguratoren at målprisen er €59 900,-. Det må vi kunne anta at er pris eksl. mva. så norsk pris blir da roughly kr 575 000,- med dagens kurs.

Står over i første omgang :)
https://www.polestar.com/press-release/2019/02/27/polestar-reveals-new-polestar-2
EUR: 39,900-59,900 based on the German market and local taxes

Står eksplisitt at prisen i euro inkluderer avgifter i Tyskland.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

Tiger123


Nettopp reservert. Så får man se hva man gjør når den tid kommer. Akkurat nå føler jeg det som et tryggere kjøp enn Model 3 ihvertfall, mtp. service, rep. etc.

Også likte jeg interiøret. Blir kult å se om man faktisk kan kjøre med fulltlys på hele tiden som de sa, da LED pærene bøyer unna bilene som kommer imot. Er det andre biler som har dette eller er det helt nytt?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA