Elbilforum.no

Bilmerker => Volvo / Polestar => Polestar 2 => Emne startet av: Rearden86 på Onsdag 27. Februar 2019, klokken 13:46

Tittel: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: Rearden86Onsdag 27. Februar 2019, klokken 13:46
https://www.polestar.com/cars/polestar-2
https://www.polestar.com/polestar-2/configurator/534EDPI1E00070700RF8000_00000__R14B

Rekkevidde på 500 km etter WLTP
78kwh batteri
Firehjulstrekk
4607mm lang

Pris: € 39 900,. - € 59 900,- Altså kr 388 000,- kr 581 600.
Produksjonen starter i februar 2020.
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: navyelsenOnsdag 27. Februar 2019, klokken 14:10
Produksjon av Performance starter i 2020.
Billigversjonen kommer først året etterpå, så du må nok vente til 2021 for å skaffe deg bil til under 400.000.
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: Rearden86Onsdag 27. Februar 2019, klokken 14:12
Ja, det er utgaven til € 59 900 som blir tilgjengelig. "Launch edition" kaller de den. Det betyr vel kr 600 000,- i Norge. Ut fra konfiguratoren virker imidlertid bilen å være ferdigspekket, så da kommer sannsynligvis bare vinterdekk og tilhengerfeste (om mulig) i tillegg.
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: Rearden86Onsdag 27. Februar 2019, klokken 14:20
Baggasjerommet bak er på 404 liter, foran på 34 liter.

Da bilen har en elmotor både foran og bak, og er bygget på samme plattform som XC40 vil jeg anta at elektrifisert XC40 vil få det samme.

https://www.tu.no/artikler/polestar-2-vil-utfordre-tesla-model-3-med-500-km-rekkevidde/459067
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: ChimpOnsdag 27. Februar 2019, klokken 14:26
Opp til 150kw lading. Vegansk skinn.
Spennende, har lagt inn reservasjon så får vi se.
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: Magnus HansenOnsdag 27. Februar 2019, klokken 14:28
Tek.no spekulerer i om rimeligste pris er med mindre batteri. Det virker vel sannsynlig, men er jaggu ikke kommunisert:

Sitat


Bilen får et batteri på totalt 78 kWh, altså noen få kilowattimer mer enn Teslas største Model 3-variant. Batteriet er satt sammen av totalt 27 batterimoduler, og Polestar-sjef Thomas Ingenlath sa at de har et mål om 500 kilometer WLTP-rekkevidde.

Hvorvidt dette blir eneste batterimulighet er foreløpig litt i det blå. Polestar skriver på egen nettside at lanseringsversjonen vil leveres med «long-range battery», så det er ikke usannsynlig at den billigste varianten vil leveres med et mindre batteri.
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: telcontarOnsdag 27. Februar 2019, klokken 14:39
Leser jeg riktig rundtomkring på nettet? 500-1000 biler skal lages pr år? Er jo ikke konkurrent til noe ting med det tallet, vil knapt synes på salgslistene.
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: Rearden86Onsdag 27. Februar 2019, klokken 14:48
Leser jeg riktig rundtomkring på nettet? 500-1000 biler skal lages pr år? Er jo ikke konkurrent til noe ting med det tallet, vil knapt synes på salgslistene.

Det du leser handler om Polestar 1, deres første modell. Polestar 2 bygges i et langt større antall. Det er bygget en ny fabrikk i Kina for å produsere elektriske Polestar/Volvo.
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: telcontarOnsdag 27. Februar 2019, klokken 14:58
Leser jeg riktig rundtomkring på nettet? 500-1000 biler skal lages pr år? Er jo ikke konkurrent til noe ting med det tallet, vil knapt synes på salgslistene.

Det du leser handler om Polestar 1, deres første modell. Polestar 2 bygges i et langt større antall. Det er bygget en ny fabrikk i Kina for å produsere elektriske Polestar/Volvo.

Takk for oppklaring. Da har jeg gitt gratis lån til Polestar for å stå i kø  :o
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: Rearden86Onsdag 27. Februar 2019, klokken 15:07
Prisene som er oppgitt har jeg nå lest meg til at er utsalgspris i Tyskland og inkluderer mva. Launch edition skal da koste € 63 000 eller kr 615 000. Tysk moms er på 19%. Det skulle gi en utsalgspris i Norge på kr 516 000,- i Norge før forhandler tar "norgestillegg".
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: lirekassaOnsdag 27. Februar 2019, klokken 15:53
Prisene som er oppgitt har jeg nå lest meg til at er utsalgspris i Tyskland og inkluderer mva. Launch edition skal da koste € 63 000 eller kr 615 000. Tysk moms er på 19%. Det skulle gi en utsalgspris i Norge på kr 516 000,- i Norge før forhandler tar "norgestillegg".

Det står jo i konfiguratoren at målprisen er €59 900,-. Det må vi kunne anta at er pris eksl. mva. så norsk pris blir da roughly kr 575 000,- med dagens kurs.

Står over i første omgang :)
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: VeselOnsdag 27. Februar 2019, klokken 16:09
Spennende nyhet! Fikk mye bedre inntrykk av Polestar med denne bilen enn med den kjipe hybridbilen de lanserte. Polestar 2 ser ut til faktisk å kunne bli en direkte konkurrent til Model 3:

Model 3 slår den fremdeles både på eksteriør, interiør, lademuligheter og selvkjøringsferdigheter, så jeg avlyser ikke bestillingen min. Volvo/Polestar vil kanskje konkurrere på byggekvalitet, service og merkevare/omdømme, og å være bedre tilpasset et mørkere og kaldere klima og grovere veier enn i California.
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: OlaMOnsdag 27. Februar 2019, klokken 16:23
Bra bil! Liker omtrent alt jeg ser. F.eks.:

Lengde: 4607 mm
Bredde: 1800 mm
Høyde: 1478 mm
Akselavstand: 2735 mm

Vs Model 3:

Wheelbase   113.2 in (2,880 mm)
Length   184.8 in (4,690 mm)
Width   76.1 in (1,930 mm)
Height   56.8 in (1,440 mm)

Bredden og spesielt akselavstanden blir kjekk på norske parkeringsplasser. Blir helt sikkert dårligere AP enn Model 3, men jeg hadde valgt Volvos glimrende HUD og ACC med limit mode og en litt sånn halvgod lanekeeper over Teslas glimrende AP men senterskjerm og manglende HUD, hvis alt annet var likt. Men alt annet er ikke helt likt, spesielt ladenettverket.

Og de Öhlins-demperne er sikkert vanvittig gode sammenlignet med Model 3, selv Model S. Skikkelig tunet to-kanals dempere som er stive i svinger, aks og brems, men myke over humper.
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: PolestarOnsdag 27. Februar 2019, klokken 16:28
Prisene som er oppgitt har jeg nå lest meg til at er utsalgspris i Tyskland og inkluderer mva. Launch edition skal da koste € 63 000 eller kr 615 000. Tysk moms er på 19%. Det skulle gi en utsalgspris i Norge på kr 516 000,- i Norge før forhandler tar "norgestillegg".

Det står jo i konfiguratoren at målprisen er €59 900,-. Det må vi kunne anta at er pris eksl. mva. så norsk pris blir da roughly kr 575 000,- med dagens kurs.

Står over i første omgang :)
https://www.polestar.com/press-release/2019/02/27/polestar-reveals-new-polestar-2 (https://www.polestar.com/press-release/2019/02/27/polestar-reveals-new-polestar-2)
EUR: 39,900-59,900 based on the German market and local taxes

Står eksplisitt at prisen i euro inkluderer avgifter i Tyskland.
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: Tiger123Onsdag 27. Februar 2019, klokken 17:52

Nettopp reservert. Så får man se hva man gjør når den tid kommer. Akkurat nå føler jeg det som et tryggere kjøp enn Model 3 ihvertfall, mtp. service, rep. etc.

Også likte jeg interiøret. Blir kult å se om man faktisk kan kjøre med fulltlys på hele tiden som de sa, da LED pærene bøyer unna bilene som kommer imot. Er det andre biler som har dette eller er det helt nytt?
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: z4rdOnsdag 27. Februar 2019, klokken 18:11
Audi kaller det for Matrix-LED. Mulig å få på e-tron. 
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: ChimpOnsdag 27. Februar 2019, klokken 18:13
I pace kaller det også matrix led.
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: ChimpOnsdag 27. Februar 2019, klokken 18:31
Veldig bra:
150 kW lading
Bra:
275 miles targeted EPA (ca 440 km).

Mindre bra:
Ca 400 liter bagasjerom var litt lite
Prisen virker ca 50-100 tusen for høy
Bilen er såpass høy at jeg ikke forstår hvordan den skal få lav nok luftmotstand til å ha lavt forbruk

Skulle gjerne sett opp mot 90kwh batteri her..

Varmepumpe???

Antas det at man kan bruke volvo verksteder her?


Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: HåvarOnsdag 27. Februar 2019, klokken 18:42
Sendte mail til Polestar, og fikk bekreftet at de vil bruke Volvo sine verksteder for service og reparasjoner.
Så det er jo veldig gode nyheter....

Så spørs det jo om det vil gjelde alle Volvo-verksteder da..
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: StikkkontaktOnsdag 27. Februar 2019, klokken 18:50
Launch edition 4000 euro dyrere i Tyskland enn Model 3 LR. Det høres ok ut.
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: knut3448Onsdag 27. Februar 2019, klokken 19:51
Bra bil! Liker omtrent alt jeg ser. F.eks.:

Lengde: 4607 mm
Bredde: 1800 mm
Høyde: 1478 mm
Akselavstand: 2735 mm

Vs Model 3:

Wheelbase   113.2 in (2,880 mm)
Length   184.8 in (4,690 mm)
Width   76.1 in (1,930 mm)
Height   56.8 in (1,440 mm)

Bredden og spesielt akselavstanden blir kjekk på norske parkeringsplasser. Blir helt sikkert dårligere AP enn Model 3, men jeg hadde valgt Volvos glimrende HUD og ACC med limit mode og en litt sånn halvgod lanekeeper over Teslas glimrende AP men senterskjerm og manglende HUD, hvis alt annet var likt. Men alt annet er ikke helt likt, spesielt ladenettverket.

Og de Öhlins-demperne er sikkert vanvittig gode sammenlignet med Model 3, selv Model S. Skikkelig tunet to-kanals dempere som er stive i svinger, aks og brems, men myke over humper.
Jeg tror ikke du sammenligner de samme målene her, bredden på TM3 er nok med speilene innfelt, mens bredden på P2 er nok bredde uten speil. Tilsvarende mål for TM3 er 1850mm, slik jeg forstår det, kun 50mm bredere.

(https://www.automobiledimension.com/photos/tesla-model-3-2018.jpg)
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: OddaaOnsdag 27. Februar 2019, klokken 19:56
Også likte jeg interiøret. Blir kult å se om man faktisk kan kjøre med fulltlys på hele tiden som de sa, da LED pærene bøyer unna bilene som kommer imot. Er det andre biler som har dette eller er det helt nytt?

Det kan du. Hatt dette på XC90 i 3 år, fungerer som tiltenkt.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: svitunOnsdag 27. Februar 2019, klokken 20:09
På facebook-sida bekrefter Polestar i dag både hengerkrok og skiluke.
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: Hansa1807Onsdag 27. Februar 2019, klokken 22:14
På facebook-sida bekrefter Polestar i dag både hengerkrok og skiluke.
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: svitunOnsdag 27. Februar 2019, klokken 22:22
 [ You are not allowed to view attachments ]
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: lirekassaOnsdag 27. Februar 2019, klokken 23:25
Prisene som er oppgitt har jeg nå lest meg til at er utsalgspris i Tyskland og inkluderer mva. Launch edition skal da koste € 63 000 eller kr 615 000. Tysk moms er på 19%. Det skulle gi en utsalgspris i Norge på kr 516 000,- i Norge før forhandler tar "norgestillegg".

Det står jo i konfiguratoren at målprisen er €59 900,-. Det må vi kunne anta at er pris eksl. mva. så norsk pris blir da roughly kr 575 000,- med dagens kurs.

Står over i første omgang :)
https://www.polestar.com/press-release/2019/02/27/polestar-reveals-new-polestar-2 (https://www.polestar.com/press-release/2019/02/27/polestar-reveals-new-polestar-2)
EUR: 39,900-59,900 based on the German market and local taxes

Står eksplisitt at prisen i euro inkluderer avgifter i Tyskland.

Du har helt rett, da blir prisen litt hyggeligere.

Sa de noe om AP?
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: Jon123Torsdag 28. Februar 2019, klokken 07:51
Ski/takstativ er også bekreftet.
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: Up-gradeTorsdag 28. Februar 2019, klokken 09:01
Så synd de ikke har bassert bilen på nye V60, da hadde de treft et unikt marked som det ikke eksisterer elbiler i nå.
Skjønner at de prøver å lage en bil som passer alle markeder, og stasjonsvogn er en nord europeisk greie.
Liker ikke høy coupe fasong. Ellers ser det ut til å bli en bunnsolid bil.
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: PolestarTorsdag 28. Februar 2019, klokken 17:37
Sa de noe om AP?
Pilot assist var listet opp som tilgjengelig sikkerhetsutstyr, men fremgikk ikke tydelig om dette er inkludert i den estimerte prisen.
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: telcontarTorsdag 28. Februar 2019, klokken 19:08
Noen som har opprettet FB gruppe for PS2? Har ikke funnet noe foreløpig og har heller ikke lyst til å opprette en og være admin for en slik side.
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: ChimpTorsdag 28. Februar 2019, klokken 21:14
Polestar owners club norway
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: MooCowLørdag 02. Mars 2019, klokken 18:18
Sendte ein mail til Polestar der eg spurte om ein kunne trekka frå moms på oppgitt pris, her er svaret eg fekk, ikkje heilt eintydig:

"59.000 euro er bare et riktpris for bilen, slik at kundene får en estimert pris på
hva Polestar 2 vil koste. På et senere tidspunk vil vi presentere prisen per marked,
og vi vil også følge alle lokale regler og lover når det gjelder eventuelle
redusjoner av pris på elbiler."
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: Kris10anLørdag 02. Mars 2019, klokken 21:55
Polestar owners club norway
Finner ikke Polestar owners club Norway, når søker på FB.
Anyone?
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: ChimpLørdag 02. Mars 2019, klokken 23:08
https://www.facebook.com/groups/2413891078652320/?ref=share

Nå da?
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: ChimpTirsdag 05. Mars 2019, klokken 17:48
Bra bil! Liker omtrent alt jeg ser. F.eks.:

Lengde: 4607 mm
Bredde: 1800 mm
Høyde: 1478 mm
Akselavstand: 2735 mm

Vs Model 3:

Wheelbase   113.2 in (2,880 mm)
Length   184.8 in (4,690 mm)
Width   76.1 in (1,930 mm)
Height   56.8 in (1,440 mm)

Bredden og spesielt akselavstanden blir kjekk på norske parkeringsplasser. Blir helt sikkert dårligere AP enn Model 3, men jeg hadde valgt Volvos glimrende HUD og ACC med limit mode og en litt sånn halvgod lanekeeper over Teslas glimrende AP men senterskjerm og manglende HUD, hvis alt annet var likt. Men alt annet er ikke helt likt, spesielt ladenettverket.

Og de Öhlins-demperne er sikkert vanvittig gode sammenlignet med Model 3, selv Model S. Skikkelig tunet to-kanals dempere som er stive i svinger, aks og brems, men myke over humper.
Jeg tror ikke du sammenligner de samme målene her, bredden på TM3 er nok med speilene innfelt, mens bredden på P2 er nok bredde uten speil. Tilsvarende mål for TM3 er 1850mm, slik jeg forstår det, kun 50mm bredere.

(https://www.automobiledimension.com/photos/tesla-model-3-2018.jpg)

Polestar 2 blir 1859mm inkl speil, til orientering
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: ChimpOnsdag 06. Mars 2019, klokken 16:24
Og det er mulig å endre konfigurasjonen senere. Har ikke klart å bestemme meg for farge/interiør og måtte spørre. Forøvrig imponert så langt over responstid, sendt to mailer og begge ble besvart på under 1 dag:

Takk for din henvendelse!

Det er absolutt mulig å endre farge og interiør. Når tiden er inne for å konvertere din forhåndsbestilling til en bindende ordre, vil du få mulighet til å omkonfigurere din Polestar 2.

Kontakt oss gjerne om du har ytterligere spørsmål.

Vennlig hilsen - Polestar
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: Jon123Fredag 08. Mars 2019, klokken 10:57
US target price på 63 000 USD inkluderer avsetning til Trump-toll:
https://www.greencarreports.com/news/1121910_volvos-us-polestar-electric-car-plans-are-in-flux-over-china-tariff

The pricing that Polestar announced February 27 for the Polestar 2—$63,000 for the first year’s Launch Edition—already assumes that (higher) tariff rate, according to the automaker.

Sammen med prisjusteringen på model 3 nylig tror jeg denne blir rimeligere enn hva flere tror. :)
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: ChimpMandag 11. Mars 2019, klokken 14:29
Jeg spurte om det er heat pump og mulighet for å kjøre "offroad-modus" (eksempelvis ubrøytet vei, dårlig hyttevei, over brøytekant - heve bil). Svaret vedrørende heat pump av batteriet synes jeg ble diffust så her får vi evt vente på mer info. Ikke helt enig ang konklusjonen vedr høydejustering av bil, mener å ha lest omtrent 14 cm ground clearance og det kunne vært fint å ha muligheten  til å justere. MEN jeg innser jo også at dette er polestar 2 og ikke 3, altså ikke ønskelig at dette er en bil med SUV-egenskaper.

The effective driving range is very much dependent on drive pattern and preconditioning of the car. For many daily commutes, the impact will be small if the car is preconditioned. In cabin preconditioning, a heat pump improves the efficiency of the climate system significantly under many driving conditions and reduces the need to draw energy from the battery.

You can not change the height of the car. You can only adjust the stiffness of the dampers. The PS2 does have really good groundclearance, no need to get it higher.
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: MooCowMandag 11. Mars 2019, klokken 19:12
Jeg spurte om det er heat pump og mulighet for å kjøre "offroad-modus" (eksempelvis ubrøytet vei, dårlig hyttevei, over brøytekant - heve bil). Svaret vedrørende heat pump av batteriet synes jeg ble diffust så her får vi evt vente på mer info. Ikke helt enig ang konklusjonen vedr høydejustering av bil, mener å ha lest omtrent 14 cm ground clearance og det kunne vært fint å ha muligheten  til å justere. MEN jeg innser jo også at dette er polestar 2 og ikke 3, altså ikke ønskelig at dette er en bil med SUV-egenskaper.

The effective driving range is very much dependent on drive pattern and preconditioning of the car. For many daily commutes, the impact will be small if the car is preconditioned. In cabin preconditioning, a heat pump improves the efficiency of the climate system significantly under many driving conditions and reduces the need to draw energy from the battery.

You can not change the height of the car. You can only adjust the stiffness of the dampers. The PS2 does have really good groundclearance, no need to get it higher.

Blir overraska om det berre er 14 cm bakkeklaring, det er jo likt med Model 3. I tillegg når dei svarar "really good ground clearance", samt at designet heller meir mot litt høgare enn snittet bakkeklaring.
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: ChimpMandag 11. Mars 2019, klokken 20:40
Fant det på facebooken deres nå:

Yes, it's 135 mm.
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: MooCowMandag 11. Mars 2019, klokken 21:23
Fant det på facebooken deres nå:

Yes, it's 135 mm.

Denne sida? Under kva innlegg hadde dei svart?
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: ChimpMandag 11. Mars 2019, klokken 21:30
28feb, en video som har ca 170 kommentarer. Ganske langt ned.

Prøver med en link dit.
https://www.facebook.com/107798052582413/posts/2702981313064061/?sfnsn=mo
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: MooCowMandag 11. Mars 2019, klokken 22:35
28feb, en video som har ca 170 kommentarer. Ganske langt ned.

Prøver med en link dit.
https://www.facebook.com/107798052582413/posts/2702981313064061/?sfnsn=mo

Takker! Der var det ja. Merkelige greier. Virkar jo å vera ei offisiell facebooksida. 13,5 var ikkje mykje å jubla over :-/
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: ChimpTirsdag 12. Mars 2019, klokken 06:46
Det gir nok gode aerodynamiske egenskaper, men er i minste laget. Ser nå at min audi a3 e tron har 124 mm uten at det har blitt problematisk til fjells. Det har ikke vært en drøm over brøytekanter men det tilskriver jeg mer forhjulstrekk hvor batteripakken ligger bak.
Så min halvveis konklusjon er derfor at dette går fint selvom de virkelig burde hatt en offroad mode.
Ba også om at de skulle isolere batteriet for å forhindrer coldgate ved lading, men det svarte de ikke på.

Her er det vel bare å smøre seg med den berømte tålmodigheten og vente på en fullstendig spec av bilen
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: MooCowTirsdag 12. Mars 2019, klokken 17:26
Slengte av gårde ein mail for sikkerheitsskyld og her er dessverre svaret :(

"Takk for din henvendelse.
Bakkeklaringen/ ground clearence på Polestar 2 er på 135 mm.
Hvis du har noen føere spørsmål så er det bare å ta kontakt igjen."

Eg skulle gjerne hatt minimum 15 cm og helst luftfjøring for å kunne køyra på litt skogsvegar og slikt uten å ha hjertet i halsen :(
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: ToWalkOrDriveOnsdag 13. Mars 2019, klokken 11:04
Min Tesla Model 3 Performance (som er 1 cm lavere enn vanlige Tesla Model 3), har ca 14cm bakkeklaring. 13,5 ville ikke bekymret meg. Jeg har til gode å ta nedi fartshumper (har kjørt over noen ganske høye). Noen SUV-er er høye, men har en kanon festet midt under bilen (aksling), som gjør at de ikke er så høye når alt kommer til alt. TM3 er i hvertfall helt flat og glatt under, så hvis du skulle komme borti så sklir en mer over. Da jeg hadde Model S var jeg borti med gulvet et par ganger, men ingenting eksploderte :-) Skal nok være en ganske sterk plate under (På Model S var det av titan en stund, for at den skulle kunne kjøre over et tilhengerfeste fra bil foran i 180km/t), men vet ikke hvordan Polestar har gjort det. Er nok et interessant spørsmål å stille til Polestar. Hvor hardt kan du lande oppå en stein uten at noe blir ødelagt... En eksospotte ville jo fort blitt deformert...
Forøvrig er det lansering av Tesla Model Y på fredag for de som ikke er lei kvaliteten til Tesla og vil ha høyere bakkeklaring...
Bilder fra min Tesla Model 3 Performance:
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: ToWalkOrDriveOnsdag 13. Mars 2019, klokken 11:05
Glatt
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: ChimpOnsdag 13. Mars 2019, klokken 12:21
Man kan som regel ikke få i pose og sekk, men jeg tror dette kunne blitt en mye større Norgessuksess med litt hevingsmulighet i en performancepakke. Polestar 3 er sikkert et klokere valg sånn sett for den typiske hyttebrukeren, men den kommer vel ikke før sent 2021 og det foreligger lite informasjon pr i dag.
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: Rearden86Onsdag 13. Mars 2019, klokken 14:00
Nå kommer XC40 som elbil også. Den er bygd på samme plattform som Polestar 2 og får sannsynligvis samme batteri og drivlinje. Den har i konvensjonell versjon en bakkeklaring på 21 cm. Skal visstnok kunne reserveres i løpet av 2. Kvartal.
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: ChimpOnsdag 13. Mars 2019, klokken 14:22
Hvor leser du dette? Siste info jeg så var "reservasjon tidlig 2019" og det er vi waaaay past.
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: Rearden86Onsdag 13. Mars 2019, klokken 16:18
Hvor leser du dette? Siste info jeg så var "reservasjon tidlig 2019" og det er vi waaaay past.

Opplysninger fra selger hos Bilia. Jeg skrev "visstnok", det ligger et forbehold i det :). Leveranse ble opplyst fra mai 2020. Vi får se, men at den skal leveres fra 2020 er i hvert fall kommunisert ut mange ganger, også fra norsk forhandler senest 22. januar: http://blogg.volvocars.no/et-ar-for-elektrifisering-mobilitet-og-endring/#more-703
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: MooCowOnsdag 13. Mars 2019, klokken 22:19
Redd Y blir mindre pen (som Model X).
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: ChimpMandag 25. Mars 2019, klokken 15:40
Det fikk du rett i  :+1:

Når det gjelder polestar ser jeg på instagram at de har kommentert at bilen bygges mostly i steel.
Det liker jeg dårlig. Jeg skulle sett at den var i aluminium og holdt vekten nede, dere ser de lette koreanerne er svært energieffektive. Og hvis xc40 bygges på samme måte blir den jo ikkeno bedre, mye verre faktisk grunnet høyere bakkeklaring og høyere bil. Jaja, håper det blir en knallbil allikevel...
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: PalEnghMandag 25. Mars 2019, klokken 19:13
Det fikk du rett i  :+1:

Når det gjelder polestar ser jeg på instagram at de har kommentert at bilen bygges mostly i steel.
Det liker jeg dårlig. Jeg skulle sett at den var i aluminium og holdt vekten nede, dere ser de lette koreanerne er svært energieffektive. Og hvis xc40 bygges på samme måte blir den jo ikkeno bedre, mye verre faktisk grunnet høyere bakkeklaring og høyere bil. Jaja, håper det blir en knallbil allikevel...
Jeg er glad for at Volvo/PS tar sikkerheten på alvor. Jeg er også glad for at de har forsket på og rekonstruert bilulykker i 40 år.
Det er trolig derfor de velger stål og forsterker med Bohr-stål for at vi skal kunne kjøre verdens sikreste biler.
Tittel: Sv: Polestar 2 er lansert
Skrevet av: ChimpLørdag 06. Juli 2019, klokken 21:43
Ny konfigurator ute. Ikke mye nytt, men mulig å se fargene bedre, samt bilen i forskjellige vinkler.