Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Biler med "City of Amsterdam" til Stavanger, Bergen, Ålesund og Trondheim

Startet av elbil, tirsdag 26. februar 2019, klokken 15:15

« forrige - neste »

Linka

Takk for oppdateringer! Får håpe min (bokstavelig talt) er i samme båt. Noen la ut et bilde fra kaien i Drammen, og der så man en blå med hvite seter - håpet lengselsfullt at det var min siden den ikke så ut til å være med CoA forrige runde :D

(Bestilte i desember, og reserverte for 2,5 år siden så føler vi har ventet en stund på og oppgradere vår bittelille familiebil...)

itje

Pratet med en på delivery i Stavanger, og min bil ble sendt feil til Oslo, og ble automatisk tildelt noen andre.
Og det er mange i "samme båt"

Tesla i Oslo (omegn) nekter å sende bilene ned hit, og de står maktesløse og prøver å ordne biler til oss. De jobber nå mot logistikk avdelingen for å avklare når biler kan bli levert.
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

AAB26

Alt dette kaoset kunne de jo ha spart seg for hvis de hadde klart å holde tilbake på leveringsestimatene sine, og faktisk klart å levere biler i den rekkefølgen de blir bestilt.
Det er jo klart det er provoserende for folk å lese at biler med lik konfigurasjon som en selv har bestilt er levert til kunder som bestilte i mars...
Alt dette i tillegg til Nextgentel ano 2007 tilstander på deliveryno@tesla... ::)

SEC

Sitat fra: AAB26 på tirsdag 26. mars 2019, klokken 19:38
Alt dette kaoset kunne de jo ha spart seg for hvis de hadde klart å holde tilbake på leveringsestimatene sine, og faktisk klart å levere biler i den rekkefølgen de blir bestilt.
Det er jo klart det er provoserende for folk å lese at biler med lik konfigurasjon som en selv har bestilt er levert til kunder som bestilte i mars...
Alt dette i tillegg til Nextgentel ano 2007 tilstander på deliveryno@tesla... ::)


Helt klart provoserende. reserverte i 2017, og la inn bestilling 05.12.18. Har ennå ikke fått bil, men fikk nettopp telefon fra en kjenning som var kjempeglad. Han hadde ikke reservert og bestilte for 3 uker siden, og hadde fått oppringing fra Tesla om at han kunne hente sin bil førstkommende lørdag 30.03.

skyfawn

Ja irriterende... reservert 31.03.16 og bestilt 5.12.18, ikke hørt noe. Sendte en mail for noen dager siden men ikke fått svar. Utlevering i Bergen. Ser ut som det går tregt i bergen i forhold til Østlandet

AAB26

Jeg skal ikke klage på at jeg ikke har hørt noe. Men jeg har en kompis som bestilte to dager før meg(samme konfig) og har selv utsatt levering fra førstkommende fredag til neste fredag(levering Bergen). Så jeg merker det irriterer meg litt at min står igjen i Belgia når det anløper båt i natt.

Synes det er hårreisende at de ikke har klart å lavere biler som er bestilt i desember/januar. Det finnes ikke så mange konfigurasjonsalternativer at det skal være noe problem. Det er jo stort sett svarte LR. Jeg gleder meg som en unge på en blå performance.

Men vi som venter får se på det positive. Vi slipper å legge om hjulene...

geirci2

CoA passerer Bryne/Stavanger snart, og er på full fart mot Bergen :-)
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Pocoloco

Sitat fra: geirci2 på tirsdag 26. mars 2019, klokken 17:02
Sitat fra: Pocoloco på tirsdag 26. mars 2019, klokken 15:34
Er det flere skip med samme navn? Ser at City of Amsterdam har seiling fra ZEE til Tromsø 22-28 mai...
Voyage NOZ19001
Du leser feil, det står Mar, dvs. mars og ikke mai.
Åjj, mente selvfølgelig mars. Det er så mye rot med tesla og båtene at man blir surrete i hodet :P
Men ja, da skulle det vært oppdaterte ruter  ???
Tesla Model ≡ 06.04.19

Macnus

Fikk min på Flatåsen i dag!!!! 8)
Kom i natt med lastebiltransport, bilen er gått nøye igjennom og er STRØKEN!!
I tillegg er den nydelig polert og ordnet, virkelig KUDOS til Tesla Trondheim!

ok67

Så bra, kanskje det likevel er håp for meg som har levering på torsdag
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

geirci2

Heldiggris; det var vel én av bilene jeg så tidligere i dag utenfor lokalet - for innkjøring til klargjøring.

Godt å høre at Tela Trondheim klargjør bilene på en skikkelig måte.
Håper de rekker å gjøre tilsvarende klargjøring på hver bil når CoA kommer med flere hundre biler til Trondheim om noen dager.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Macnus

De nevnte at de skulle ha inn mange ja, men at båten nok ikke kom fredag pga dårlig vær.. Samtidig skulle de være klar til å få ut bilene fort, da de har planlagt god kapasitet på klargjøringa forstod jeg.
Og til de som har kommentert at det så ut som en gjeng med paradise ansatte - jeg fikk et veldig godt inntrykk av gjennomgangen, kunnskapen om bilen og også ærlighet - da de visste det kunne gå litt for fort i svingene på Lillestrøm, og viste meg panelgaps osv på eget initiativ. Som sagt, bilen var strøken, og veldig hjelpsom utleverer.
Og artig å se at Trondheim har så dyktige klargjørere, av mine tre nye biler tidligere (ikke Tesla) var denne desidert den beste klargjorte bilen!
p.s. ventetida var verdt det, og reagerte IKKE på at den var spesielt støyete!! 8)

tmn

Fikk akkurat påminnelse om å hente bilen på Flatåsen nå fredag. Automatisk utsendelse da de ikke tatt høyde for ev. utsettelse av bil fra CoA? Eller venter de flere lastebiler/tog oppover?
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

pets


tmn

Ja, fikk sms/epost sist torsdag om utlevering nå fredag. Samme tidspunkt.
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA