Biler med "City of Amsterdam" til Stavanger, Bergen, Ålesund og Trondheim

Startet av elbil, tirsdag 26. februar 2019, klokken 15:15

« forrige - neste »

ok67

Fekk akkurat telefon frå Tesla, som bekrefta levering på torsdag i Trondheim. Akkurat som skissert på SMS for ei veke sidan.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

quest

Sitat fra: ok67 på mandag 25. mars 2019, klokken 13:06
Fekk akkurat telefon frå Tesla, som bekrefta levering på torsdag i Trondheim. Akkurat som skissert på SMS for ei veke sidan.

Her også. I følge hun som ringte så var bilen allerede i Trondheim.
Model Y LR 2022

quest

Nå ryktes det også at Delivery på Flatåsen ikke har noen andre biler der og venter på at City of Amsterdam skal ankomme. Så spørs om det etterhvert tikker inn en sms på utsettelse likevel...
Model Y LR 2022

Black Adder

andersthronaes

Fikk utsatt min utlevering fra Onsdag til Fredag kveld på Flatåsen, sattser på at det blir sånn no da

ok67

Kan det vere slik at dei utset dei som skulle hatt utlevering like etter båten var planlagt å komme, og lar dei som har levering dagen etter få som planlagt, istadenfor å forskyve alle???

Macnus

Ringte Tesla i dag, da jeg ikke har fått noen dato, kun VIN. Som sist kunne de opplyse at bilen stod i Oslo, og at den skulle bli fraktet opp til Trondheim, og sannsynligvis utlevering torsdag eller fredag, og at jeg kom til å høre fra Delivery ganske snart.
Det som uroer meg er at den har stått i Oslo ei uke (snakket med de forrige uke også), og da sa de også at den skulle bare fraktes opp så ble den utlevert..
Virker som bilen ikke prioriteres, men blir stående, kanskje i påvente av flere som skal fraktes opp samtidig?? Skeptisk til at den blir sent uka her også kjenner jeg, selv om man må håpe på det beste.

I verste fall skal den med båt opp, og er vel ikke noen båter som har gått innom Oslo før de går opp til Trondheim?

ok67

Nei, virkar ikkje som båtane til Trondheim går innom Oslo, går som regel innom Stavanger og Bergen på vegen. Så bilar som står i Oslo kjem nok enten på bil eller tog. Truleg samlar dei opp nok til å  fylle ein transport el. før dei sender oppover.

AAB26

Sitat fra: Macnus på mandag 25. mars 2019, klokken 15:41
Ringte Tesla i dag, da jeg ikke har fått noen dato, kun VIN. Som sist kunne de opplyse at bilen stod i Oslo, og at den skulle bli fraktet opp til Trondheim, og sannsynligvis utlevering torsdag eller fredag, og at jeg kom til å høre fra Delivery ganske snart.
Det som uroer meg er at den har stått i Oslo ei uke (snakket med de forrige uke også), og da sa de også at den skulle bare fraktes opp så ble den utlevert..
Virker som bilen ikke prioriteres, men blir stående, kanskje i påvente av flere som skal fraktes opp samtidig?? Skeptisk til at den blir sent uka her også kjenner jeg, selv om man må håpe på det beste.

I verste fall skal den med båt opp, og er vel ikke noen båter som har gått innom Oslo før de går opp til Trondheim?

Hvordan klarte du å få tak i dem??
Jeg har forsøkt to ganger selv i dag, mellom 40-50min venting hver gang.
Har kun fått VIN og FI, så i samme båt som deg, men jeg bor i Bergen
En kompis som bestilte to dager før meg, en identisk bil som meg, har utlevering på fredag...

Macnus

Sitat fra: AAB26 på mandag 25. mars 2019, klokken 19:40

En kompis som bestilte to dager før meg, en identisk bil som meg, har utlevering på fredag...

Ringte ca 10 i dag, brukte vel 30-40 min før jeg var igjennom? Hadde på høyttaler og jobbet samtidig..liiitt lei av pausemusikken og stemmen på han duden!  :laugh: :laugh:

AAB26

Sitat fra: Macnus på mandag 25. mars 2019, klokken 19:43
Sitat fra: AAB26 på mandag 25. mars 2019, klokken 19:40

Ringte ca 10 i dag, brukte vel 30-40 min før jeg var igjennom? Hadde på høyttaler og jobbet samtidig..liiitt lei av pausemusikken og stemmen på han duden!  :laugh: :laugh:

Ok, antar det var delivery du ringte?
Prøver igjen imrg. Selvom jeg mistenker bilen kan være på båten som kommer onsdag. Jeg har ikke blitt kontaktet av noen, så jeg har ikke fått gitt fra meg personnummeret til dem. Han ene Tesla-selgeren jeg snakket med på prøvekjøringen sa at jeg kunne gjøre dette på min side, men jeg har ikke funnet noe sted å legge dette inn...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Black Adder

Følgende info ligger på nettsidene til Bergen Havn om CoA:

An­komst                            Av­gang                        Fra / til
27.03.19 06:00            27.03.19 11:00                Zeebrugge → Ålesund

Rsk1

Finner ikke noe info om CoA inne på trondheim havn sine sider. Burde det ikke stått under forventede anløp?
Bmw i3 94ah (Solgt)
Model 3 LR

ok67

Burde vel ha stått kanskje, men ser at det heller ikkje er forventa anløp av hurtigruta, så er usikker på kor komplett den oversikta er.

Rsk1

Sant. Fant heller ikke den tidligere båten som fraktet model 3 til trondheim. Sikkert ikke til å stole på den infoen på siden deres.
Bmw i3 94ah (Solgt)
Model 3 LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA