Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Snart klar for nye Kia Soul ev. Hva tipper dere prisen blir ?

Startet av Arthur Morgan, fredag 15. februar 2019, klokken 17:39

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#30
Sitat fra: goggo på onsdag 27. februar 2019, klokken 21:01
Sitat fra: navyelsen på onsdag 27. februar 2019, klokken 12:59
BOS har tydeligvis lært etter den skandaløse ribbingen av e-Niro First Edition.

Nye Soul kommer med både Schuko- og Type 2 ladekabel. Gummimatter og bagasjeromsmatte er inkludert, selv i rimeligste utgave.
Og bilen kommer med to batterier i tre utstyrsvarianter, med flere fargealternativer. Way to go!

La oss vente med å juble til vi har sett prisene....

Mvh Hugo

Og reell leveringsdyktighet evt mangel på sådan ??...

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: goggo på mandag 25. februar 2019, klokken 17:54
Tror kanskje jeg sikter meg inn mot en 39 KWh Active.
Eneste jeg kommer til å savne i forhold til Exclusive som jeg har nå blir avstandssensorer foran.
...

Hugo
Vil du ikke savne fraværet av varmepumpe i 39kWh utgaven?

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#32
Sitat fra: AppleKnocker på mandag 25. februar 2019, klokken 16:50
.... Bagasjerommet på Soul har blitt større, men det fortsatt lite sammenlignet med Niro.
Etter de oppgitte målene har bagasjerommet på e-Soul vokst fra Soul EV, men er dessverre forsatt mindre enn på en Kona el. Tror at trikset på dagens Soul EV med DIY senkning av gulvet i bagasjerommet gir mer en 315l som e-Soul er oppgitt med.

jonnyjb

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på torsdag 28. februar 2019, klokken 14:57
Sitat fra: goggo på mandag 25. februar 2019, klokken 17:54
Tror kanskje jeg sikter meg inn mot en 39 KWh Active.
Eneste jeg kommer til å savne i forhold til Exclusive som jeg har nå blir avstandssensorer foran.
...

Hugo
Vil du ikke savne fraværet av varmepumpe i 39kWh utgaven?

Det er vel kun Classic som leveres uten varmepumpe? Active og Exclusive leveres med varmepumpe uavhengig av batteristørrelse etter hva jeg kan se utifra spesifikasjonene. Classic leveres kun med 39 kWh batteri, dermed er det ikke mulig å kjøpe 64 kWh-utgaven uten varmepumpe.
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: jonnyjb på torsdag 28. februar 2019, klokken 15:39
Det er vel kun Classic som leveres uten varmepumpe? Active og Exclusive leveres med varmepumpe uavhengig av batteristørrelse etter hva jeg kan se utifra spesifikasjonene. Classic leveres kun med 39 kWh batteri, dermed er det ikke mulig å kjøpe 64 kWh-utgaven uten varmepumpe.
Du har selvfølgelig helt rett  ;) Leste nok spesifikasjonene litt for kjapt med noe vagt minne om at 39kWh utgavene av Kona og e-Niro ikke ble tatt til Norge pga manglende varmepumpe.

AppleKnocker

Når det ser ut som man kan snart kan få Model 3 SR med autopilot, glasstak og skinn for rundt 350 laken, tror jeg Kia skal slite med å selge Soul for noe særlig mer. Jeg vil nok heller si at Kiaen bør koste en del titusen mindre.

Rekkevidden er omtrent like lang og ytelsene i Tesla går Kia en god gang. Model 3 sliter dog med serviceapparatet og lasteåpning.

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Cral

Men jeg vil ikke ha sedan. Samme f... hva det koster. TM3 er ikke bilen for meg. TMY kanskje, men jeg vet ikke nok om den enda, og den er fortsatt noen år unna.

Så, nei, jeg tror ikke Soul blir vesentlig billigere enn eNiro. Og jeg tror Kiakommer til å selge alle de Soulene de får kloa i. Blant annet til meg.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Tankeboks

Tror vi denne blir å ha samme kjipe serviceintervaller som nåværende modell ? føler meg litt ekstra ribbet når jeg må ut med 4000+ nesten to ganger i året for privilegiet med å kjøre elbil.

jonnyjb

Selv tror jeg 39.2 kWh er mest interessant for min del. Litt usikker på dataene i spesifikasjonene når det gjelder vekt; 39.2 kWh har batterivekt 317 kg og egenvekt 1593 kg, mens 64 kWh har batterivekt 457 kg og egenvekt 1682 kg - hvordan får de til dette? Hvor har de klart å spare inn 51 kg på 64 kWh-utgaven?
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

Up_&_Away

VW e-Up! nybil fra august 2018

TB

KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Arthur Morgan

Sitat fra: TB på mandag 04. mars 2019, klokken 12:05
Ser slik ut... The service is unavailable.


Helt latterlig ! Her sitter jeg klar !
Noen som har kommet videre ?

helgebl

Jeg har kommet frem til valg av forhandler.
Så stoppet det skikkelig opp!



ID4

Og hvor velger en forhandler??? Kommer ikke videre hvis en trykker alle forhandlere...

TB

Samme her, valg av forhandler som ikke fungerer som det skal.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA