Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Snart klar for nye Kia Soul ev. Hva tipper dere prisen blir ?

Startet av Arthur Morgan, fredag 15. februar 2019, klokken 17:39

« forrige - neste »

Arthur Morgan



Hei. Ikke så altfor lenge til kia slipper priser på nye kia Soul ev 64kwt.
Endelig en soul med ACC, fjernlysassistent, autosteer som på ioniq og kona, og masse andre godsaker, Hva tipper dere prisen blir? Nye Kia soul har fått en EPA på 391 km noe som er veldig bra.

Mr Oizo

Jeg tipper 350 for godt utstyrt First Edition.
Tillegg for metallic, soltak og vinterhjul selvsagt.
Denne kommer vel ikke før 2020?

Daniel_0007

Sitat fra: Mr Oizo på fredag 15. februar 2019, klokken 18:01
Jeg tipper 350 for godt utstyrt First Edition.
Tillegg for metallic, soltak og vinterhjul selvsagt.
Denne kommer vel ikke før 2020?

de sier sommeren nå, etter alle forsinkelser med e-niro blir nok fort høst og men ja tipper like pris som kona 350 for first edition, kan ikke bli for nærme e-niro heller.
Model 3 2019 LR Rwd

birkeland

Da jeg kjøpte Kia Soul i 2015 var det ca 250.000,- for exclusive utgaven. Jeg tror også på rundt 350.000,- for e-Soul 2020, spesielt etter å ha lest denne artikkelen som antydet rundt 316.000,- for innstegsmodellen https://electrek.co/2019/02/14/2020-kia-soul-ev-gets-243-mile-epa-range-rating/

Men jeg stusser litt på prisen, for selv om det er litt over dobbelt så stort batteri, så har batteriprisene halvert seg og vel så det
https://www.google.com/url?sa=i&source=undefined&cd=&ved=0ahUKEwiMsf_Ltr7gAhXHlYsKHd6DBmEQzPwBCAM&url=https%3A%2F%2Felectrek.co%2F2017%2F01%2F30%2Felectric-vehicle-battery-cost-dropped-80-6-years-227kwh-tesla-190kwh%2F&psig=AOvVaw2y1Jsoejz7k3UkOYBtPmD-&ust=1550343730707222

For 350.000,- begynner Kia Soul EV å bli en dyrere bil enn tidligere. Det er dog min oppfatning. Dollarkurs kan også spille inn for alt jeg vet, men ett hopp på 100.000,- fra dagens modell, er en del.

But hey, I am still gonna buy it :D

AppleKnocker

Har ingen tro på at denne blir et kupp, så rundt 350 virker realistisk.

Når Model 3 i MR og SR utgaver begynner å rulle inn, og hvis VW virkelig priser sin ID Neo så lavt som de har skissert, er det sannsynlig at Kona/Niro/Soul får priskutt. Verditapet blir tilsvarende høy og dermed også totalkostnaden.

Kjøpere av 60kwh bilene er i samme situasjon som tidlige trilling eiere. Trilling var først ute som tilnærmet skikkelig elbil. Så lenge den var uten konkurranse gikk den for blodpris. Når Leaf kom falt prisen som en stein, både på nye og brukte.

Det er for øvrig litt ironisk at Ioniq som er den mest påkostende koreanske elbilen i firkløveret Soul, Kona, Niro, Ioniq, nå blir den med minst batteri i ny versjon. Det er vel mer eller mindre bekreftet at den kommer med 39kwh batteriet til høsten. Så den mest eksklusive (relativt sett) blir trolig også den billigste...
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Arthur Morgan



de sier sommeren nå, etter alle forsinkelser med e-niro blir nok fort høst og men ja tipper like pris som kona 350 for first edition, kan ikke bli for nærme e-niro heller.
[/quote]

Juni er siste ord fra Kia forhandler i Oslo. Spurte når man kunne evt bestille, han sa at mere infomasjon kommer i løpet av april.

hELgenen

Fikk info i dag :
Sitat
"Kia Soul er en av de mest ikoniske modellene til Kia, og nå kommer en helt ny generasjon; nye e-Soul! Spenstig design, høyt utstyrsnivå og lang rekkevidde. Bilen lanseres i 2. kvartal i år, og fra starten av mars vil vi åpne opp for forhåndsreservasjon av bilen. Vi legger mer informasjon på våre facebooksider og nettsider mandag 25. februar, så følg med"

birkeland

Sitat fra: hELgenen på fredag 22. februar 2019, klokken 09:45
Fikk info i dag :
Sitat
"Kia Soul er en av de mest ikoniske modellene til Kia, og nå kommer en helt ny generasjon; nye e-Soul! Spenstig design, høyt utstyrsnivå og lang rekkevidde. Bilen lanseres i 2. kvartal i år, og fra starten av mars vil vi åpne opp for forhåndsreservasjon av bilen. Vi legger mer informasjon på våre facebooksider og nettsider mandag 25. februar, så følg med"

Jeg har ikke Facebook. Hvilken ny spennende informasjon har Kia kommet med?


knute

Det er kun en lenke til https://bilkjop.kia.no/e-soul-reservasjon/ på Facebook-sida, så ikke noe ekstra å hente der.
Og det er relativt sparsomt med info der også, utover at man kan reservere om en ukes tid ...

Det som er en smule interessant er at det ser ut som om de kommer til å selge biler med både 39kWh og 64kWh-batterier ut i fra PDF-en som gjemmer seg bak "e-Soul utstyr og tekniske data" på nevnte side.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Nelz22

Ser at det er kun Exclusive som har Head up Display.
* Gummimatter og bagasroms matter er i hvert fall inkludert.
* Skvettelapper er inkludert
* Elektronisk P-skive er inkludert
* Kia UVO CONNECT app (iOS, Android) kun på Aktive og Exclusive
*
Ionic 2017 Model (Platinum Silver Metalikk)
Kia Soul 2016 (Grå Metalikk) - SOLGT-

Fansypantsy

Sitat fra: Nelz22 på mandag 25. februar 2019, klokken 14:30
Ser at det er kun Exclusive som har Head up Display.
* Gummimatter og bagasroms matter er i hvert fall inkludert.
* Skvettelapper er inkludert
* Elektronisk P-skive er inkludert
* Kia UVO CONNECT app (iOS, Android) kun på Aktive og Exclusive
*

Ser at beskrivelsen på HUD er " Projiserer informasjon på en glassplate over instrumentpanelet". Dette er en løsning jeg personlig ikke gidder å betale ekstra for.

AppleKnocker

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser


Nelz22

Sitat fra: Fansypantsy på mandag 25. februar 2019, klokken 15:01
Sitat fra: AppleKnocker på mandag 25. februar 2019, klokken 14:59
Hvor mye billigere enn Niro blir denne?

30-40000 billigere tipper jeg

Er egentlig litt spent på hvor mye den mindre batteripakken kommer til å koste.
Ionic 2017 Model (Platinum Silver Metalikk)
Kia Soul 2016 (Grå Metalikk) - SOLGT-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA