Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Snart klar for nye Kia Soul ev. Hva tipper dere prisen blir ?

Startet av Arthur Morgan, fredag 15. februar 2019, klokken 17:39

« forrige - neste »

Nelz22

#15
https://www.youtube.com/watch?v=MhuFNKQpWes

301 km klarer den minste batteripakken. Ikke dårlig det  :)
Ionic 2017 Model (Platinum Silver Metalikk)
Kia Soul 2016 (Grå Metalikk) - SOLGT-

AppleKnocker

Sitat fra: Fansypantsy på mandag 25. februar 2019, klokken 15:01
Sitat fra: AppleKnocker på mandag 25. februar 2019, klokken 14:59
Hvor mye billigere enn Niro blir denne?

30-40000 billigere tipper jeg
Ja, blir det mindre avstand så er det rart. Bagasjerommet på Soul har blitt større, men det fortsatt lite sammenlignet med Niro.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

goggo

Tror kanskje jeg sikter meg inn mot en 39 KWh Active.
Eneste jeg kommer til å savne i forhold til Exclusive som jeg har nå blir avstandssensorer foran.

320000,- ?? :)

Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

AppleKnocker

Kona 64kwh med teknikk uten skinn koster vel 325.
Kan Soul uten skinn med mindre batteri og mindre utstyr koste 320 da?

Synes ikke det klinger helt godt...

300 er maks for 39kwh active vile jeg sagt.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Nelz22

Sitat fra: arthur på mandag 25. februar 2019, klokken 19:33
Sitat fra: AppleKnocker på mandag 25. februar 2019, klokken 18:42
Kona 64kwh med teknikk uten skinn koster vel 325.

I starten ja, men gikk vel opp til 335 ganske raskt.

Men da bør jo den miste batteriet (Exsclusive modellen) være under 335k ellers så blir det bare feil.
Ionic 2017 Model (Platinum Silver Metalikk)
Kia Soul 2016 (Grå Metalikk) - SOLGT-

Arthur Morgan

Sitat fra: Nelz22 på tirsdag 26. februar 2019, klokken 10:05
Sitat fra: arthur på mandag 25. februar 2019, klokken 19:33
Sitat fra: AppleKnocker på mandag 25. februar 2019, klokken 18:42
Kona 64kwh med teknikk uten skinn koster vel 325.

I starten ja, men gikk vel opp til 335 ganske raskt.

Men da bør jo den miste batteriet (Exsclusive modellen) være under 335k ellers så blir det bare feil.

Det blir spennende og se med grådige bertel o sten, håper dem priser seg riktig nå, Soul bør koste mindre en niro.

AppleKnocker

Sitat fra: Nelz22 på tirsdag 26. februar 2019, klokken 10:05
Sitat fra: arthur på mandag 25. februar 2019, klokken 19:33
Sitat fra: AppleKnocker på mandag 25. februar 2019, klokken 18:42
Kona 64kwh med teknikk uten skinn koster vel 325.

I starten ja, men gikk vel opp til 335 ganske raskt.

Men da bør jo den miste batteriet (Exsclusive modellen) være under 335k ellers så blir det bare feil.
Soul med lite batteri kan vel ikke koste mer enn Kona med stort batteri?
Soul 64kwh til 335
Soul 39kwh til 290-300

Ser da bort fra BOS faktoren....
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

navyelsen

Hvis Soul med lite batteri skal være salgbar, bør den ikke være nevneverdig dyrere enn Leaf.
Leaf med tilsvarende batteri koster fra 280-310.000 med bortimot umiddelbar levering, avhengig av utstyrsnivå.
Soul bør koste tilsvarende...

Med stort batteri tror jeg nok vi fort må legge på 50.000. Kanskje startpris på 340.000?

(Med forbehold om Bertils grådighet...)
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

telcontar

Sitat fra: navyelsen på tirsdag 26. februar 2019, klokken 13:42

(Med forbehold om Bertils grådighet...)

Hadde tenkt å skrive det samme, BOS viser en grådighet ingen andre har vist så langt. Skal ha betalt for hver eneste lille ting og mva fritak går rett i egen lomme.

Cral

Sitat fra: telcontar på onsdag 27. februar 2019, klokken 09:08
Hadde tenkt å skrive det samme, BOS viser en grådighet ingen andre har vist så langt. Skal ha betalt for hver eneste lille ting og mva fritak går rett i egen lomme.

Ser ut som om ladekabeler av begge typer blir standard utstyr på nye Soul.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

navyelsen

BOS har tydeligvis lært etter den skandaløse ribbingen av e-Niro First Edition.

Nye Soul kommer med både Schuko- og Type 2 ladekabel. Gummimatter og bagasjeromsmatte er inkludert, selv i rimeligste utgave.
Og bilen kommer med to batterier i tre utstyrsvarianter, med flere fargealternativer. Way to go!
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

goggo

Sitat fra: navyelsen på onsdag 27. februar 2019, klokken 12:59
BOS har tydeligvis lært etter den skandaløse ribbingen av e-Niro First Edition.

Nye Soul kommer med både Schuko- og Type 2 ladekabel. Gummimatter og bagasjeromsmatte er inkludert, selv i rimeligste utgave.
Og bilen kommer med to batterier i tre utstyrsvarianter, med flere fargealternativer. Way to go!

La oss vente med å juble til vi har sett prisene....

Mvh Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

EvOslo

Jeg tenkte på starten at en 64kw soul vil koste like mye som 64kw kona, eller litt mindre. Men glemte helt at bos selger kia. Håper prisen blir det jeg håpet på  ???

mizzle

Denne vil vel være en naturlig konkurrent til den nye Leafen?
Tipper vi da kommer tett oppunder 400.000kr for topputgaven, i tillegg har sikkert de også sett at det ikke er noe vits å selge en bil med så stort batteri til under 350.000kr (Hyundai Kona) for da klarer du ikke møte etterspørselen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA