Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2017 modell (30 KWH) Visia. Varmepumpe?

Startet av laffi, mandag 11. februar 2019, klokken 19:12

« forrige - neste »

laffi

Hei. Har akkurat kjøpt en 2017-modell (30 KWH) Visia. Det oppgis av selger at den har varmepumpe og varmepakke. Googling gir meg både inntrykk av at Visia ikke har varmepumpe, samt at 30 KWH ikke ble levert i Visia-utgave. Bilen er ikke importert. Hva er det jeg ikke har forstått her?

Halvorsen

Jo,30kwh ble levert Visia utgaven.den har ikke varmepumpe,men har varmepakke.                                         
Du kan se at det er en Visia ved at den har stålfelger med hjulkapsler og at den har liten skjerm.

laffi

Takk for svar. Mistenker at den kom kanskje kommførst i 2017.Artikkelen jeg leste var fra 2016. Litt kjedelig at den ikke har varmepumpe. Hvor stor ulempe medfører det, og hva innebærer det at den har varmepakke?

laffi

Bilen har en "heat-knapp". Selger hos merkeforhandler sier at dette betyr at den har varmepumpe, og at varmepumpe kom på Visia-modellene etterhvert. jeg satser på at han vet hva han snakker om.

Burger

Er lettere å tro at A/C betyr varmepumpe. Heat får man jo med varmelement, men kjøling krever varmepumpe.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

laffi

Vandrer i ukjent terreng når det gjelder varmepumpe, og hvordan det kan bekreftes.
Blir usikker når jeg sjekker andre Visia-modeller på Finn.
Virker som alle har denne "heat-knappen".
M.a.o. ikke en varmepumpe-knapp?

Halvorsen

Helt riktig laffi,den har ikke varmepumpe. Av bildet ser jeg at betjeningspanelet er likt som på min 13mod.2gen.uten varmepumpe. Med heat knappen slår du jo bare varmen av og på,selgeren veit ikke hva han snakker om.

begiljen

Du kan også høre det dersom du har varmepumpe. Stå utenfor bilen og hør etter om du hører en "durelyd" når du skrur på varme (uten AC), dersom den har varmepumpe vil du høre det når den går :)
-Tesla Model 3 LR AWD 2019
-Nissan Leaf 2013 (solgt)

tolapet

Ta en kikk, (ett bilde) i "motor-rommet", skal vel være greit å se om varmepumpa er der eller ikke.
VIN-nummeret til Nissanforhandler vil vel også kunne bekrefte/avkrefte varmepumpe....

laffi

Takk for tips. Har ikke mottatt bilen enda, så jeg får vente med de audiovisuelle testene til jeg har fått de, men takk for tips. Har VIN-nummer, men har, etter litt googling, ikke klart å lese ut noe informasjon varmepumpe der.  Får opp:
Region:EUROPE С GROUP; Drive:2WD; EVSE EUROPE(E/F HYBRID); QUICK CHARGE PORT; COLD CLIMATE+HEADLAMP WASH; NNE

ManufacturerId   558
Catalog   NISSAN201809
Model   FSDALB9ZE03GDH--J-
Name   LEAF
ImageUrl   
Date   01.09.2017
Date   09.2017
Trimcolor   G - BLACK
Framecolor   QAB - WHITE 3P
Market   Europe (LHD)
BodyStyle   5 DOOR HATCHBACK
Engine   EM57
Grade   LOW

tolapet

Hei
Ordla meg litt klønete, mente at du skulle kontakte en Nissan-forhandler, og at
Nissan-mannen, ut fra VIN-nummeret, skal kunne fortelle deg helt eksakt om bilen er utstyrt med varmepumpe, eller ikke..

laffi

OK. Skjønner. Problemet mitt er at den kjøpes av Nissan BNG, og det er deres bruktbil-forhandler som sier at den har varmepumpe. Kanskje jeg skal prøve å høre med en annen forhandler. Har ikke, via googling, funnet noe som tyder på at Leaf Visia 2017 skal ha varmepumpe. I kombinasjon med forhandlers mening om at "heat-knappen" betyr varmepumpe, gjør at jeg nok heller mot at selger har manglende kunnskap om dette, og tar feil. Usikker på om det gjør så mye...

lifern

Jeg har leaf Visia med heat knappen. Den har ikke varmepumpe.
Euroleaf.
2016 Leaf 30 kwh
Gått under 20k på 8 år.
2013 Leaf.Kjørt 242000 km.(Solgt)

leafnor

Sitat fra: lifern på tirsdag 12. februar 2019, klokken 16:31
Jeg har leaf Visia med heat knappen. Den har ikke varmepumpe.
Euroleaf.
Betyr at du kan kjøre vifte uten varme det da?
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA