Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikring?

Startet av lirekassa, mandag 11. februar 2019, klokken 15:44

« forrige - neste »

lirekassa

Hvilket forsikringsselskap har folk valgt? Er første bil i mitt navn så får 50% hos Codan, mens de fleste andre starter med 40%. Pristilbudene virker å være ganske uniforme; ca. kr 12 000,- per år.

Men greit å starte ett trinn høyere.

trykkertor

Din KIA-forhandler har et meget godt tilbud fra Enter forsikring du kan kjøpe samtidig som bilen.

Limodriver

Ca 4400 hos Frende, kasko 6000km

lirekassa

Sitat fra: trykkertor på mandag 11. februar 2019, klokken 15:51
Din KIA-forhandler har et meget godt tilbud fra Enter forsikring du kan kjøpe samtidig som bilen.

Ringte Enter for å få opplest det tilbudet, og det var 11 000,- for 12 000km med 40% bonus (første bil). Skal dobbeltsjekke med selger, men tror jeg må 'shoppe' litt bonus nærmeste par årene.

geear

Disse har jeg sjekket, kjører vanligvis 16000 på bil to, men brukte 12000km, 8000,- i egenandel, 75%, ingen under 23, bosted Sandnes, leiebil, ikke leasing, ikke heftelse, én kaskoskade siste tre år.

DNB (Saga kundefordel)
Kasko Best 8362,-
Kasko 7673,-

Gjensidige (har mange andre forsikringer der, men ingen kundefordel etter at NITO byttet til Tryg)
Bil Pluss 9984,-
Bil Kasko 7344,-

If (ingen kundefordel, men har akkurat tegnet forsikring på Model 3 Performance der)
Super 5520,- (med 6000,- i egenandel siden de ikke tilbyr 8000,-)
Kasko 5028,- (med 6000,- i egenandel siden de ikke tilbyr 8000,-)

Tryg (NITO-medlem)
Bil Ekstra  8304,-
Kasko 7500,-

arthur

Sitat fra: lirekassa på mandag 11. februar 2019, klokken 15:44
Men greit å starte ett trinn høyere.

Er det ikke heller motsatt? Hvis du får samme pris med 40% som med 50% rabatt så vil jo premien bli billigere neste år med 40% som utgangspunkt og reduksjonen fortsette ytterligere.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

lirekassa

Jo, men hvis jeg begynner på 50% og hopper over etter seks måneder til rimeligere selskap som opprinnelig ville gi 40%, så hopper jeg opp til 60% og får enda en del billigere. Så kan man evenuelt hoppe litt fram og tilbake for å fortsette å 'bygge bonus'.

Limodriver

Hva med å prøve hos Frende forsikring, de hadde den laveste premien da jeg tegnet forsikring på min eNiro.

Hopping fra selskap til selskap etter +6 mnd er en løsning å anbefale. En kan like så godt nyttegjøre seg selskapenes litt merkelige rabattsystemer.

Ville de ikke ha vært bedre om en fikk en riktig pris fra første dag enn å begynne med 50% rabatt og hatt en egenandel som var reell istedenfor å redusere bonus og deretter betale egenandel i flere år.

ProsjektX

Frende var også billigst her. 5140kr. 12000km, 4000, 75%
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

J.Lafton

Fikk tilbud hos Sparebank 1.
25k km 75% bonus og LO medlem

4861pr. År med toppkasko og 3000,,"- i egenandel
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA