Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lys

Startet av Cral, fredag 22. februar 2019, klokken 08:25

« forrige - neste »

Cral

Jeg testet bilen en døgn, jeg ble ikke helt happy med automatikken (men det er sikkert fordet at jeg sammenlingner den med systemet i e-golfen....

Men desverre var det snø når jeg testet bilen. Er det noen som har testet langlysene på våte veier uten at det er snø?

Bør man gå for ekstra lys?
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

navyelsen

Jeg synes lysene var topp, bedre enn min gamle bil. Fruen var også imponert over lysene.

Men synes Auto-funksjonen til fjernlysene var noe treg til å slå dem på. Får vurdere å skru på langlysene på "gamlemåten".
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Ragged_Glory

Jeg er også fornøyd med lysene. Autofunksjonen reagerer raskt. Bilen må kjøre fortere enn 40 km/t.
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

Cral

På golfen forsvant jo lyset "aldri" med mindre du lå rett bak en bil. Den bare dimmet det området hvor det var motgående bil. Jeg lå i 80 på FV120 i østfold, lite lys, noe møtende biler, brukte etter min mening for lang tid på å lyse opp igjen.

Men da dropper jeg ekstra lys i første omgang. Kjører hjemmefra rundt 6 om morgen, og har 12 km med vei uten gatelys, så gode lys, for å se skogens konge og alle de andre som tasser over veien uten refleksvest, er ønskelig...
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA