Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Eviny ladestasjoner

Startet av Lars_F, mandag 11. februar 2019, klokken 15:12

« forrige - neste »

Lars_F

BKK åpner/har åpnet nye hurtigladestasjoner på følgende steder:

- Bergen, Meny Dolviken (åpnet)
- Bergen, Laksevåg Senter (åpnet)
- Mykland, Joker (åpnet)
- Nesoddtangen, Tangen Senter (åpnet)
- Gol, Rema 1000 (åpner uke 7)
- Bø i Telemark, Bø Senteret (åpner uke 7)
- Eidfjord (åpner uke 9/10)
- Granvin (åpner uke 10)
Jobber med hurtiglading i Eviny

Sølve

Knallbra.  Spesielt gleder jeg meg over Eidfjord og Granvin. 
Bergen

Amatøren

Savner Kongsberg, Buskerud og Fagernes, Oppland.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

THE

Mener jeg så en sak om disse nye BKK ladestasjonene for ei tid tilbake, og der var det ramset opp flere lokasjoner som skulle få 100kW ladere (mulig jeg husker feil, og at det er 150 kW også). Klarer ikke å finne igjen denne artikkelen, men mener å huske at Eidfjord og Askøy skulle få raskere enn 50 kW i alle fall.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Lars_F

#4
Det er rett. Vi planlegger med 100 kW ladere en rekke stedet nå. B.la så kommer det 100 kW både i Eidfjord og på Gol i løpet av våren.
Jobber med hurtiglading i Eviny

jkirkebo

Sitat fra: Lars_F på mandag 11. februar 2019, klokken 18:50
Det er rett. Vi planlegger med 100 kW ladere en rekke stedet nå. B.la så kommer det 100 kW både i Eidfjord og på Gol i løpet av våren.

Er det lov å ønske seg et par langs Rv4? ;) Her er det kun 50kW Fortum-stasjoner og de begynner å bli overbelastet til tider. Særlig på Roa blir det mer og mer kø.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lars_F

Ja det er lov :) Er bare å komme med forslag. Hvor brenner det mest? Midt i Oslo, nord for Oslo eller vestover mot Drammen?
Jobber med hurtiglading i Eviny

Lars_F

Jobber med hurtiglading i Eviny

Bolfus

Jeg kjører av og til Oslo - Mo i Rana. Dette er mine forslag på ruten Oslo - Trondheim:

Elverum (perfekt avstand fra Oslo og et viktig knutepunkt som mangler et ordentlig ladested. Her er det kun noen stusselige enkeltladere her og der i og rundt byen)

Alvdal (For mange er dette neste naturlige stopp etter Elverum, og et passende sted for en ladedestinasjon med 4++ ladere)

Berkåk (Rett ved siden Teslas 18+ superchargers står to stusselige 50kw stasjoner. Her tror jeg det er lurt å utvide for stedet er perfekt for en ladestopp)

Lundamo eller omegn (Det mangler lademuligheter rett sør for Trondheim. De som skal videre nordover vil jo helst ikke måtte kjøre inn i Trondheim for å lade, men heller gjøre dette langs E6)

Synes egentlig at alle tettstedene langs RV3 bør få en eller annen form for hurtig og semihurtig lademulighet. Altså Rena, Koppang, Atna, Alvdal, Tynset, Kvikne, Berkåk, Soknedal, Støren....


ok67

Er det aktuelt med hurtigladar på vegar som er vinterstengt?
Tenker på Sognefjellet, f.eks. Turtagrø der vegen frå Årdal møter vegen frå Lom og Sogndal.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Amatøren

Er jo fine turveier om sommeren, men ikke inntjening på vinteren.

Har man mulighet å lage flott rasteplass med utsikt sammen med hurtigladere så vil jo veiene bli mer brukt på sommeren. Det er ikke alltid man ønsker "fast food" eller annen veikromat når man har en rast for utsikt og noe å tygge på.

På langturer kombinerer vi noe medbrakt og noe kjøpt underveis.

Kanskje man skal tenke litt utradisjonelt og sette opp noen ladere (mener da 3-6 hurtigladere, ikke uttak) i forbindelse med knutepunktene der veiene møter andre og 1-2 hurtigladere (avhengig av trafikkmengde) oppe på ett eller flere utsiktspunkter på fjellet der det er mulighet for strømtilgang.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

daktari

Støtter å dekke Oslo-Trondheim via Rv3/Østerdalen med lynladere. 50kw er meningsløst, det dekker Fortum på den ruten. Elverum, Alvdal og Berkåk med 100 kW+ vil være bra for I-pace og e-tron. Tesla Model 3  har bare Tynset på midten, det er en liten avstikker.

Det mangler planer for lynladere i Hamar-traktene. Rudshøgda ved Obs kan være bra.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ok67

Plar ofte stoppe på YX-Dovre når eg er på tur med Dieselbilen, både for mat og diesel. Nokon som veit om YX har planar om ladestasjon, eller kan det vere åpning for andre på slike lokasjonar. https://kart.finn.no/?lng=9.20471&lat=62.01202&zoom=16&mapType=norortho&markers=9.20832,62.01249,r,YX-Dovre
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: ok67 på onsdag 13. februar 2019, klokken 08:04
Nokon som veit om YX har planar om ladestasjon

YX har tidligere annonsert et samarbeid med Clever/E-on. Det er vel 2 år siden vi sist hørte noe derifra. YX / Shell 7-eleven har vel antagelig vært litt handlingslammet de siste 2 årene grunnet bruddet med st1/Shell. Men nå som skillsmissen er gjenomført, burde alt være klart for å bygge ut.

Nå er jo Clever midt oppe i en skillsmisse i Sverige, der svenske Clever nå bytter navn til Bee.

Med andre ord burde BKK nå kjenne sin besøkelsestid og ligge utenfor hovedkontoret til YX inntil de greier å få YX som partner....
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Lars_F

Mange gode forslag her  :+1: Vi har allerede ladestasjoner på Dombås og Hjerkinn, så om du fortsetter noen kilometer til fra Dovre, så er det muligheter for å få ladet der. Vi planlegger å oppgradere laderne på Dombås, Hjerkinn, Bjorli og Fagerhaug (Oppdalsporten) til 100 kW i løpet av våren. Trøndelag og nordover står også på planen...
Jobber med hurtiglading i Eviny

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA