Vi som IKKE har fått VIN

Startet av torjze, lørdag 09. februar 2019, klokken 15:35

« forrige - neste »

Pocoloco

Endelig kan vi-som-ikke-har-fått-vin få litt glede!
Mens mange har fått utlevert bilene sine og mange andre har utlevering i de nærmeste dagene, kan vi som ikke har fått noen ting, bare spise popcorn og vente på utviklinga av den kjente "pris-reduksjon" og oppgradering vs refusjon av autopilot   8) 8)
Blir dere å kansellere og bestille på nytt dersom ikke Tesla kommer med refusjon eller fornuftig deal? Jeg blir!
Tesla Model ≡ 06.04.19

mrslovvo

Ja dette er første gang jeg er fornøyd med å måtte vente. Håper alt blir avklart før VIN og FI blir utdelt  :)

Jeg blir nok å beholde min bestilling, men håper at Tesla inkluderer FSD i min allerede EAP-pris.. Blir meget interessant å følge med videre..

Pocoloco

Sitat fra: mrslovvo på fredag 01. mars 2019, klokken 10:10
Ja dette er første gang jeg er fornøyd med å måtte vente. Håper alt blir avklart før VIN og FI blir utdelt  :)

Jeg blir nok å beholde min bestilling, men håper at Tesla inkluderer FSD i min allerede EAP-pris.. Blir meget interessant å følge med videre..

Mange som har fått svar nå. Slik jeg har forstått det, ordner det seg for de fleste gjennom oppgradering, MEN de som meg som ikke valgte AP, må enten få AP "på kjøpet" for samme gammelt pris, eller avbestille og bestille med dagens (lavere) pris...?
Tesla Model ≡ 06.04.19

mrslovvo

Sitter stille i båten til man har fått en offisiell uttalelse fra Tesla, tar beskjedene folk har fått via telefon med myye salt..

Har nok troa på at man får "gratis" oppgradering, men tviler på at man får noe refundert, kanskje med unntak av de som har betalt ekstra for FSD?

olavxxx

Jeg fikk SMS i dag om at jeg er gratis oppgradert til FSD.
Ringte før jeg så jeg fikk SMS, men jeg spurte da samtidig om VIN.

Jeg har ingen VIN på min tesla-siden, men jeg er visst assignet en bil med VIN som står i zeebrugge.
Den er estimert utlevert 19/03, designet låste jeg 15/12-2018, jeg reserverte bilen november 2018 og hadde Tesla før. Det er da en hvit/hvit 3 performance jeg venter på, som jeg selvsagt da skjønner er en litt sjeldnere kombinasjon.

Så ja, ikke gi opp håpet selv om dere ikke har VIN.. Hvis dere lurer, kan dere ringe Tesla, taste 1 og så 1.. (salg), så spør dere om dere har en VIN selv om dere ikke ser den på tesla-siden.

Bilen min forlot visstnok fabrikken 31/01-2019

golo

Sitat fra: golo på onsdag 13. februar 2019, klokken 12:55
Reservert 23.07.18
Bestilt 06.12.18
Ikke Tesla fra før
AWD, Midnight silver+sort
Oppringt en gang av Tesla, vinterhjul, finansiering og forsikring
Kun fått depositumsfaktura og bestillingsavtale.
Alle opplysninger fylt inn på nett.
"Bestilt" levering i Drammen. 

Fortsatt ikke VIN men fikk nettopp SMS om at min bil har utleveringsdato 22/3 - 30/3. Fakturaen er straks klar.

Sitat fra: golo på mandag 04. mars 2019, klokken 18:33
Sitat fra: golo på onsdag 13. februar 2019, klokken 12:55
Reservert 23.07.18
Bestilt 06.12.18
Ikke Tesla fra før
AWD, Midnight silver+sort
Oppringt en gang av Tesla, vinterhjul, finansiering og forsikring
Kun fått depositumsfaktura og bestillingsavtale.
Alle opplysninger fylt inn på nett.
"Bestilt" levering i Drammen. 

Fortsatt ikke VIN men fikk nettopp SMS om at min bil har utleveringsdato 22/3 - 30/3. Fakturaen er straks klar.

Samme her! Endelig!

Pocoloco

Endelig kom SMS med leveringsdato 25-30 mars i Tromsø  :D
Fakturaen klargjøres. Hvor lenge etter sms-en ha dere andre fått Final Invoice?
Tesla Model ≡ 06.04.19

Springdale

Sitat fra: Pocoloco på mandag 04. mars 2019, klokken 21:35
Endelig kom SMS med leveringsdato 25-30 mars i Tromsø  :D
Fakturaen klargjøres. Hvor lenge etter sms-en ha dere andre fått Final Invoice?

Jeg fikk SMS'en for en uke siden men fremdeles ingen invoice..

torjze

Jeg har fått invoice, men ingen sms....

Walts

Sitat fra: Walts på onsdag 27. februar 2019, klokken 14:50
Reservert dato: Ikke reservert
Bestilt dato:30.01.2019
Eier ikke Tesla fra før
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Grå
Interiørfarge: Sort

Snakket med de forrige uke siden det ikke var noe endring på kontoen siden bestilling, da fikk de satt ting mer i gang samt lagt til vinterdekk.
Ringte tilbake i dag å da måtte de igjen gjøre noe med finansiering de sa var i orden i forrige uke.
De trodde levering ble i midten av mars men regner med de ikke har noen oversikt over når man faktisk får det.
Var bare å vente på final invoice fikk jeg beskjed om i dag.
Fikk også som flere nevner her sms i går om levering mellom 22.03 - 30.03 i lillestrøm.
Var ikke der jeg hadde bedt om levering men for min del går det egentlig like fint.
Har fortsatt ikke fått noe invoice.
Eier: Tesla Model Y LR 2021
Tidligere: Tesla Model 3 LR 2019

Macnus

Noen som har en form for oversikt over hvordan de ligger an i Trondheim? Kommer en del biler, men virker som det er bare en håndfull ca. hver 10 dag med båt (City of Amsterdam). Blitt lovt bil slutten av februar, deretter starten av mars, deretter midten av mars... men ingenting skjer på Tesla kontoen. Ingen FI eller VIN. Ingen sms. Sist telefonsamtale lovte de at alt var i orden, men det lovte de de tre foregående samtalene også, men det var det ikke.. :laugh: Og de har aldri tatt kontakt med meg, jeg har tatt kontakt med de.
Bestilte 20 desember, er uten bil da jeg måtte selge min sånn at jeg var klar til nybil midten av februar (gikk fort) og lei av å kjøre mamma sin gamle rakker som jeg har lånt nå. :laugh:
I tillegg har jeg time første april til coating, men skeptisk til om det ryker... og neste time ledig for coating var i juni! Pluss at jeg muligens må betale om jeg ikke avbestiller timen snart.  8)

Bore

Reservert dato: 29.07.17
Bestilt dato:06.12.2018
Eier ikke Tesla fra før
AWD eller Performance: P
Lakkfarge:Sort
Interiørfarge: Sort

Fått en tlf i januar om levering sent feb tidlig mars, fått sms om levering mellom 14/3-27/3 i Stavanger og oppgradering til AP. Ikke fått final IV eller VIN.

tmn

Sitat fra: Macnus på tirsdag 05. mars 2019, klokken 10:16
Noen som har en form for oversikt over hvordan de ligger an i Trondheim? Kommer en del biler, men virker som det er bare en håndfull ca. hver 10 dag med båt (City of Amsterdam). Blitt lovt bil slutten av februar, deretter starten av mars, deretter midten av mars... men ingenting skjer på Tesla kontoen. Ingen FI eller VIN. Ingen sms. Sist telefonsamtale lovte de at alt var i orden, men det lovte de de tre foregående samtalene også, men det var det ikke.. :laugh: Og de har aldri tatt kontakt med meg, jeg har tatt kontakt med de.
Bestilte 20 desember, er uten bil da jeg måtte selge min sånn at jeg var klar til nybil midten av februar (gikk fort) og lei av å kjøre mamma sin gamle rakker som jeg har lånt nå. :laugh:
I tillegg har jeg time første april til coating, men skeptisk til om det ryker... og neste time ledig for coating var i juni! Pluss at jeg muligens må betale om jeg ikke avbestiller timen snart.  8)

Det er registrert 64 stk i Trondheim om jeg har talla mine riktig. 48 fra første batch. 16 er blitt registrert etter andre batch kom. Av det jeg så ved å titte bortpå havna så virka det som det kom flere biler denne gangen.

Jeg reserverte rett etter det ble annonsert i 2016, og bestilte midt i desember. Har dog nylig fått VIN, men kun tentativ utlevering mot slutten av mars, i Trondheim. Bare å smøre seg med litt tålmodighet. De holder nok ikke igjen noen biler, er vel mer logistikken det står på.

Om du ser denne posten https://elbilforum.no/index.php?topic=44578.msg771464#msg771464 - så er det vel forventet to lass til med biler i løpet av mars.

Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

kristtorp

Bestilte vår første Tesla nå på fredag den 01.03. Ser at jeg ikke kan endre på design lenger. Når jeg bestilte, så sto det levering i løpet av mars. Kan man forvente levering i mars?

Har ikke fått FI eller VIN enda.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA