Vi som IKKE har fått VIN

Startet av torjze, lørdag 09. februar 2019, klokken 15:35

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 26. februar 2019, klokken 12:30
Sleipe triks
Ringer du et geografisk nummer, kommer du i de fleste tilfeller til en privatperson eller en bedrift. Men den siste tiden har vi sett at teletorgtilbydere har begynt å bruke telefonnumre som begynner på 21 og 23. Dette er tjenester med en minuttakst på over 20 kroner, og som tidligere hadde 829-numre.
For noe TULL (i beste fall bevisst missvisende).

Hvis du ringer slike tjenester via "geografiske" nummer (21, 23 osv.) så må du oppgi kredittkortnummer for å betale overtaksten. Selve oppringingen koster vanlig takst (=ingenting for de som har ringemenutter inkludert i abo).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.32.3
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km.

FML3

Sitat fra: FML3 på onsdag 13. februar 2019, klokken 14:35
Reservert 21.12.17
Bestilt 13.12.18
Ikke Tesla fra før
Long Range-firehjuldsdrift, Solid Black lakk, 19-tommers Sport-felger, Alt svart Premium-interiør
Bestilt vinterhjul 19 tommer (via tlf og mail). Ikke oppringt av Tesla for noe annet.
Alle opplysninger fylt ut i dag (trodde man måtte gjøre dette når man fikk VIN.......)
Ingen VIN, ingen leveringsdato

Fikk endelig Final Invoice og VIN nå. Fortsatt ingen leveringsdato, men trolig i slutten av mars. AKA en av de siste leveransene..... Utrolig kjedelig prosess hele greia.

larsbanan89

Dukker final invoice of VIN opp på kontoen helt "plutselig"? Eller får man beskjed (sms e.l)?

Krizz

FML3

Sitat fra: larsbanan89 på onsdag 27. februar 2019, klokken 14:40
Dukker final invoice of VIN opp på kontoen helt "plutselig"? Eller får man beskjed (sms e.l)?

Jeg har sjekket daglig i 2 uker.
Fikk ingen melding osv om at det lå klart i dag.

rlnd

Sitat fra: FML3 på onsdag 27. februar 2019, klokken 14:43
Sitat fra: larsbanan89 på onsdag 27. februar 2019, klokken 14:40

Jeg har sjekket daglig i 2 uker.
Fikk ingen melding osv om at det lå klart i dag.

Du skal tilfeldigvis ikke få bilen utlevert i Bergen?
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

Walts

Reservert dato: Ikke reservert
Bestilt dato:30.01.2019
Eier ikke Tesla fra før
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Grå
Interiørfarge: Sort

Snakket med de forrige uke siden det ikke var noe endring på kontoen siden bestilling, da fikk de satt ting mer i gang samt lagt til vinterdekk.
Ringte tilbake i dag å da måtte de igjen gjøre noe med finansiering de sa var i orden i forrige uke.
De trodde levering ble i midten av mars men regner med de ikke har noen oversikt over når man faktisk får det.
Var bare å vente på final invoice fikk jeg beskjed om i dag.
Eier: Tesla Model Y LR 2021
Tidligere: Tesla Model 3 LR 2019

Nickelilltroll

Fikk min final invoice dagen etter telofonsamtal om cirka leveringsdato, bekreftelse av tidligere lagt inn data og de ønsket et finansieringsbevis i pdf.

Sendte dem denna rett etter samtalen. Og dagen etterpå låg FI på min side med rett pris, VIN, leveringsdato(6.mars), og plass. Ikke hørt noe før detta, heller ikke etterpå. Har ikke tenkt å mase men håper de ringer med igjen snart :)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

larsbanan89

Fikk plutselig en mail nå hvor jeg skal bekrefte eller bestille vinterdekk.. Men dette valgte jeg ved bestilling.
Noen andre som har fått denne?

Pocoloco

Sitat fra: larsbanan89 på onsdag 27. februar 2019, klokken 15:14
Fikk plutselig en mail nå hvor jeg skal bekrefte eller bestille vinterdekk.. Men dette valgte jeg ved bestilling.
Samme her. Men jeg hadde allerede ringt og oppgitt om vinterdekk samt betalingen osv... Blah...
Tesla Model ≡ 06.04.19

larsbanan89

Merkelig at de ikke har mer system. Men lever fint med det så lenge det ikke forsinker leveringen og alt blir korrekt.

Authen

Sitat fra: larsbanan89 på onsdag 27. februar 2019, klokken 15:14

Fikk også akkurat denne, selv om det er valgt fra før....

torjze

Fikk Final Inovice med VIN i dag. Den dukket opp på min side uten videre seremoni. Utlevering står at er i Drammen 24.3. Skal ringe Tesla for å få bekreftet utleveringen.

Rsk1

Fikk mail jeg også. Bekreftet at jeg IKKE skulle ha vinterdekk. Fikk igjen en ny mail om at testla bekrefter oppdateringen min, og at jeg kunne gå videre til neste steg i bestillingsprosessen. Ser nå at bestillingsavtalen er endret til å inkludere vinterdekk. For noe rot. Andre som har opplevd det samme?
Bmw i3 94ah (Solgt)
Model 3 LR

Reflektor

Sitat fra: Rsk1 på onsdag 27. februar 2019, klokken 19:25
Fikk mail jeg også. Bekreftet at jeg IKKE skulle ha vinterdekk. Fikk igjen en ny mail om at testla bekrefter oppdateringen min, og at jeg kunne gå videre til neste steg i bestillingsprosessen. Ser nå at bestillingsavtalen er endret til å inkludere vinterdekk. For noe rot. Andre som har opplevd det samme?

Tvert i mot :) Her har jeg jobbet i herdig i en mnd for å få lagt vinterdekk TIL bestillingsavtalen. Virker rett og slett umulig.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA