Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Viser fram Tesla Model Y om en drøy uke, Blir bare 10 prosent dyrere enn TM3

Startet av Arthur Morgan, mandag 04. mars 2019, klokken 21:23

« forrige - neste »

tuono

Jo, skal gi deg den med klima. Den kunne jeg droppa.

Men siden andre her oppe tillater seg å være subjektive inntil det navlebeskuende: Sedan er jo blitt et Øst-Europeisk fenomen. Helst high end modeller ført av en i litt for glinsende dress....eller halvlang skinnjakke med belte i ryggen  ;)

GRS

Tror TM3 Performance kommer til å selge bra uansett. De som vil ha en rask kompakt bil kjøper ikke suv. ;)

Mange, spesielt i Norge, vil nok heller velge Y om ikke kjøreegenskaper og fart er 1. pri. :)

En BMW M3 kunde ville ikke vurdert en X4, og en Impreza WRX kjøper velger ikke Forrester, selv om det er mer behagelig å sette seg inn i den. :)

Det vil være et marked for sedaner og coupeer også fremover. Hva som selger mest er jo ikke så veldig viktig...heller ikke for Tesla. ;)
TM3P sort/sort

olavxxx

Sitat fra: tuono på tirsdag 05. mars 2019, klokken 19:58
Jo, skal gi deg den med klima. Den kunne jeg droppa.

Men siden andre her oppe tillater seg å være subjektive inntil det navlebeskuende: Sedan er jo blitt et Øst-Europeisk fenomen. Helst high end modeller ført av en i litt for glinsende dress....eller halvlang skinnjakke med belte i ryggen  ;)
Det er enkelt å komme med fordommer mot alle biltyper og alle bilmerker.

Hvis man skal diskutere hva Model 3 er, må man nesten se på hva den er.
Det er ikke en Hyundai Ioniq som er elbilens Toyota Avensis, det er elbilens BMW M3 (bare med firehjulstrekk).
Man kan ikke sammenligne den med en koreansk forhjulstrekker som ikke inspirerer til kjøredynamikk.

Den eneste andre elbilen som er kjøredynamisk er egentlig iPace, men den er ikke samme type kjøremaskin som model 3. Klart at Model 3 ikke er en stasjonsvogn, det er heller ei en varebil. Men ikke alle trenger varebil for å komme seg til/fra jobb.

olavxxx

Sitat fra: GRS på tirsdag 05. mars 2019, klokken 20:07
Tror TM3 Performance kommer til å selge bra uansett. De som vil ha en rask kompakt bil kjøper ikke suv. ;)

Mange, spesielt i Norge, vil nok heller velge Y om ikke kjøreegenskaper og fart er 1. pri. :)

En BMW M3 kunde ville ikke vurdert en X4, og en Impreza WRX kjøper velger ikke Forrester, selv om det er mer behagelig å sette seg inn i den. :)

Det vil være et marked for sedaner og coupeer også fremover. Hva som selger mest er jo ikke så veldig viktig...heller ikke for Tesla. ;)
Man ser jo også Polestar, et spinoff-selskap fra Volvo sin racingavdeling.
Hvem er det de går etter med Polestar 2? Ikke Ioniq, Ikke i3, Ikke iPace eller eTron.

De går etter Model 3.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA