Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mini på strøm

Startet av Caspar, søndag 20. november 2011, klokken 17:38

« forrige - neste »

SveinH

Den vil jeg gjerne ha, så klabert. Og videoen er kul, tiltredes!
bz4x

Caspar

Look to Norway, artig at MiniWorld må til oljelandet Norge for å finne en ElMini







Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

Har du reportasjen i pdf format? Ser meget interresant ut.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Caspar


Når jeg bygget bilen fant jeg ikke på noe bedre enn å bruke en vanlig blå industrikontakt som inntaksstøpsel.I ettertid har jo Type 2 seilt opp som den nye standarden og vi har også fått 40 ladeplasser på jobben med fast Type 2 kabel. Da var jo valget lett når det gjaldt ny løsning. Nå virker både Shukokablen med kladd fra eUpen og vanlig Type 2 til Type 2 kabel.


Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

Veldig bra.

Naa mangler bare 3 fase lading.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Dj_Devil

eg er så imponert over arbeide her at inspirasjonen og lysten til å gjøre det samme melder seg. Hehe.. Hadde det ikke vert for mangel på peng da XD
Ga opp og prøve konvertere min Opel Calibra.
Er stolt eier av Nissan Leaf 2012 mod.

Caspar

Penger er bare et spørsmål om prioritering ;D
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Dj_Devil

haha. så sant.. Eg har enda calibraen eg først skrev om her på forumet..
Pengene har blit brukt for å få den istand. Men sitter på tanken om muligheten å bruke en LEAF som donor bil.
Eier Ein leaf selv. Hadde vert stein kult å fått calibraen elektrisk med leaf motor og leaf batteripakke.
Men fåreløbigt så blir nok det med tanken. hehe.
Ga opp og prøve konvertere min Opel Calibra.
Er stolt eier av Nissan Leaf 2012 mod.

VWspirit

Bosted:Steine, Vestvågøy...*Heggedal, Asker
-----------------------------------
Jaguar I-Pace 2019
Tesla S100D Pearl White 2019
Think 2011 Sort 2+2 Li (bygd om fra zebra)
*Think 2009 Sort, Li (bygd om fra zebra)
*Think 2002 Sort, 3x25A 230V hurtiglader
*Citroen Saxo 2002 Blå met.
*VW Golf Citystromer 1998 56600km

OlavEmil

Oi! Spennande tråd (oppdaga med god hjelp av litt reklamespam over her :P ). Er bilen i drift per i dag? Ingen større problemar?

Har sjølv tenkt (og sagt høgt) at når eg er ferdig utdanna og forhåpentlegvis har ei inntekt som er vesentleg høgare enn det eg har vore van med, skal eg skaffe meg ein Mini og byggje om til eldrift. Ser for meg eit langvarig prosjekt med bratt læringskurve, men håpar det skal la seg gjennomføre ein gong i framtida!

Berner sennen har eg òg :P .
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Caspar

Ja den lever i beste velgående. Er akkurat stablet innerst i garasjen for vinterlagring. Har gjort noen små softwareendringer i BMS ellers har jeg ikke rørt en skrue siden jeg bygget den. Alle cellene er helt stabile, og jeg har ikke registrert noen feilmeldinger. Skulle selvsagt vært flinkere til å bruke den, men guttungen tar den nå ut på veien ganske ofte.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Caspar

#192
Da er vi klare for Mini i versjon 2.0. Jeg bygget jo om Thinken til jentungen med eup batterier på 200 volt og det ble så stor suksess at det ikke var noen vei utenom Minien også. Kinabatteriene er solgt til et hyttestrømanlegg og eup donoe er kjøpt inn. Batteriene er litt større enn kinabatteriene og da må kassen endres litt. Jeg har brukt noen timer på å skjøte inn 8 cm, men nå har jeg tatt beslutningen om å skrote denne kassen og lage ny i alu.Du kan ikke vise dette vedlegget.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

eJoker

Hei Caspar,

må du da gjennom biltilsynet igjen for å få godkjent batteriebytte? Eller trengs det ikke, fordi det er mer eller mindre samme batteritype (begge har jo "litium" i navn...)? :)

Hilsen, Stephan

elektrolux

Pr. definisjon blir det batterikjemibytte. LiFePo4 til LiPo, så interresant å vite hvordan SVV ville behandlet en slik søknad.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA