Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringer med TOCN sin forsikring?

Startet av Mippen, fredag 08. februar 2019, klokken 15:47

« forrige - neste »

Mippen

Nærmer seg levering av min Model 3. Jeg ser derfor at TOCN sin forsikring er rimeligere enn alle andre, men er det noen som har erfaring med de? Siden man ikke har bonus ordning, hvordan blir det eventuelt hvis man etter noen år byttet til et selskap med bonus igjen? Er det ikke slik at man mister bonusen etter 3 år? Erfaring i forhold til skade?
Fremtiden er elektrisk.

1fastKIA

Ikke noen erfaring selv men jeg vurderer TOCN pga av pris (gunstig hvis man har lav bonus). Jeg stilte samme spørsmål til dem hva skjer om man bytter selskap om noen år. Svaret var at de bekrefter og dokumenter skadehistorikk slik at bonus-dokumentasjon forblir intakt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Remyi3M3

Jeg sjekket prisen på min (snart leverte) Model 3 Performance hos TOCN....Viste seg å bli kr 4000,- høyere i året enn det jeg ville fått gjennom mitt vanlig forsikringsselskap... Burde vel ikke vært slik?
Biler:
i3 - 2014
M3 - 2019?

o.b.lix

TOCN har samarbeid med et selskap som lover masse rabatter til TOCN-medlemmer.

De som ser til å komme gunstigst ut er de med lav bonus (gjerne pga kjørt firmabil lenge) eller de fleste med model 3.

Om du ikke kommer godt ut, ta det beste tilbudet (dvs det som gir best dekning i forhold til prisen).


Vi oppnår i alle fall at TOCN sin partner presser markedet til å yte mer for alle.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Vesel

#4
Jeg brukte forsikringen ved en anledning da jeg skrapte opp sida på bilen i et autovern. Den fungerte utmerket, hadde ingen problemer. Enkel skademelding og rask behandling. Var bare å levere bilen inn til valgfritt karosseriverksted. Skulle jeg pirket på noe, så er det at jeg måtte minne dem på å betale meg de 250 kr/døgnet bilen var på verksted siden jeg ikke tok ut leiebil, og at det tok en stund før pengene kom.

Har hatt dårlige erfaringer med små forsikringsselskaper tidligere, men ikke dette altså. Så jeg er fremdeles kunde, og ønsker å flytte en fossilbil over på dem også så fort forsikringsperioden hos Gjensidige utløper. En fin slump billigere for den også, selv med både 70% bonus, NAF-rabatt og samlerabatt hos Gjensidige. Tror bonus foreldes etter tre år, så må vel bytte litt fram og tilbake for å ikke miste den. Det er like greit. Etter tre år er det uansett på høy tid å gå over forsikrings- og bankavtalene sine, og andre løpende avtaler, siden priser og avtalevilkår har en tendens til å forringes over tid, ihvertfall relativt til konkurransen.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Klykken

TOCN selv på vår S. Ikke benyttet forsikringen enda, men de er klart billigst for vår del. Gikk fra 10.500kr/år hos Frende, med 75% bonus over 5 år, 12.000km kjørelengde og 12000kr egenandel.

TOCN skal ha 8800kr/år og 16.000km med 6000kr i egenandel.

Lite selskap med dårlig likviditet som står bak skal sies, så om det er "trygt nok" er vanskelig å si: https://www.proff.no/selskap/coverme-as/slemmestad/forsikring/IGGXC850ARC/
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

overskyet

Sitat fra: Klykken på onsdag 04. desember 2019, klokken 15:09
TOCN selv på vår S. Ikke benyttet forsikringen enda, men de er klart billigst for vår del. Gikk fra 10.500kr/år hos Frende, med 75% bonus over 5 år, 12.000km kjørelengde og 12000kr egenandel.

TOCN skal ha 8800kr/år og 16.000km med 6000kr i egenandel.

Lite selskap med dårlig likviditet som står bak skal sies, så om det er "trygt nok" er vanskelig å si: https://www.proff.no/selskap/coverme-as/slemmestad/forsikring/IGGXC850ARC/

Ser ut som hele egenkapitalen er tapt, eller leser jeg regnskapet feil? Jeg ville vært skeptisk til å la de forsikre noe mer enn en trillebår.

o.b.lix

Sitat fra: overskyet på onsdag 04. desember 2019, klokken 15:44
Jeg ville vært skeptisk til å la de forsikre noe mer enn en trillebår.

Coverme forsikrer ikke noe som helst, de er bare agenter for insr group, de som står bak Nemi Forsikring. Dette (sammen med for høy pris), gjør at jeg ikke kommer til å bruke coverme. Vi brukte Nemi i firmaet og måtte til slutt i tingretten før vi fikk utbetalingene vi hadde krav på.

Skal du sjekke økonomien så blir da linken https://www.proff.no/selskap/insr-insurance-group-asa/oslo/forsikring/IGFZ29U0ARC-1/
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Klykken

Aha, riktig.
Har sett noen tilfeller der TOCN-forsikringen har blitt brukt (tilbakemeldinger på face) og virker som om de er velvillige og medgjørlige der.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Hoppet også av Coverme på 85D vi hadde forsikret der pga pris. Gikk ned fra 17600 til 16000 samtidig som kjørelengde ble økt fra 40.000 til ubegrenset. For et år siden var de ganske mange tusen dyrere på P85`en også, og den havnet hos Codan da. Sjekket nylig pris på Leaf`en til 18-åringen, og selv der var de nærmere 3000 dyrere. Tror Coverme ligger mellom 15-16 lapper over Codan for de tre bilene tilsammen. Det fordeler seg noenlunde slik: 10-12k dyrere på P85, 1600 dyrere på 85D i tillegg til lavere kjørelengde og rundt 3k dyrere på Leaf.

Nå skal det sies at tre biler utløser 15% samlerabatt hos Codan, og det gjør nok sitt. Men husker jeg fikk skikkelig bakoversveis for et år siden når Coverme priset P85`en nord for 20-tallet med bare 16.000 km.


Vesel

#10
Kommer snart en sak på TOCN.no om meg og forsikringssaken jeg skrev om tidligere i denne tråden. :)

Det blir da en PR-sak i stor grad diktert av Cover Club selv, ettersom jeg forstod, men jeg står ihvertfall for at erfaringen min var utmerket. Det beste med forsikringa er selvsagt prisen. Ved 70% bonus så er årsprisen hos Gjensidige, som jeg tror pleier være billigst blant de store, på 24 540 kr for kasko med 25 000 km, leiebil og 4000 i egenandel for en Model 3 LR AWD, mens den er bare 9 300 kr hos Cover Club.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

jkirkebo

Sitat fra: Vesel på fredag 01. mai 2020, klokken 18:01
Kommer snart en sak på TOCN.no om meg og forsikringssaken jeg skrev om tidligere i denne tråden. :)

Det blir da en PR-sak i stor grad diktert av Cover Club selv, ettersom jeg forstod, men jeg står ihvertfall for at erfaringen min var utmerket. Det beste med forsikringa er selvsagt prisen. Ved 70% bonus så er årsprisen hos Gjensidige, som jeg tror pleier være billigst blant de store, på 24 540 kr for kasko med 25 000 km, leiebil og 4000 i egenandel for en Model 3 LR AWD, mens den er bare 9 300 kr hos Cover Club.

Hmm, jeg betaler under 5000,- for SR+ med 75% bonus, 20.000km og 6000,- i egenandel u/leiebil ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Vesel

Sitat fra: jkirkebo på fredag 01. mai 2020, klokken 21:44
Hmm, jeg betaler under 5000,- for SR+ med 75% bonus, 20.000km og 6000,- i egenandel u/leiebil ;)
Hvordan har du klart å snike deg til en så billig forsikring?  :D
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

jkirkebo

Sitat fra: Vesel på fredag 01. mai 2020, klokken 22:12
Sitat fra: jkirkebo på fredag 01. mai 2020, klokken 21:44
Hmm, jeg betaler under 5000,- for SR+ med 75% bonus, 20.000km og 6000,- i egenandel u/leiebil ;)
Hvordan har du klart å snike deg til en så billig forsikring?  :D

Jobber i Vy og har forsikringen i Jernbanepersonalets Forsikring ;) Men jeg har da hørt om andre som ikke betaler veldig mye mer.

Dog husket jeg feil pris. Jeg betaler 4410,- og egenandelen satte jeg opp til 8000,-. Samt 4250,- for vår X75D, da med 12.000km kjørelengde (den går lite et par år nå etter at vi kjøpte Model 3, prøver å ikke gå over 100.000km før den er 5 år gammel).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

tornaldo

Hvor man bor har avgjørende betydning for prisen. Ikke at det nødvendigvis er relevant for dere som sammenligner prisen her, men ser ofte at det utelates, noe som gjør det lite sammenlignbart.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA