Retrofitting Next Gen i min 2014 P85

Startet av m1chaelt, fre 08. feb 2019, kl. 15:06

« forrige - neste »

m1chaelt

Har fått kloa i et komplett sett med Next Gen foran og bak for å sette inn i min 2014 P85. Noen som har gjort tilsvarende øvelse? Ut i fra beskrivelsene jeg har funnet på web'en så trenger jeg nye kabler som kan kjøpes hos Tesla?
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/adding-next-gen-seats-to-an-older-s.110662/

2x ASY, JUMPER, SIAB-SEAL TO UNSEAL, MDLS? (1116327-00-A)
1x MS SEAT HRN PATCH NONMEM- SEAL TO UNSEAL (1139367-00-A)
1x MS SEAT HRN PATCH MEMORY-SEAL TO UNSEAL (1139366-00-A)
For the total of approx. U$135.

Sitter da plutselig igjen med innredning dra en P85, noen som trenger?  8)

Muffinman

Er vel et par som har gjort det, blant andre E_S her på forumet. Var visst en enkel øvelse. Men mange hevder at man må kode om i bilen mtp timing til airbag`ene eller noe. Usikker på hva som er fasiten.

m1chaelt

Sitat fra: Muffinman på fre 08. feb 2019, kl. 18:09
Er vel et par som har gjort det, blant andre E_S her på forumet. Var visst en enkel øvelse. Men mange hevder at man må kode om i bilen mtp timing til airbag`ene eller noe. Usikker på hva som er fasiten.

Det med omkoding har jeg også lest noe om. Er nok hold i det vil jeg tro, må tro det løser seg. Ellers gledes det stort til å få på plass oppgraderingen. Var usikker, men tvilen forsvant når jeg fikk testet setene. NG foran og bak ser betydelig bedre i tillegg.

Koster jo noen kroner, men regner med at det betaler seg inn når bilen en gang skal selges...

Sent from my iPhone using Tapatalk

noGas

Hei,

Jeg har gjort det. Ta kontakt for info. Klarer du å henge opp et bilde på veggen, klarer du dette også.

m1chaelt

Sitat fra: noGas på lør 09. feb 2019, kl. 09:44
Hei,

Jeg har gjort det. Ta kontakt for info. Klarer du å henge opp et bilde på veggen, klarer du dette også.

Suverent! Skal ikke se bort i fra at det kanskje kommer en melding når prosjektet påbegynnes #tidsklemma

noGas

Som en forberedelse kan du bestille torx 47 bits og kabler fra tesla. Du trenger kun kablene om setene er nyere enn sept 2015. Evt ta et bilde av kablene og send til meg. 92 23 28 39

tornaldo

Sitat fra: m1chaelt på fre 08. feb 2019, kl. 20:02
Koster jo noen kroner, men regner med at det betaler seg inn når bilen en gang skal selges...

Hvor mye koster et komplett sett med seter?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

noGas

Fra høgger, mellom 15 og 20k.

Fra tesla: 70k for 1ste rad. Men tror de har sluttet å selge de.

De fra høggern er testet og kontrollert.

Klykken

Hmh, kanskje vurdere nye seter istedenfor nye felger...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

m1chaelt

Sitat fra: noGas på lør 09. feb 2019, kl. 11:27
Som en forberedelse kan du bestille torx 47 bits og kabler fra tesla. Du trenger kun kablene om setene er nyere enn sept 2015. Evt ta et bilde av kablene og send til meg. 92 23 28 39
Takker for bistand. Sender deg bilder når jeg henter setene over helga. Mener de har stått på en P85D fra 2015, men står ikke noe om tidlig eller sen 2015.
Kjøpte samtidig midtkonsollen fra bilen, tenkte sa på den originale som kunne ettermonteres, men fikk med hele midtkonsoll med armlene, så har plutselig 1 i karbon ekstra .

m1chaelt

Sitat fra: noGas på lør 09. feb 2019, kl. 12:15
Fra høgger, mellom 15 og 20k.

Fra tesla: 70k for 1ste rad. Men tror de har sluttet å selge de.

De fra høggern er testet og kontrollert.
Mellom 15 og 20 er rimelig spot on ja. Fikk først pris på 19990 for seter foran og bak, men etter litt frem og tilbake ble det handlet med røde kaliptere og midtkonsoll i tillegg, så da ble prisen tett på 15 ja. Hadde ikke kjøpt bak hvis det ikke hadde vært NG bak også. Da hadde jeg holdt meg til kun foran

noGas

Jepp, jeg gjorde det samme. Fikk med dørtrekk, carbon detaljer og oppgradert ryggekamera. Har også installert midtkonsoll, med hele konsollen fra armlene og frem. Potensielt ledningsnett bytte i midtkonsoll for installation. Lett det også, men tar litt mer tid.

m1chaelt

Sitat fra: noGas på søn 10. feb 2019, kl. 08:11
Jepp, jeg gjorde det samme. Fikk med dørtrekk, carbon detaljer og oppgradert ryggekamera. Har også installert midtkonsoll, med hele konsollen fra armlene og frem. Potensielt ledningsnett bytte i midtkonsoll for installation. Lett det også, men tar litt mer tid.

Oppdatert ryggekamera? Er det forskjell også her? Mitt er crappy som F og ser ut til å ha masse striper som gjør alt uklart. Kanskje en bare skal bytte der også ja..Hmm. Må ta kontakt med de.

Har ca 1 år gammel midtkonsoll grunnet reklamasjon så har i utgangspunktet lyst til å beholde den, men må se an tilstand på den «nye» hvorvidt det blir komplett bytte eller om jeg bare bytter selve midtkonsollen.

noGas

Ryggekamera har jeg ikke installert enda, litt mer pes enn jeg håpet på. Så jeg aner ikke om det har noe for seg eller om det var et bomkjøp.

Men det er stor forskjell på ryggekamera pre/post AP.

Muffinman

Har begge varianter. Kan ikke si jeg merker særlig forskjell.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA