Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Retrofitting Next Gen i min 2014 P85

Startet av m1chaelt, fredag 08. februar 2019, klokken 15:06

« forrige - neste »

noGas

Jeg er ikke 100% sikker på når de endret til high res kamera, men det ser litt annerledes ut. Linsen stikker litt ut.

m1chaelt

Sitat fra: Klykken på lørdag 09. februar 2019, klokken 19:02
Hmh, kanskje vurdere nye seter istedenfor nye felger...
Nobrainer spør du meg. Felger reduserer stort sett komforten (gitt at man øker dim'en), setene øker den. Felger er sesongstyrt, seter brukes året rundt. Så value for money er enkelt


Sent from my iPhone using Tapatalk

Muffinman

Det gjør den på begge våre. Var visst HD-kamera i tech-pakken på de første, men mye tyder på at det var likt uten den pakka også.

Muffinman

Tja, vil ikke si nextgen øker komforten for min del. Jeg ble sittende temmelig fastlåst og sidevangene trykte seg inn i lår og rygg. Men de fungerte bedre til aktiv kjøring, ikke ulikt større felger.

noGas

Nextgen setene er fantastisk mye bedre for min del. Tipper det har med str kropp osv. Men disse setene er gode for både langkjøring og aktiv kjøring.

I tillegg ser de bedre ut med matt svart/grå skinn kontra mine gamle shiny svarte skinnseter. De ser litt for old-school ut.

Og most important, DIY er jævlig gøy!

m1chaelt

Sitat fra: noGas på søndag 10. februar 2019, klokken 19:47
Nextgen setene er fantastisk mye bedre for min del. Tipper det har med str kropp osv. Men disse setene er gode for både langkjøring og aktiv kjøring.

I tillegg ser de bedre ut med matt svart/grå skinn kontra mine gamle shiny svarte skinnseter. De ser litt for old-school ut.

Og most important, DIY er jævlig gøy!

Hør hør.. Støtter dette 100%

Muffinman

Sitat fra: noGas på søndag 10. februar 2019, klokken 19:47
Tipper det har med str kropp osv.
Stemmer nok det. Pappakropp ++ eller pappa-på-gymet-hele-livet-kropp vil nok få knapt med plass ;)

Øyvind.h

Nextgen er så langt helt klart de setene jeg har vært mest fornøyd med. Første generasjon flate seter hadde for lite sidestøtte. Helt greie, men for flate. Andre generasjon flate seter gjorde at man sank noe mer ned i setet. Litt bedre, men fortsatt for flatt. Nextgen i Model S ga bra lårstøtte, bra sidestøtte og klemte ikke for hardt. Passet min kropp perfekt. (186cm og ca 90kg+ da). Premium-setene jeg har i X nå får jeg ikke tiltet sitteputen tilstrekkelig bakover. Den kjennes noe kortere ut i sitteputen og gir mindre lårstøtte. Noe mindre sidestøtte også. Hadde den hatt lenger sittepunte tipper jeg svært mange ville satt premium-setet høyest.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

m1chaelt

Hvis det skulle være av interesse så viser det seg at stolene har samme kabeltype som er på mine stoler slik at byttingen skal gå greit

Er det videre interesse for prosjektet kan jeg poste bilder før og etter så man kan se resultatet. Hvis ikke så legger jeg denne posten dø for min sin del inntil det kommer flere innlegg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

m1chaelt

Sitat fra: Klykken på tirsdag 12. februar 2019, klokken 12:34
Jeg vil gjerne se! :)

Den er grei ja. Da oppdaterer jeg tråden så fort det blir aktivitet #tidsklemma

Klykken

Flott.
Vurderer det samme selv, hvis det ikke er "storarbeid" og man får issues med software.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

m1chaelt

Sitat fra: Klykken på onsdag 13. februar 2019, klokken 09:42
Flott.
Vurderer det samme selv, hvis det ikke er "storarbeid" og man får issues med software.

I'll keep you posted  :)

m1chaelt

#28
Da ble det åpning i #tidsklemma og interiøret ble montert. Gikk hanske greit egentlig. Valgte å bruke god tid på demontering iom at dette var første gangen. Når det gjelder verktøy brukte jeg T47 for å demontere sele i baksete, mens framsetene krevde T40 og T47. Det må dog sies at Torx ikke er helt riktig bits, det er egentlig en «hybrid» mellom torx og umbraco, ca 90% torx og 10 % umbraco. Den er noe mer firkantet i endene, men ikke mye. Hva navnet er vet jeg ikke, men torx er ikke rette bitsen. Det passer og funker, men det er lettere at bitsen «hopper av» og runder av bolten.

Jeg var heldig og hadde seter med samme koblinger. Merkingen på NG setene viste at de var produsert Januar 2015, er da en tidlig utgave av NG var dette. Senere utgaver har vistnok andre klips/ledninger og krever at en må kjøpe nye av Tesla.

Byttet krevde ingen behov for programmering hos Tesla i etterkant for min sin del.

Resultatet er i hvertfall betydelig bedre og mer komfortabelt interiør!

Jeg valgte i samme slengen å montere en premium midtkonsoll som ble kjøpt inn fra samme donorbil.
Det også en enkel fiks da jeg fant servicebulletin på nettet.


































Sent from my iPhone using Tapatalk

Jejl

Sitat fra: m1chaelt på fredag 08. februar 2019, klokken 15:06


Sitter da plutselig igjen med innredning dra en P85, noen som trenger?  8)

Ikke enda, men kanskje om noen år. Min innredning er over snittet slitt, men har fremdeles unger i baksetet som gjør en god jobb med å slite ut baksetene og ryggene på fremsetene på alle tenkelige måter, så det er ikke noe poeng i å skifte det ut nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA