Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

N0ya

Jeg hentet min TM3P i Ålesund i går. God service, men begge skiltene var tydeligvis montert av Pride-paraden (les, veldig skevt). Fangeren foran er jo plastikk, men bak er jo skiltene montert i luka. Er det fleksible justeringsmuligheter for skiltet bak som jeg kan fikse selv?
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

Counterpointer

Sitat fra: N0ya på fredag 28. juni 2019, klokken 07:58
Jeg hentet min TM3P i Ålesund i går. God service, men begge skiltene var tydeligvis montert av Pride-paraden (les, veldig skevt). Fangeren foran er jo plastikk, men bak er jo skiltene montert i luka. Er det fleksible justeringsmuligheter for skiltet bak som jeg kan fikse selv?
Flere muligheter for justering.

Bare napp løs «all wheel drive» listen og trekk ut skiltet. Det sitter på en ramme med stjerneskruer og rammen under er skrudd i bilen med 10mm skrue som også har litt fleks.

ElMa

Var og hentet 2 stykk (firmabiler) på Lillestrøm i går. Da var de tomme for ladekabler, men lovte å ettersende "så fort de kunne". Logistikkavdelinga hos Tesla stryker på regnestykket bil:ladekabel=1:1.
Firmaet vårt har investert mye i å sette opp egne ladestasjoner utenfor kontorene, men må nå i mellomtiden altså betale for å lade andre steder, siden vi ikke har fått med kabler til bilene. Når da den lokale Fortum-ladestasjonen i tillegg ikke funker, er det lite som skal til før det blir bjeffing herfra.

Ettersom dette er firmabiler, er det en person som har bestilt, men andre som skal bruke, og selv om det ble gitt beskjed om hvilke konti bilene skulle kobles opp mot ved bestilling, hadde de ikke klart å gjøre det. Vi venter  i spenning, for det hadde jo vært "greit" å kunne bruke appen til så mangt. Ser av andre fora at det å få byttet brukere kan ta både uker og måneder, uten at jeg kan fatte hva kan ta så lang tid med det.

Ikke noe av dette er de som jobber på utleveringen sin skyld, og de var både hyggelige og flinke, men kan bare opptre som budbringere, noe som sikkert er frustrerende for dem også. Men jeg kan ikke annet enn å slutte meg til det voksende koret av folk som er misfornøyde med servicen, eller mangelen på den fra Tesla.

Selve bilen er det ikke noe i veien med, bevares så gøy å kjøre!

Stianolp

Sitat fra: ElMa på fredag 28. juni 2019, klokken 09:46
Var og hentet 2 stykk (firmabiler) på Lillestrøm i går. Da var de tomme for ladekabler, men lovte å ettersende "så fort de kunne". Logistikkavdelinga hos Tesla stryker på regnestykket bil:ladekabel=1:1.
Firmaet vårt har investert mye i å sette opp egne ladestasjoner utenfor kontorene, men må nå i mellomtiden altså betale for å lade andre steder, siden vi ikke har fått med kabler til bilene. Når da den lokale Fortum-ladestasjonen i tillegg ikke funker, er det lite som skal til før det blir bjeffing herfra.

Ettersom dette er firmabiler, er det en person som har bestilt, men andre som skal bruke, og selv om det ble gitt beskjed om hvilke konti bilene skulle kobles opp mot ved bestilling, hadde de ikke klart å gjøre det. Vi venter  i spenning, for det hadde jo vært "greit" å kunne bruke appen til så mangt. Ser av andre fora at det å få byttet brukere kan ta både uker og måneder, uten at jeg kan fatte hva kan ta så lang tid med det.

Ikke noe av dette er de som jobber på utleveringen sin skyld, og de var både hyggelige og flinke, men kan bare opptre som budbringere, noe som sikkert er frustrerende for dem også. Men jeg kan ikke annet enn å slutte meg til det voksende koret av folk som er misfornøyde med servicen, eller mangelen på den fra Tesla.

Selve bilen er det ikke noe i veien med, bevares så gøy å kjøre!

Seriøst?  :laugh: Leverer de biler ut uten kabel?  :o Jeg drar fra Stavanger for å hente i Lillestrøm i morgen

ApeX

Sitat fra: Stianolp på fredag 28. juni 2019, klokken 10:57
Sitat fra: ElMa på fredag 28. juni 2019, klokken 09:46
Var og hentet 2 stykk (firmabiler) på Lillestrøm i går. Da var de tomme for ladekabler, men lovte å ettersende "så fort de kunne". Logistikkavdelinga hos Tesla stryker på regnestykket bil:ladekabel=1:1.
Firmaet vårt har investert mye i å sette opp egne ladestasjoner utenfor kontorene, men må nå i mellomtiden altså betale for å lade andre steder, siden vi ikke har fått med kabler til bilene. Når da den lokale Fortum-ladestasjonen i tillegg ikke funker, er det lite som skal til før det blir bjeffing herfra.

Ettersom dette er firmabiler, er det en person som har bestilt, men andre som skal bruke, og selv om det ble gitt beskjed om hvilke konti bilene skulle kobles opp mot ved bestilling, hadde de ikke klart å gjøre det. Vi venter  i spenning, for det hadde jo vært "greit" å kunne bruke appen til så mangt. Ser av andre fora at det å få byttet brukere kan ta både uker og måneder, uten at jeg kan fatte hva kan ta så lang tid med det.

Ikke noe av dette er de som jobber på utleveringen sin skyld, og de var både hyggelige og flinke, men kan bare opptre som budbringere, noe som sikkert er frustrerende for dem også. Men jeg kan ikke annet enn å slutte meg til det voksende koret av folk som er misfornøyde med servicen, eller mangelen på den fra Tesla.

Selve bilen er det ikke noe i veien med, bevares så gøy å kjøre!

Seriøst?  :laugh: Leverer de biler ut uten kabel?  :o Jeg drar fra Stavanger for å hente i Lillestrøm i morgen

Rimelig sjanseløst, men det er vel "kun" type-2 kabelen som mangler. Laderen du kan bruke på vanlig stikk følger med, eller?
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

DagfinnN

Sitat fra: ElMa på fredag 28. juni 2019, klokken 09:46
Var og hentet 2 stykk (firmabiler) på Lillestrøm i går. Da var de tomme for ladekabler, men lovte å ettersende "så fort de kunne". Logistikkavdelinga hos Tesla stryker på regnestykket bil:ladekabel=1:1.
Firmaet vårt har investert mye i å sette opp egne ladestasjoner utenfor kontorene, men må nå i mellomtiden altså betale for å lade andre steder, siden vi ikke har fått med kabler til bilene. Når da den lokale Fortum-ladestasjonen i tillegg ikke funker, er det lite som skal til før det blir bjeffing herfra.
Har ikke tenkt på unskylde noe/noen men når mitt firma satte opp ladestasjon valgte vi å ha en med fastmontert type 2. Det kostet lite ekstra og er mye mer praktisk når du kommer for å lade. Da slipper du og rote fram egen kabel.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Counterpointer

Sitat fra: Stianolp på fredag 28. juni 2019, klokken 10:57
Sitat fra: ElMa på fredag 28. juni 2019, klokken 09:46
Var og hentet 2 stykk (firmabiler) på Lillestrøm i går. Da var de tomme for ladekabler, men lovte å ettersende "så fort de kunne". Logistikkavdelinga hos Tesla stryker på regnestykket bil:ladekabel=1:1.
Firmaet vårt har investert mye i å sette opp egne ladestasjoner utenfor kontorene, men må nå i mellomtiden altså betale for å lade andre steder, siden vi ikke har fått med kabler til bilene. Når da den lokale Fortum-ladestasjonen i tillegg ikke funker, er det lite som skal til før det blir bjeffing herfra.

Ettersom dette er firmabiler, er det en person som har bestilt, men andre som skal bruke, og selv om det ble gitt beskjed om hvilke konti bilene skulle kobles opp mot ved bestilling, hadde de ikke klart å gjøre det. Vi venter  i spenning, for det hadde jo vært "greit" å kunne bruke appen til så mangt. Ser av andre fora at det å få byttet brukere kan ta både uker og måneder, uten at jeg kan fatte hva kan ta så lang tid med det.

Ikke noe av dette er de som jobber på utleveringen sin skyld, og de var både hyggelige og flinke, men kan bare opptre som budbringere, noe som sikkert er frustrerende for dem også. Men jeg kan ikke annet enn å slutte meg til det voksende koret av folk som er misfornøyde med servicen, eller mangelen på den fra Tesla.

Selve bilen er det ikke noe i veien med, bevares så gøy å kjøre!

Seriøst?  :laugh: Leverer de biler ut uten kabel?  :o Jeg drar fra Stavanger for å hente i Lillestrøm i morgen
Desverre er dette tilfellet. Hentet en i går uten noen ladekabler.
De blir vistnok sendt fra USA uten kabel

Arne1

Sitat fra: knut.aulie på fredag 28. juni 2019, klokken 14:26
Sitat fra: Stianolp på fredag 28. juni 2019, klokken 10:57
Sitat fra: ElMa på fredag 28. juni 2019, klokken 09:46
Var og hentet 2 stykk (firmabiler) på Lillestrøm i går. Da var de tomme for ladekabler, men lovte å ettersende "så fort de kunne". Logistikkavdelinga hos Tesla stryker på regnestykket bil:ladekabel=1:1.
Firmaet vårt har investert mye i å sette opp egne ladestasjoner utenfor kontorene, men må nå i mellomtiden altså betale for å lade andre steder, siden vi ikke har fått med kabler til bilene. Når da den lokale Fortum-ladestasjonen i tillegg ikke funker, er det lite som skal til før det blir bjeffing herfra.

Ettersom dette er firmabiler, er det en person som har bestilt, men andre som skal bruke, og selv om det ble gitt beskjed om hvilke konti bilene skulle kobles opp mot ved bestilling, hadde de ikke klart å gjøre det. Vi venter  i spenning, for det hadde jo vært "greit" å kunne bruke appen til så mangt. Ser av andre fora at det å få byttet brukere kan ta både uker og måneder, uten at jeg kan fatte hva kan ta så lang tid med det.

Ikke noe av dette er de som jobber på utleveringen sin skyld, og de var både hyggelige og flinke, men kan bare opptre som budbringere, noe som sikkert er frustrerende for dem også. Men jeg kan ikke annet enn å slutte meg til det voksende koret av folk som er misfornøyde med servicen, eller mangelen på den fra Tesla.

Selve bilen er det ikke noe i veien med, bevares så gøy å kjøre!

Seriøst?  :laugh: Leverer de biler ut uten kabel?  :o Jeg drar fra Stavanger for å hente i Lillestrøm i morgen
Desverre er dette tilfellet. Hentet en i går uten noen ladekabler.
De blir vistnok sendt fra USA uten kabel

Ehm, mangler kabelen for hjemmelading også?

Counterpointer

Sitat fra: Arne1 på fredag 28. juni 2019, klokken 14:29
Sitat fra: knut.aulie på fredag 28. juni 2019, klokken 14:26
Sitat fra: Stianolp på fredag 28. juni 2019, klokken 10:57
Sitat fra: ElMa på fredag 28. juni 2019, klokken 09:46
Var og hentet 2 stykk (firmabiler) på Lillestrøm i går. Da var de tomme for ladekabler, men lovte å ettersende "så fort de kunne". Logistikkavdelinga hos Tesla stryker på regnestykket bil:ladekabel=1:1.
Firmaet vårt har investert mye i å sette opp egne ladestasjoner utenfor kontorene, men må nå i mellomtiden altså betale for å lade andre steder, siden vi ikke har fått med kabler til bilene. Når da den lokale Fortum-ladestasjonen i tillegg ikke funker, er det lite som skal til før det blir bjeffing herfra.

Ettersom dette er firmabiler, er det en person som har bestilt, men andre som skal bruke, og selv om det ble gitt beskjed om hvilke konti bilene skulle kobles opp mot ved bestilling, hadde de ikke klart å gjøre det. Vi venter  i spenning, for det hadde jo vært "greit" å kunne bruke appen til så mangt. Ser av andre fora at det å få byttet brukere kan ta både uker og måneder, uten at jeg kan fatte hva kan ta så lang tid med det.

Ikke noe av dette er de som jobber på utleveringen sin skyld, og de var både hyggelige og flinke, men kan bare opptre som budbringere, noe som sikkert er frustrerende for dem også. Men jeg kan ikke annet enn å slutte meg til det voksende koret av folk som er misfornøyde med servicen, eller mangelen på den fra Tesla.

Selve bilen er det ikke noe i veien med, bevares så gøy å kjøre!

Seriøst?  :laugh: Leverer de biler ut uten kabel?  :o Jeg drar fra Stavanger for å hente i Lillestrøm i morgen
Desverre er dette tilfellet. Hentet en i går uten noen ladekabler.
De blir vistnok sendt fra USA uten kabel

Ehm, mangler kabelen for hjemmelading også?
Både type 2 og EVSE kabel manglet ja.

Arne1

Sitat fra: knut.aulie på fredag 28. juni 2019, klokken 14:31
Sitat fra: Arne1 på fredag 28. juni 2019, klokken 14:29
Sitat fra: knut.aulie på fredag 28. juni 2019, klokken 14:26
Sitat fra: Stianolp på fredag 28. juni 2019, klokken 10:57
Sitat fra: ElMa på fredag 28. juni 2019, klokken 09:46
Var og hentet 2 stykk (firmabiler) på Lillestrøm i går. Da var de tomme for ladekabler, men lovte å ettersende "så fort de kunne". Logistikkavdelinga hos Tesla stryker på regnestykket bil:ladekabel=1:1.
Firmaet vårt har investert mye i å sette opp egne ladestasjoner utenfor kontorene, men må nå i mellomtiden altså betale for å lade andre steder, siden vi ikke har fått med kabler til bilene. Når da den lokale Fortum-ladestasjonen i tillegg ikke funker, er det lite som skal til før det blir bjeffing herfra.

Ettersom dette er firmabiler, er det en person som har bestilt, men andre som skal bruke, og selv om det ble gitt beskjed om hvilke konti bilene skulle kobles opp mot ved bestilling, hadde de ikke klart å gjøre det. Vi venter  i spenning, for det hadde jo vært "greit" å kunne bruke appen til så mangt. Ser av andre fora at det å få byttet brukere kan ta både uker og måneder, uten at jeg kan fatte hva kan ta så lang tid med det.

Ikke noe av dette er de som jobber på utleveringen sin skyld, og de var både hyggelige og flinke, men kan bare opptre som budbringere, noe som sikkert er frustrerende for dem også. Men jeg kan ikke annet enn å slutte meg til det voksende koret av folk som er misfornøyde med servicen, eller mangelen på den fra Tesla.

Selve bilen er det ikke noe i veien med, bevares så gøy å kjøre!

Seriøst?  :laugh: Leverer de biler ut uten kabel?  :o Jeg drar fra Stavanger for å hente i Lillestrøm i morgen
Desverre er dette tilfellet. Hentet en i går uten noen ladekabler.
De blir vistnok sendt fra USA uten kabel

Ehm, mangler kabelen for hjemmelading også?
Både type 2 og EVSE kabel manglet ja.

Får man kjøpt EVSE noen annen plass? Ser for meg det tar lang tid å få kabler fra Tesla..

Counterpointer

Sitat fra: Arne1 på fredag 28. juni 2019, klokken 14:34
Får man kjøpt EVSE noen annen plass? Ser for meg det tar lang tid å få kabler fra Tesla..
Du får det men du mister mye funksjonalitet. Du vil antagelig ikke få mer en. 8-10 amp og Tesla sin har knapp som løsner plugg og åpner luke.
Dyre er de også.

Arne1

Sitat fra: knut.aulie på fredag 28. juni 2019, klokken 14:38
Sitat fra: Arne1 på fredag 28. juni 2019, klokken 14:34
Får man kjøpt EVSE noen annen plass? Ser for meg det tar lang tid å få kabler fra Tesla..
Du får det men du mister mye funksjonalitet. Du vil antagelig ikke få mer en. 8-10 amp og Tesla sin har knapp som løsner plugg og åpner luke.
Dyre er de også.

OK. Tenker bare på hvis man skal på hyttetur uten ladere i nærheten f.eks. Hvor får man kjøpt? Link?

ApeX

Sitat fra: knut.aulie på fredag 28. juni 2019, klokken 14:31
Sitat fra: Arne1 på fredag 28. juni 2019, klokken 14:29
Sitat fra: knut.aulie på fredag 28. juni 2019, klokken 14:26
Sitat fra: Stianolp på fredag 28. juni 2019, klokken 10:57
Sitat fra: ElMa på fredag 28. juni 2019, klokken 09:46
Var og hentet 2 stykk (firmabiler) på Lillestrøm i går. Da var de tomme for ladekabler, men lovte å ettersende "så fort de kunne". Logistikkavdelinga hos Tesla stryker på regnestykket bil:ladekabel=1:1.
Firmaet vårt har investert mye i å sette opp egne ladestasjoner utenfor kontorene, men må nå i mellomtiden altså betale for å lade andre steder, siden vi ikke har fått med kabler til bilene. Når da den lokale Fortum-ladestasjonen i tillegg ikke funker, er det lite som skal til før det blir bjeffing herfra.

Ettersom dette er firmabiler, er det en person som har bestilt, men andre som skal bruke, og selv om det ble gitt beskjed om hvilke konti bilene skulle kobles opp mot ved bestilling, hadde de ikke klart å gjøre det. Vi venter  i spenning, for det hadde jo vært "greit" å kunne bruke appen til så mangt. Ser av andre fora at det å få byttet brukere kan ta både uker og måneder, uten at jeg kan fatte hva kan ta så lang tid med det.

Ikke noe av dette er de som jobber på utleveringen sin skyld, og de var både hyggelige og flinke, men kan bare opptre som budbringere, noe som sikkert er frustrerende for dem også. Men jeg kan ikke annet enn å slutte meg til det voksende koret av folk som er misfornøyde med servicen, eller mangelen på den fra Tesla.

Selve bilen er det ikke noe i veien med, bevares så gøy å kjøre!

Seriøst?  :laugh: Leverer de biler ut uten kabel?  :o Jeg drar fra Stavanger for å hente i Lillestrøm i morgen
Desverre er dette tilfellet. Hentet en i går uten noen ladekabler.
De blir vistnok sendt fra USA uten kabel

Ehm, mangler kabelen for hjemmelading også?
Både type 2 og EVSE kabel manglet ja.

Er det mulig?  :laugh: :laugh: :laugh:
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

123kris

Hentet LR AWD på Lillestrøm i dag. Strøken bil, og en hyggelig engelsk dame som foretok utlevering. Alle kabler fulgte med og startpakke fra elbilforeningen.   :)
2024 - TMY LR
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

ApeX

NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA