Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

nicholas.schou

#1470
Jeg endret min konfigurasjon ved hjelp av en selger mandag 17. juni fra en LR RWD til en LR AWD. Fikk da beskjed om at jeg skulle få utlevering i slutten av juni. Har fått VIN som jeg finner på mine sider ved å søke på Ctrl + U. Dette gjenspeiles dog ikke under "Din Model 3". Her står kun RN nummeret. Har heller ikke fått FI og ingen fra delivery har kontaktet meg enda.

Basert på deres erfaringer, hvor lang tid tok det fra delivery kontaktet dere til dere faktisk hentet ut bilen? Håper selvfølgelig på utlevering i neste uke, men har en følelse av at det er lite realistisk.

DagfinnN

Sitat fra: Lorang71 på lørdag 22. juni 2019, klokken 23:52
Var i Lillestrøm i dag og hentet ut to røde TM3 AWD med HF. .......
Men opplevelsen til hele leveringen var veldig bra og kjøreturen hjem var fantastisk :-)
2 biler - ble den 2. kjørt hjem på Autopilot? :) :)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Mathias TM3

Sitat fra: nicholas.schou på søndag 23. juni 2019, klokken 11:53
Jeg endret min konfigurasjon ved hjelp av en selger mandag 17. juni fra en LR RWD til en LR AWD. Fikk da beskjed om at jeg skulle få utlevering i slutten av juni. Har fått VIN som jeg finner på mine sider ved å søke på Ctrl + U. Dette gjenspeiles dog ikke under "Din Model 3". Her står kun RN nummeret. Har heller ikke fått FI og ingen fra delivery har kontaktet meg enda.

Basert på deres erfaringer, hvor lang tid tok det fra delivery kontaktet dere til dere faktisk hentet ut bilen? Håper selvfølgelig på utlevering i neste uke, men har en følelse av at det er lite realistisk.

Jeg fikk også en telefon jeg ikke besvarte, men det var heller ikke nødvendig å snakke med noen.

Lorang71

Sitat fra: Toalmar på søndag 23. juni 2019, klokken 09:35
Sitat fra: Lorang71 på lørdag 22. juni 2019, klokken 23:52
Var i Lillestrøm i dag og hentet ut to røde TM3 AWD med HF.
Ikke kjøpte han en, men to TM3 :+1:
En for hverdag og en for helg?

En for sommer og en for vinter. :-)

oysteinoren

Bestilte rød long range TM3 med hengerfeste og vinterdekk 1. juni, og fikk ordrebekreftelse og bekreftelse på betalt depositum. Deretter har jeg ikke hørt noe som helst de siste tre ukene.

Er dette også erfaringen til andre som har bestilt? På arket under virker det som om det i hovedsak er de som har proaktivt hentet bilen selv som har fått inn dersom de bestilte i juni

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1_U8413IVDsghkV1Bmt1DZe84FdT0P3VeH14LO8L2yDo/edit#gid=0

Kenneth Frantzen

Sitat fra: oysteinoren på søndag 23. juni 2019, klokken 15:03
Bestilte rød long range TM3 med hengerfeste og vinterdekk 1. juni, og fikk ordrebekreftelse og bekreftelse på betalt depositum. Deretter har jeg ikke hørt noe som helst de siste tre ukene.

Er dette også erfaringen til andre som har bestilt? På arket under virker det som om det i hovedsak er de som har proaktivt hentet bilen selv som har fått inn dersom de bestilte i juni

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1_U8413IVDsghkV1Bmt1DZe84FdT0P3VeH14LO8L2yDo/edit#gid=0
Eg bestilla raud LR med hengarfeste 5. juni. Valde levering i Drammen.
Høyrde ikkje noko før eg ringte sist måndag. Fekk da greie på at det var ein på veg inn i Bergen som eg da fekk kasta meg over. Var borte og henta den i går.

siljan

Sitat fra: Kenneth Frantzen på søndag 23. juni 2019, klokken 20:58
Sitat fra: oysteinoren på søndag 23. juni 2019, klokken 15:03
Bestilte rød long range TM3 med hengerfeste og vinterdekk 1. juni, og fikk ordrebekreftelse og bekreftelse på betalt depositum. Deretter har jeg ikke hørt noe som helst de siste tre ukene.

Er dette også erfaringen til andre som har bestilt? På arket under virker det som om det i hovedsak er de som har proaktivt hentet bilen selv som har fått inn dersom de bestilte i juni

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1_U8413IVDsghkV1Bmt1DZe84FdT0P3VeH14LO8L2yDo/edit#gid=0
Eg bestilla raud LR med hengarfeste 5. juni. Valde levering i Drammen.
Høyrde ikkje noko før eg ringte sist måndag. Fekk da greie på at det var ein på veg inn i Bergen som eg da fekk kasta meg over. Var borte og henta den i går.
Hvem ringte du / hvilket nummmer?

Kenneth Frantzen


Bensin

Rekord?

Bestilte TM3 AWD (sort med krok) 14 juni, og har utlevering nå på fredag 28. juni.

14 dager  :+1:

siljan

Sitat fra: Bensin på mandag 24. juni 2019, klokken 17:23
Rekord?

Bestilte TM3 AWD (sort med krok) 14 juni, og har utlevering nå på fredag 28. juni.

14 dager  :+1:
De har vel nok av TM3 AWD sort og ta av.

siljan

Forresten, trondheim ringte meg i dag 24 juni, bestilte 21 juni og sa at bilen ikke kom før august / september. Dette var jeg ganske forberedt på. Jeg har også en ikke altfor vanlig farge.

Jeg stikker på 4 uker ferie om 1,5 uke, så det passer meg egentlig bra, bilen ville bare stått uansett. Vil bare nevne det siden det står juni på tesla sine sider.

Jeg tenker dog om du holder til sørpå og bestiller en "vanlig" farge, så får du bil fort fortsatt.

siljan

Fikk byttet min bil til en inventory ny hvit bil med hvitt interiør, da slipper jeg å vente til august/september :)

Quintilian

Bestilte SR+ når den ble tilgjengelig men kansellerte den ordren for to uker siden i forbindelse med rushet av inventory-biler.

Bestilte en LR RWD i stedet - med krok.

Fra da gikk det slag-i-slag til jeg hentet bilen i dag kl 12:00 i Stavanger.

Fikk lagt til vinterhjul + FSD i etterkant av bestillingen ved å sende e-post.

Brukt en god stund på å kikke etter feil og fant ingenting utover at den ene beltespenna i baksetet satt feil vei.

Alt i alt godt fornøyd! Eneste utfordringen er at vi føler vi fremstår som rimelig kvalme ovenfor naboene med en model S og model 3 i oppkjørselen....

siljan

Sitat fra: Quintilian på tirsdag 25. juni 2019, klokken 19:39
Bestilte SR+ når den ble tilgjengelig men kansellerte den ordren for to uker siden i forbindelse med rushet av inventory-biler.

Bestilte en LR RWD i stedet - med krok.

Fra da gikk det slag-i-slag til jeg hentet bilen i dag kl 12:00 i Stavanger.

Fikk lagt til vinterhjul + FSD i etterkant av bestillingen ved å sende e-post.

Brukt en god stund på å kikke etter feil og fant ingenting utover at den ene beltespenna i baksetet satt feil vei.

Alt i alt godt fornøyd! Eneste utfordringen er at vi føler vi fremstår som rimelig kvalme ovenfor naboene med en model S og model 3 i oppkjørselen....
haha, liten pris å betale vel.

Kjenner på den følelsen selv, bor midt i gokk, der folk er oppfostret på bensin og diesel. Så det kan bli interessant

Arne1

Har utlevering i Lillestrøm lørdag 29.juni kl09.00. De ringte i dag, sa de ikke kunne levere den før kl.16 den dagen. Jeg må reise langt og har ikke overnatting. Hadde dere dratt? Eller ville dere utsatt leveringen? Redd jeg står der lørdagskvelden uten bil og uten overnatting..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA