Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: Rsk1 på tirsdag 30. april 2019, klokken 11:47
Er dette noe poeng for de som allerede er medlem fra før? Fikk med når jeg kjøpte forrige bil, siden har jeg betalt medlemsskapet.
Nei egentlig ikke, hvis du har ladebrikke fra før er det lite nyttig. Mest beregnet på nye elblieiere.
Fulgte vel også med en parkeringsurskive.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Rsk1

Sendte de mail. Fikk svar om at de utvider abonnementet med 12 mnd. for eksisterende kunder :)
Bmw i3 94ah (Solgt)
Model 3 LR

emurof

Sitat fra: supermoan på søndag 28. april 2019, klokken 12:55
Jeg hentet ut min Model 3 LR AWD på torsdag. Fantastisk bil, jeg elsker den. Selv min ikke-bilinteresserte kompis måtte i helga motvillig erkjenne at bilen er helt rå. :) I forkant av levering så leste jeg gjennom mange, mange poster på forumet her, og la jo merke til at veldig mange opplevde utilfredsstillende forhold rundt utlevering av bilen. I min naivitet, så trodde jeg at det var litt et sånt tilfelle av at det er de misfornøyde som skriker høyest, og at for de aller fleste så går det nok problemfritt. Så jeg hadde egentlig bestemt meg på forhånd at når jeg hadde mottatt min egen bil, så skulle jeg lage meg en konto her, og dele min egen positive leveringsopplevelse, for å liksom bidra litt til et mer balansert perspektiv på utleveringene av Model 3. Det er derfor litt ironisk at innlegget jeg deler her føyer seg inn i rekken av negative leveringsopplevelser. I dag fikk jeg en e-post fra Tesla med link til et spørreskjema der de ville ha tilbakemelding på hvordan jeg opplevde leveringen. Så jeg bestemt meg for å faktisk sette meg ned å svare skikkelig på det. Jeg legger svaret ved her, så andre kan lese det også, fordi jeg la litt tid i å beskrive hele opplevelsen ganske detaljert.

Igjen, fullstendig uakseptabelt. Fikk du noen gang vite hvorfor den ikke var klar i utgangspunktet?

supermoan

Sitat fra: emurof på onsdag 01. mai 2019, klokken 00:14
Sitat fra: supermoan på søndag 28. april 2019, klokken 12:55
Jeg hentet ut min Model 3 LR AWD på torsdag. Fantastisk bil, jeg elsker den. Selv min ikke-bilinteresserte kompis måtte i helga motvillig erkjenne at bilen er helt rå. :) I forkant av levering så leste jeg gjennom mange, mange poster på forumet her, og la jo merke til at veldig mange opplevde utilfredsstillende forhold rundt utlevering av bilen. I min naivitet, så trodde jeg at det var litt et sånt tilfelle av at det er de misfornøyde som skriker høyest, og at for de aller fleste så går det nok problemfritt. Så jeg hadde egentlig bestemt meg på forhånd at når jeg hadde mottatt min egen bil, så skulle jeg lage meg en konto her, og dele min egen positive leveringsopplevelse, for å liksom bidra litt til et mer balansert perspektiv på utleveringene av Model 3. Det er derfor litt ironisk at innlegget jeg deler her føyer seg inn i rekken av negative leveringsopplevelser. I dag fikk jeg en e-post fra Tesla med link til et spørreskjema der de ville ha tilbakemelding på hvordan jeg opplevde leveringen. Så jeg bestemt meg for å faktisk sette meg ned å svare skikkelig på det. Jeg legger svaret ved her, så andre kan lese det også, fordi jeg la litt tid i å beskrive hele opplevelsen ganske detaljert.

Igjen, fullstendig uakseptabelt. Fikk du noen gang vite hvorfor den ikke var klar i utgangspunktet?

Niks, kundebehandleren jeg snakket med var veldig passiv og tilbakeholden... Når jeg stilte spørsmål om bilen eller andre ting knyttet til leveringen, så fikk jeg dårlige, unnvikende svar. Kanskje han var helt ny, og ikke hadde så mye kunnskap om bilen og de andre rutinene, og ikke ville avsløre det. Men hadde han bare sagt at han var ny, og ikke visste så mye om bilen, så hadde jo det vært helt greit! Men der og da var jeg så irritert og skuffet at jeg ville bare komme meg bort fra Tesla Drammen så fort som mulig, tok en litt rushed delivery.

stephenm

Jeg hentet ut min Model 3 long range AWD hos Tesla Ålesund i dag :) Det ble kort oppsummert en bra opplevelse! Det var et par støvkorn i lakken og et lite hakk på en kromlist som ble notert ned, men bilen var forøvrig nydelig klargjort med polering, voksing og tyreshine. Kunne ikke finne noen vaskestriper! Personalet tok seg også god tid og var veldig profesjonelle. Tommel opp for Tesla Ålesund :D :+1:

Linka

Sitat fra: stephenm på torsdag 09. mai 2019, klokken 22:09
Jeg hentet ut min Model 3 long range AWD hos Tesla Ålesund i dag :) Det ble kort oppsummert en bra opplevelse! Det var et par støvkorn i lakken og et lite hakk på en kromlist som ble notert ned, men bilen var forøvrig nydelig klargjort med polering, voksing og tyreshine. Kunne ikke finne noen vaskestriper! Personalet tok seg også god tid og var veldig profesjonelle. Tommel opp for Tesla Ålesund :D :+1:

Vi har akkurat samme opplevelse i Stavanger i går. Noe forsinket, men det regnet jeg nesten på slutten av dagen. Og fikk ikke følelse av å bli skyndet på for det om.

Kjipt at det var sølepytter på vei hjem eneste - for jøsses for en blank bil!

bno

#1431
Har avvist også bil nr. 2 med bakgrunn i følgende (se også vedlegg):
Lakksig fra produksjon (bildeeksempel det er flere steder), Passasjer dør stakk 3 mm ut fra siden. Lakkskraper som ikke lot seg fjerne ved å la fuktighet på(da ikke bare topcoat skadet), glasstak var skeivt i horisontal planet og øvrige glasstak elementer skjevt tilpasset. Fremre støtfanger var omlakkert (dårlig sådann), skade på bakre lys, stort panelglipp ca. 7-8 mm venstre dør bak, støtfanger bak og foran var veldig tait sammenfattet med potensielt gnisningsutsatte elementer, begge bakhjul rom var innerskjerm dradd ut/festet unormalt dårlig elers små findings for øvrig, men de kunne vi nok levd godt med. Det var bare anledning til å se bilen utvendig i dette tilfelle. Dette er andre gang vi avviser bilen.
Veldig indignert må si det.

Snakket med salg da jeg avviste bilen, de lovte å komme tilbake i går. Har ikke hørt noe fra dem. Det er fire ansatte der, lurer på hva disse holder på med? Kan da ikke være nødvendig i dag å ha så mange folk for å vise frem et par tre bilmodeller og der slaget skjer på nett?
Så har vi fått youtube i bilen og spill på software. Hvorfor ikke heller prøve å forbedre kvaliteten på sluttproduktet først.
Håper vi snart får et verdig konkurrent til Tesla for det trenger Tesla til veldig sårt. Det blir for tåpelig og arrogant.

Da har jeg stille meg i køen igjen for tredje (siste gang) gang, men det ble ikke rød. Betaler ikke for en farge der halve "maling spannet" ligger igjen på skjøt/platekanter/overganger som mørke skygger....
Mulig andre synes dette er greit, men burde det egentlig å så fall være det?
Er dette ok å motta for en bil til NOK 500000,-?

Det rare er at Tesla ikke synes å ta det inn over seg, men fremviser et kroppspråk som ikke er til å ta feil av. Det må det selvfølgelig få lov til, men det er da i så fall ikke et bevis på at man er profesjonelle, men det er det mange eksempler på at de ikke heller er. De har et godt produkt, men det er tydeligvis mangler ved innpakningen he,he

hELgenen

Tesla kan ikke lage biler,de lager et kjøretøy med elektrisk drivlinje som går og kjører fletta av de fleste,men noen bil er det ikke. De burde sende alle som skrur sammen bilen på studietur til Sør Korea,Tyskland eller Japan

bno


indianrunner70

Sitat fra: bno på onsdag 19. juni 2019, klokken 15:47
Har avvist også bil nr. 2 med bakgrunn i følgende (se også vedlegg):
Lakksig fra produksjon (bildeeksempel det er flere steder), Passasjer dør stakk 3 mm ut fra siden. Lakkskraper som ikke lot seg fjerne ved å la fuktighet på(da ikke bare topcoat skadet), glasstak var skeivt i horisontal planet og øvrige glasstak elementer skjevt tilpasset. Fremre støtfanger var omlakkert (dårlig sådann), skade på bakre lys, stort panelglipp ca. 7-8 mm venstre dør bak, støtfanger bak og foran var veldig tait sammenfattet med potensielt gnisningsutsatte elementer, begge bakhjul rom var innerskjerm dradd ut/festet unormalt dårlig elers små findings for øvrig, men de kunne vi nok levd godt med. Det var bare anledning til å se bilen utvendig i dette tilfelle. Dette er andre gang vi avviser bilen.
Veldig indignert må si det.

Snakket med salg da jeg avviste bilen, de lovte å komme tilbake i går. Har ikke hørt noe fra dem. Det er fire ansatte der, lurer på hva disse holder på med? Kan da ikke være nødvendig i dag å ha så mange folk for å vise frem et par tre bilmodeller og der slaget skjer på nett?
Så har vi fått youtube i bilen og spill på software. Hvorfor ikke heller prøve å forbedre kvaliteten på sluttproduktet først.
Håper vi snart får et verdig konkurrent til Tesla for det trenger Tesla til veldig sårt. Det blir for tåpelig og arrogant.

Da har jeg stille meg i køen igjen for tredje (siste gang) gang, men det ble ikke rød. Betaler ikke for en farge der halve "maling spannet" ligger igjen på skjøt/platekanter/overganger som mørke skygger....
Mulig andre synes dette er greit, men burde det egentlig å så fall være det?
Er dette ok å motta for en bil til NOK 500000,-?

Det rare er at Tesla ikke synes å ta det inn over seg, men fremviser et kroppspråk som ikke er til å ta feil av. Det må det selvfølgelig få lov til, men det er da i så fall ikke et bevis på at man er profesjonelle, men det er det mange eksempler på at de ikke heller er. De har et godt produkt, men det er tydeligvis mangler ved innpakningen he,he

Ser ikke noe særlig bra ut nei... ble noe påpekt på forhånd av selger eller måtte du finne alt selv? Merkelig at de i det hele tatt prøver å levere ut denne bilen. Jeg hentet selv bil på Forus og det var en god opplevelse..

Arne1

#1435
Det er egentlig helt ekstremt hva vi godtar av dårlig kundeservice.

Jeg ble først lovt over mobil at vår Model 3 ville bli levert den siste uka i juni. Han fra Tesla kunne bekrefte at bilen var i Norge, og at det bare var et tidsspørsmål før vi fikk leveringsdato. I tillegg stod det levering i løpet av juni når vi bestilte den, og estimert leveringsdato på FI er 22.juni. Vi svingte oss rundt, solgte bilen vi hadde (leverer den neste onsdag) og betalte Teslaen. Fikk VIN og det som er.

Et par dager gikk, så ringte jeg kundeservice for å høre om de hadde en dato i neste uke til meg. De kunne da fortelle at bilen ikke er i Norge, og at levering ville bli ganske langt ut i juli. Prøvde å forklare hva som var blitt sagt over mobilen, og at vi hadde solgt den andre bilen vår osv. Fikk bare vite at sånn var det.

Etter fem ubesvarte mailer til han som hadde lovt at bilen ville bli levert i neste uke fikk jeg endelig svar fra han. Da kunne han fortelle at bilen fortsatt var i transitt og at levering ville bli endret til langt ut i juli. Jeg svarte jo med hva som hadde blitt lovt, at vi hadde solgt bil osv. Og hvordan kunne bilen plutselig være i transitt når den var i Norge forrige gang jeg snakket med han. Meeen ingen svar igjen.

Jeg sendte han så en lang mail i dag der jeg skrev tydelig hva som hadde blitt lovt og hvordan det hadde påvirket oss. Fikk blant annet frem at vi har måttet avbestille en ferie vi hadde planlagt. Og prøvde å høre litt om hvordan det er mulig å bedrive slik kundeservice, og hva han mente om hvordan det påvirket oss. La også frem at vi hadde vært i dialog med Jaguar angående en iPace, og at vi der fikk svar innen 10 min.

Det eneste han svarte på den mailen var at levering fortsatt mest sannsynlig var i midten av juli - MEN at det også kunne bli senere. I tillegg slengte han med info om hvilken informasjon han trengte hvis vi ville avbestille bilen.
Det var ikke engang et forsøk på en liten beklagelse eller noe i noen av mailene.

Greit. Ganske naivt og godtroende av oss å selge bil + bestille ferie osv før den har ankommet. Men i alle dager, man velger nå å stole på hva som blir sagt når man har brukt en halv million kroner på bil.

Altså, hvor mye skal man tillate? Det virker jo som at de ansatte rett og slett bare kan svare hva de vil, for de selger jo et sykt antall biler uansett.
Samtidig, når man har havnet i en sånn situasjon som vi har - ville det ikke da vært normalt å tilby en eller annen form for kompensasjon? Dæven, sleng med litt gratis lading og noen matter elns i prisen da for f...

I tillegg har jeg brukt store deler av dagen i kø for å kunne snakke med noen fra Tesla. Når jeg kommer igjen etter flere timer er forbindelsen så dårlig at jeg nesten ikke hører noen ting. Blir da lovt at han som tok telefonen skulle sende mail med info om bilen i løpet av dagen. Meeeen neida, ingen mail..

Jeg synes personlig at det er helt hinsides hva vi godtar av Tesla. Greit, jeg trenger ikke kjøpe meg Tesla osv, og ja jeg kunne ant meg at noe slikt kunne skje på forhånd.

Jeg ser jo veldig tydelig inne på forumet her at jeg ikke er alene med å ha disse tankene..

valgrind

Avbestill. Bruk pengene på noe annet eller vent til de gidder å yte service.

skysurfer

#1437
Jeg fant bilen på parkeringsplassen i Kristiansand flere dager før den skulle ankomme Drammen. De har null kontroll. Jeg ble lovet refusjon av en TWC fordi de gav min bil til noen andre i mars. Har sendt inn kvittering og krav, men ingen respons.

Edit: Utleveringen var OK. Mye tyder på at bilen har HW3. Manglet klips på hjulkapsel og klips under hanskerommet. Men for en bil  :)
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

siljan

haha brodern ble bitt av model 3 basilen, og vil bestille, hvit LR AWD med krok, han spurte meg om når han vil få den, jeg mente en måned? Men tror dere han får den før. Tenkte siden det er båter i Zebrugge nå

bno

@indianrunner70
Fant alt ut selv. Jeg bestilte ny umiddelbart, men valgte i dag å kansellere. Familierådet godtok ikke et tredje forsøk så da er Tesla toget foreløpig ikke realiserbart. Synd det. Det som gjorde kona indignert var da hun oppdaget at Tesla bruker tid på å lage dataspill for bilen og tilgang til Youtube. Samtidig sliter de med å lever kvalitets karroseri mm. Mye tid og noen kroner gått til spille synes jeg. Men for all del ingen sympati. Tror jeg avventer eller går for en Volvo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA