Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

ElbilErik

Noen som vet om man får hw3 hvis man bestiller en LR i dag?

trykkertor

Det kan du ikke vite sikkert.
Var en kar som skulle få bilen sin i disse dager. Og det var en bil med VIN (chassisnummer) lavere enn biler levert ut i midten av mars.
Elon Musk skrev at produksjonen Model 3 med nye HW3.0 startet for ca 10 dager siden.
Så hvis du vil ha en slik bil, bør du vente med bestilling. Ellers "risikerer" du å få tilslag på en bil som allerede er i landet, er på fjernlager i Europa, eller på vei med båt fra partiet før HW3.0

Bestiller du bil med FSD, blir vel oppgradering til HW3.0 en del av dealen.

itje

#1412
Sitat fra: trykkertor på onsdag 24. april 2019, klokken 12:48
Hmmmm......
Jeg har nettopp fått min igjen fra coating, og de fant samme merke nede på kanalen på min.
Trodde det var et uhell jeg har hatt selv, så jeg lakkstiftet det.
Men det merkelige er at det er på nøyaktig samme sted.
Rimelig dyp ripe, 2, 3-4cm lang. Så dyp at det røde er hvitt under.
På kanalens underside ved overgangen mellom førerdør og bakdør.

Kan det være noen transportkroker de fester bilene med på båten hvor de subber borti når de skal strappe bilene fast?

Uansett har jeg så dårlig erfaring med å reklamere på lakkfeil hos Tesla, at jeg hadde ikke fått noe gehør for det om jeg hadde tatt bilen tilbake til Tesla Minde.
Hadde en åpenbar lakkfeil fra fabrikk, hvor de sa jeg skulle reklamert før jeg kjørte hjem. Da ville de ordnet det skikkelig. Men siden jeg kom tilbake med lakkfeilen etter å ha kjørt fra utlevering, ville de kun utbedre via lakkstift. De innrømmet det var en feil bruker/eier ikke kunne ha forårsaket, og sa det ville blitt rettet opp skikkelig hvis jeg hadde tatt det opp på utleveringsdagen. Problemet er at jeg oppdaget det først etter å ha kommet hjem.

De forskjellsbehandler, det er tydelig.
Men for å klarifisere bedre, hos meg er det bulk/klemskade i kanalen, faktisk ikke så synlig på lakken. Skal legge ut bedre bilde når jeg kommer hjem fra jobb.

Det var ikke diskusjon om det skulle gjøres eller ikke på Forus, det var mer "hvilket karosseri verksted vil du levere den inn på?"

Stå på, ikke gi deg.
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

Handyman

Sitat fra: itje på torsdag 25. april 2019, klokken 10:00
Sitat fra: trykkertor på onsdag 24. april 2019, klokken 12:48
Hmmmm......
Jeg har nettopp fått min igjen fra coating, og de fant samme merke nede på kanalen på min.
Trodde det var et uhell jeg har hatt selv, så jeg lakkstiftet det.
Men det merkelige er at det er på nøyaktig samme sted.
Rimelig dyp ripe, 2, 3-4cm lang. Så dyp at det røde er hvitt under.
På kanalens underside ved overgangen mellom førerdør og bakdør.

Kan det være noen transportkroker de fester bilene med på båten hvor de subber borti når de skal strappe bilene fast?

Uansett har jeg så dårlig erfaring med å reklamere på lakkfeil hos Tesla, at jeg hadde ikke fått noe gehør for det om jeg hadde tatt bilen tilbake til Tesla Minde.
Hadde en åpenbar lakkfeil fra fabrikk, hvor de sa jeg skulle reklamert før jeg kjørte hjem. Da ville de ordnet det skikkelig. Men siden jeg kom tilbake med lakkfeilen etter å ha kjørt fra utlevering, ville de kun utbedre via lakkstift. De innrømmet det var en feil bruker/eier ikke kunne ha forårsaket, og sa det ville blitt rettet opp skikkelig hvis jeg hadde tatt det opp på utleveringsdagen. Problemet er at jeg oppdaget det først etter å ha kommet hjem.

De forskjellsbehandler, det er tydelig.
Det var ikke diskusjon om det skulle gjøres eller ikke på Forus, det var mer "hvilket karosseri verksted vil du levere den inn på?"

Stå på, ikke gi deg.
Enig...jeg fikk utbedret små lakkfeil uten spørsmål.
Prikkfritt resultat.
Feilene var påpekt ved levering, men de rettet også feil jeg fant i ettertid.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

supermoan

Jeg hentet ut min Model 3 LR AWD på torsdag. Fantastisk bil, jeg elsker den. Selv min ikke-bilinteresserte kompis måtte i helga motvillig erkjenne at bilen er helt rå. :) I forkant av levering så leste jeg gjennom mange, mange poster på forumet her, og la jo merke til at veldig mange opplevde utilfredsstillende forhold rundt utlevering av bilen. I min naivitet, så trodde jeg at det var litt et sånt tilfelle av at det er de misfornøyde som skriker høyest, og at for de aller fleste så går det nok problemfritt. Så jeg hadde egentlig bestemt meg på forhånd at når jeg hadde mottatt min egen bil, så skulle jeg lage meg en konto her, og dele min egen positive leveringsopplevelse, for å liksom bidra litt til et mer balansert perspektiv på utleveringene av Model 3. Det er derfor litt ironisk at innlegget jeg deler her føyer seg inn i rekken av negative leveringsopplevelser. I dag fikk jeg en e-post fra Tesla med link til et spørreskjema der de ville ha tilbakemelding på hvordan jeg opplevde leveringen. Så jeg bestemt meg for å faktisk sette meg ned å svare skikkelig på det. Jeg legger svaret ved her, så andre kan lese det også, fordi jeg la litt tid i å beskrive hele opplevelsen ganske detaljert.

SitatI absolutely love our Tesla model 3, but unfortunately, taking delivery of the car was one of the worst experiences I've ever had. I have been dreaming of owning a Tesla for many years, and after finally pulling the trigger and purchasing one, I spent an unhealthy amount of time getting to know the car beforehand by reading news articles, car reviews, discussion boards, and watching Youtube videos. I enthusiastically told my girlfriend about the many awesome features of the car, and she was also very, very excited.

So when the scheduled delivery day finally arrived, we went to Drammen to pick up the car. Getting to Drammen from Moss, where we live, by public transportation was a 2-3 hour trip. So we both took a vacation day to be able to make it. It took a lot of shuffling around of things at work to be able to take a whole day off, but we pulled it off. On the whole way to Drammen, we were all Tesla, talking about what we'd name the car, getting more and more excited to take delivery. We loved the car even before we had ever seen it!

And then we arrived at the Delivery center. After a short wait of 15-30 minutes, a guy comes out and just tells us that there's no way they're going to be able to give us the car today. In itself, this is completely unacceptable! Especially since I had called Tesla the day before to confirm that everything was okay, and that the car was ready to be picked up. If the car wasn't ready, then Tesla should have at least given us a call to let us know, so we didn't have to make that whole trip for nothing, not to mention the utter disappointment at having to leave the delivery center empty-handed.

What made this a lot worse, however, was the attitude of the delivery guy. He wasn't apologetic, he wasn't sorry, he seemed to just be stating a fact. He didn't offer any explanation as to why the car wasn't ready yet, and when we pressed him, he gave some wishy-washy nonsensical answers that weren't the least bit helpful. Suppressing my rage in an effort to get something tangible out of the guy, I asked him when we could expect delivery. He then made the outrageous suggestion that we return home and call them back in a few days to reschedule. At that point, the car was already paid in full, and the insurance was activated. I cannot by the life of me understand how he could make such a preposterous suggestion, especially considering how busy the Tesla call lines are. I found his suggestion infuriating and provocative. Of course we wanted the car as soon as possible, and it would be unbearable to go home and not know when we would get the car after such an experience. So I told him that was unacceptable, and after some consideration, offered instead that I take tomorrow off as well, and come and pick up the car without my girlfriend (who wasn't able to take another day off). The Tesla guy reluctantly accepted this, and said that he'd know more about the status and location of the car in about one hour. His behavior and evasive answers made me somewhat apprehensive, and fearing I'd make another trip in vain, I told him to call me one hour later, and tell me what he had found out, whatever it might be. He agreed. So we left the delivery center, empty-handed, feeling extremely disappointed, and questioning whether the car would be worth this emotional roller-coaster.

The next day I again made my way back to Drammen. The guy we had talked to had not called me, like he said he would, and so I had no idea whether the car would actually be ready or not. On the train, I continuously tried to reach Tesla Drammen, but to no avail. It was not until I had arrived in Drammen that Tesla called me and told me the car would, in fact, be ready. I had to wait at the delivery center for a couple of hours, but finally, the same guy that we had talked to yesterday called me over and I got to see the car.

The car was just as beautiful and sexy as I had hoped. I had expected that the delivery guy would walk me through some of the most important aspects of owning and operating a Tesla, but I quickly discovered that he did not seem very knowledgeable. This in itself I didn't mind so much. I was already very familiar with the car from consuming tons of Model 3 videos on Youtube. The delivery guy gave me the feeling that he just wanted me to get out of there. The problem was that the car only had 81 km of range, which was not enough to get me home. The delivery guy again surprised me with a preposterous offer, saying that Teslas can drive for 10-20 km even after the battery shows 0 km range, so I should just go for it. This was infuriating. It felt like he didn't care if I would run into problems on the road, presumably because he would be rid of me anyway. So I was very angry and disappointed as I sat down in my first ever Tesla, and drove out the door, after taking a rushed delivery, and making my way to a nearby supercharger instead.

Afterwards, I realized that he had not included the Elbilforeningen starting package. I might be wrong, but I thought all new Teslas were supposed to ship with one of those... Not the biggest problem, as I just ordered one online, but it just adds to the disappointment of the delivery experience.

So in summary, the delivery experience was terrible because the delivery "expert" didn't have the car ready on time, didn't get in touch with us to avoid us making the trip to Drammen in vain, made me waste an extra vacation day and LOTS of my time and money (we spent at least NOK 1500 to get there and back again), and perhaps most importantly, deprived me and my girlfriend of sharing the first drive in our brand new car, that we had looked very much forward to. The delivery expert showed a complete disregard for our time and feelings, was being evasive and passive, and seemingly wasn't very knowledgeable about the car...

pekle

Bra svar. At det var litt over stokk og stein i mars er en ting, men at de ikke klarer bedre nå med bare en håndfull utleveringer er for dårlig.

trykkertor

Det som også er litt leit er at ingen liksom har noe ansvar.
"Sorry, jeg jobber bare her"-liksom.
Tydelig på beskrivelsen 2 poster over at de(n) ansatte sitt primærmål første dag var å få kunden ut igjen. Med eller uten bil. "Bare bli vekk".

DannyM

Opplevde akkurat det samme 14 dager siden da jeg skulle hente min BRUKTE Modell S. Alt var klappet og klart, jeg også tok ut en feriedag for å dra fra Sandefjord til Drammen  med sønnen min på 9 år. Vi gledet oss enormt, og dette var også min første kontakt med Tesla. Hadde time kl 12, så etter 30 min så kom det ut en uvitende kar ut og sa det var en misforståelse. De visste ikke hvor bilen var, og sa jeg ikke fikk noe bil den dagen. Sa den ikke var i Drammen engang. (noe den var). Etter mye om og men, så måtte jeg ta toget hjem igjen skuffet som F...  Ringte min kundekontakt på brukt (som forresten var skuffet selv og har gjort en super jobb - Fredrik). Han sa bilen var prepet og levert til Drammen ifra Røyken så her surrer Drammen. Jeg ga meg ikke og kontaktet Axel Tangen (nordisk Tesla sjefen på LinkedIn og mail - atangen (at) tesla.com) og forklarte situasjonen, og hva jeg da ville kreve av de (bl.a leiebil, og kompensasjon for fridagen, toget og taxi) Axel la seg flat og ordnet leiebil onsdagen rett før påsken. Sa at sånn skulle det ikke være. Har tirsdag etter påsken vært i daglig kontakt med Tesla, som har nå endelig lokalisert bilen, og skal fikse den, da de oppdaget "plutselig" at det var noe galt med laderen etc. Bilen skal visst stå på løftebuken nå, men jeg vet fortsatt ikke når jeg får den. Det som svikter fullstendig er service senteret/verksted som ikke klarer å gi eksakte datoer når ting blir fikset og de som jobber på Delivery i Drammen. Hadde de lagt seg flatte på mandagen når de tråkket i salaten, og bare gitt meg en låne Telsa, så hadde dette vært OK enn så lenge for meg. Men de valgte å prøve å skive meg unna og gi F i kundeservicen. Fikk en leiebil av Tesla kun etter at jeg kontaktet sjefen selv. Og bilen var bensin bil itillegg. (har selv brukt en masse penger på skikkelig hjemmelader så bensin var bare dumt) Må takke Fredrik og Melita hos Tesla for at de i det minste viser at de jobber med saken, og gjør det de kan for å løse opp i dette her. Verkstedet/SC i Drammen må virkelig skjerpe seg etter min mening. Her må de ansette flere folk.

Sitat fra: supermoan på søndag 28. april 2019, klokken 12:55
Jeg hentet ut min Model 3 LR AWD på torsdag. Fantastisk bil, jeg elsker den. Selv min ikke-bilinteresserte kompis måtte i helga motvillig erkjenne at bilen er helt rå. :) I forkant av levering så leste jeg gjennom mange, mange poster på forumet her, og la jo merke til at veldig mange opplevde utilfredsstillende forhold rundt utlevering av bilen. I min naivitet, så trodde jeg at det var litt et sånt tilfelle av at det er de misfornøyde som skriker høyest, og at for de aller fleste så går det nok problemfritt. Så jeg hadde egentlig bestemt meg på forhånd at når jeg hadde mottatt min egen bil, så skulle jeg lage meg en konto her, og dele min egen positive leveringsopplevelse, for å liksom bidra litt til et mer balansert perspektiv på utleveringene av Model 3. Det er derfor litt ironisk at innlegget jeg deler her føyer seg inn i rekken av negative leveringsopplevelser. I dag fikk jeg en e-post fra Tesla med link til et spørreskjema der de ville ha tilbakemelding på hvordan jeg opplevde leveringen. Så jeg bestemt meg for å faktisk sette meg ned å svare skikkelig på det. Jeg legger svaret ved her, så andre kan lese det også, fordi jeg la litt tid i å beskrive hele opplevelsen ganske detaljert.

SitatI absolutely love our Tesla model 3, but unfortunately, taking delivery of the car was one of the worst experiences I've ever had. I have been dreaming of owning a Tesla for many years, and after finally pulling the trigger and purchasing one, I spent an unhealthy amount of time getting to know the car beforehand by reading news articles, car reviews, discussion boards, and watching Youtube videos. I enthusiastically told my girlfriend about the many awesome features of the car, and she was also very, very excited.

So when the scheduled delivery day finally arrived, we went to Drammen to pick up the car. Getting to Drammen from Moss, where we live, by public transportation was a 2-3 hour trip. So we both took a vacation day to be able to make it. It took a lot of shuffling around of things at work to be able to take a whole day off, but we pulled it off. On the whole way to Drammen, we were all Tesla, talking about what we'd name the car, getting more and more excited to take delivery. We loved the car even before we had ever seen it!

And then we arrived at the Delivery center. After a short wait of 15-30 minutes, a guy comes out and just tells us that there's no way they're going to be able to give us the car today. In itself, this is completely unacceptable! Especially since I had called Tesla the day before to confirm that everything was okay, and that the car was ready to be picked up. If the car wasn't ready, then Tesla should have at least given us a call to let us know, so we didn't have to make that whole trip for nothing, not to mention the utter disappointment at having to leave the delivery center empty-handed.

What made this a lot worse, however, was the attitude of the delivery guy. He wasn't apologetic, he wasn't sorry, he seemed to just be stating a fact. He didn't offer any explanation as to why the car wasn't ready yet, and when we pressed him, he gave some wishy-washy nonsensical answers that weren't the least bit helpful. Suppressing my rage in an effort to get something tangible out of the guy, I asked him when we could expect delivery. He then made the outrageous suggestion that we return home and call them back in a few days to reschedule. At that point, the car was already paid in full, and the insurance was activated. I cannot by the life of me understand how he could make such a preposterous suggestion, especially considering how busy the Tesla call lines are. I found his suggestion infuriating and provocative. Of course we wanted the car as soon as possible, and it would be unbearable to go home and not know when we would get the car after such an experience. So I told him that was unacceptable, and after some consideration, offered instead that I take tomorrow off as well, and come and pick up the car without my girlfriend (who wasn't able to take another day off). The Tesla guy reluctantly accepted this, and said that he'd know more about the status and location of the car in about one hour. His behavior and evasive answers made me somewhat apprehensive, and fearing I'd make another trip in vain, I told him to call me one hour later, and tell me what he had found out, whatever it might be. He agreed. So we left the delivery center, empty-handed, feeling extremely disappointed, and questioning whether the car would be worth this emotional roller-coaster.

The next day I again made my way back to Drammen. The guy we had talked to had not called me, like he said he would, and so I had no idea whether the car would actually be ready or not. On the train, I continuously tried to reach Tesla Drammen, but to no avail. It was not until I had arrived in Drammen that Tesla called me and told me the car would, in fact, be ready. I had to wait at the delivery center for a couple of hours, but finally, the same guy that we had talked to yesterday called me over and I got to see the car.

The car was just as beautiful and sexy as I had hoped. I had expected that the delivery guy would walk me through some of the most important aspects of owning and operating a Tesla, but I quickly discovered that he did not seem very knowledgeable. This in itself I didn't mind so much. I was already very familiar with the car from consuming tons of Model 3 videos on Youtube. The delivery guy gave me the feeling that he just wanted me to get out of there. The problem was that the car only had 81 km of range, which was not enough to get me home. The delivery guy again surprised me with a preposterous offer, saying that Teslas can drive for 10-20 km even after the battery shows 0 km range, so I should just go for it. This was infuriating. It felt like he didn't care if I would run into problems on the road, presumably because he would be rid of me anyway. So I was very angry and disappointed as I sat down in my first ever Tesla, and drove out the door, after taking a rushed delivery, and making my way to a nearby supercharger instead.

Afterwards, I realized that he had not included the Elbilforeningen starting package. I might be wrong, but I thought all new Teslas were supposed to ship with one of those... Not the biggest problem, as I just ordered one online, but it just adds to the disappointment of the delivery experience.

So in summary, the delivery experience was terrible because the delivery "expert" didn't have the car ready on time, didn't get in touch with us to avoid us making the trip to Drammen in vain, made me waste an extra vacation day and LOTS of my time and money (we spent at least NOK 1500 to get there and back again), and perhaps most importantly, deprived me and my girlfriend of sharing the first drive in our brand new car, that we had looked very much forward to. The delivery expert showed a complete disregard for our time and feelings, was being evasive and passive, and seemingly wasn't very knowledgeable about the car...

Bjoris

#1418
Noen som har klart å finne ut hvilke VIN nr som representerer HW3 eller om det på annen måte er mulig å identifisere disse?

Er produksjonsdato mulig å få, det va vel sagt HW3 fra og med produksjon 12. April...

Jeg har vært i kontakt med Tesla i dag og forstår at min og alle andre sin bestilling uten  VIN vil bli linket mot en svær båtlast som kommer i midten av mai, dette høres ut som biler produsert litt før 12.april, evt er det litt av hvert og det blir bingo om en får HW3 eller ikke

Dersom Tesla klarer vil jeg tro de prøver å levere dem med HW3 til de som har bestilt FSD, for oss med bare AP er det jo litt "perler for svin" å levere HW3.

Blir spennende, for meg er det viktigere om det hadde kommet hengerfestinfo, men Tesla jeg snakket med sa det kunne vi bare glemme...

Linka

Sitat fra: Bjoris på mandag 29. april 2019, klokken 14:32
Noen som har klart å finne ut hvilke VIN nr som representerer HW3 eller om det på annen måte er mulig å identifisere disse?

Er produksjonsdato mulig å få, det va vel sagt HW3 fra og med produksjon 12. April...

Jeg har vært i kontakt med Tesla i dag og forstår at min og alle andre sin bestilling uten  VIN vil bli linket mot en svær båtlast som kommer i midten av mai, dette høres ut som biler produsert litt før 12.april, evt er det litt av hvert og det blir bingo om en får HW3 eller ikke

Dersom Tesla klarer vil jeg tro de prøver å levere dem med HW3 til de som har bestilt FSD, for oss med bare AP er det jo litt "perler for svin" å levere HW3.

Blir spennende, for meg er det viktigere om det hadde kommet hengerfestinfo, men Tesla jeg snakket med sa det kunne vi bare glemme...

Så om jeg har bestilt med FSD, så vil jeg få HW3 uansett er det slik å forstå...? (Har utlevering i løpet av 1-2 uker, bilen stod fast i Belgia).

trykkertor

Sitat fra: Line K på mandag 29. april 2019, klokken 15:35
Så om jeg har bestilt med FSD, så vil jeg få HW3 uansett er det slik å forstå...? (Har utlevering i løpet av 1-2 uker, bilen stod fast i Belgia).
Ja. De med FSD blir innkalt og de skifter HW2.5 ut med nye HW3.0. Dette gjelder da for "eldre" biler som ikke hadde HW3.0 fra fabrikk.

Fornybarbil

Skulle man få Elbilforeningens startpakke?

ElTor

Stort sett så får man det, men forekommer at de er tomme, etter å ha lest forskjellige innlegg.

RuneW

Sitat fra: Fornybarbil på tirsdag 30. april 2019, klokken 07:29
Skulle man få Elbilforeningens startpakke?

Ja, men jeg fikk ikke. Det er imidlertid bare å kontakte Elbilforeningen og oppgi reg nummer, så får du den tilsendt.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Rsk1

Er dette noe poeng for de som allerede er medlem fra før? Fikk med når jeg kjøpte forrige bil, siden har jeg betalt medlemsskapet.
Bmw i3 94ah (Solgt)
Model 3 LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA