Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Nickelilltroll

Sitat fra: K.M.L på onsdag 06. mars 2019, klokken 12:52
Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 06. mars 2019, klokken 12:43
Nå begynner jeg og bli litt lei ventinga.

Fått FI, VIN(224xxx), og leveringsdato(siste via telefon), alt for 3 uker siden. Dato som var sagt da var idag, 6 mars. Sted: Brumunddal.

Ringte igår før å sjekke hvor stå var med tanke på ordne seg fri fra jobb m.m.

Fikk da som svar at dem ikke kunne se hvor bilen var nå og at jeg får en telefon når det nærmer seg. Den er grei men kunde dem ikke sagt ifra tidligere om at avtalen tidligere ikke var aktuell lenger?

Han sjekka at alt var i orden, forsikring, betaling(lån via dnb) og sted. Men kunne ikke si noe mer.

Frustrerende når man ordner og styrer selv med mye for og hjelpe så helt plutselig er bilen borte...?!
Fikkogså midlertidig leveringsdato i Brumunddal, som var ønsket utleveringssted,  lørdag den 9. Mars. Dette kom på IV.
Fikk så SMS om midlertidig leveringsdato 15. Mars, denne gang med klokkeslett.  Nå er utleveringssted endret til Lillestrøm.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ok, ikke fått et eneste sms jeg. Kun dato på telefon og dagen etterpå samme dato på FI.

På telefon sa dem at 6.mars var sikker men kunde og bli tidligere... etter dette hørte jeg ikke mer...
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

K.M.L

Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 06. mars 2019, klokken 12:56
Sitat fra: K.M.L på onsdag 06. mars 2019, klokken 12:52
Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 06. mars 2019, klokken 12:43
Nå begynner jeg og bli litt lei ventinga.

Fått FI, VIN(224xxx), og leveringsdato(siste via telefon), alt for 3 uker siden. Dato som var sagt da var idag, 6 mars. Sted: Brumunddal.

Ringte igår før å sjekke hvor stå var med tanke på ordne seg fri fra jobb m.m.

Fikk da som svar at dem ikke kunne se hvor bilen var nå og at jeg får en telefon når det nærmer seg. Den er grei men kunde dem ikke sagt ifra tidligere om at avtalen tidligere ikke var aktuell lenger?

Han sjekka at alt var i orden, forsikring, betaling(lån via dnb) og sted. Men kunne ikke si noe mer.

Frustrerende når man ordner og styrer selv med mye for og hjelpe så helt plutselig er bilen borte...?!
Fikkogså midlertidig leveringsdato i Brumunddal, som var ønsket utleveringssted,  lørdag den 9. Mars. Dette kom på IV.
Fikk så SMS om midlertidig leveringsdato 15. Mars, denne gang med klokkeslett.  Nå er utleveringssted endret til Lillestrøm.

Ok, ikke fått et eneste sms jeg. Kun dato på telefon og dagen etterpå samme dato på FI.

På telefon sa dem at 6.mars var sikker men kunde og bli tidligere... etter dette hørte jeg ikke mer...
Blir gal av venting, men samtidig er det jo flott å kunne glede seg så mye, så lenge ;) Trøster meg også med at sjansen for å finne feil kanskje minker litt, om årsaken til at det tar tid er at de fikser feil og mangler. At de nå opererer med Lillestrøm isteden for Brumunddal er tungvint for oss, men vet ikke om jeg gidder å ta jobben med å få endret det. Får håpe du hører noe snart :) Står som sagt kun midlertidig her også. Våre vin er ganske like, 224....

*Cybertruck Dual motor AWD - reservert nov 19
*TM3 LR AWD (MissBlue) - mars 2019
18 vinter/19 sommer, EAP, FSD

34.300 feilfrie km pr 15.12.19 - meget fornøyd

bno

Var i dag for å motta bilen, men vi nektet å motta bilen.
a)   Dør førerside var det antydning til subtil fargeforskjell umiddelbart. Ved nærmere sjekk var det merker på nedre side fremm på førerdør at det var lakkert.
b)   Samme side bak passasjer dør var det to mindre bunker (bilde, men vanskelig pga gjenskinn i gulvet å få frem)
c)   Tuch up maling som grein i mot en midt på støtfanger foran (bilde)
d)   Bakre støtfanger var omlakkert (bilde)
e)   Bagasjelokk skjevt montert (bilde, men justeres sikkert greit)
f)   Fremre glass tak montert flere millimeter skjeft horisontal planet (bilde)
g)   Bakre glasstak montert flere millimeter for høyt og var veldig skjemmende (ville ganske sikkert skapt lyd ved kjøring allerede ved lag hastighet) (bilde)
h)   Rundt på karosseriet var det mange skraper som kunne bones vekk, noen svært lange

Min kone og meg er veldig skuffet over at de i det hele tatt forsøkte å levere ut en bil i slik stand. Minnet mer om en bruktbil. Det er flere bilder, men det få holde.

Bmwi3

Sitat fra: bno på onsdag 06. mars 2019, klokken 13:23
Var i dag for å motta bilen, men vi nektet å motta bilen.
a)   Dør førerside var det antydning til subtil fargeforskjell umiddelbart. Ved nærmere sjekk var det merker på nedre side fremm på førerdør at det var lakkert.
b)   Samme side bak passasjer dør var det to mindre bunker (bilde, men vanskelig pga gjenskinn i gulvet å få frem)
c)   Tuch up maling som grein i mot en midt på støtfanger foran (bilde)
d)   Bakre støtfanger var omlakkert (bilde)
e)   Bagasjelokk skjevt montert (bilde, men justeres sikkert greit)
f)   Fremre glass tak montert flere millimeter skjeft horisontal planet (bilde)
g)   Bakre glasstak montert flere millimeter for høyt og var veldig skjemmende (ville ganske sikkert skapt lyd ved kjøring allerede ved lag hastighet) (bilde)
h)   Rundt på karosseriet var det mange skraper som kunne bones vekk, noen svært lange

Min kone og meg er veldig skuffet over at de i det hele tatt forsøkte å levere ut en bil i slik stand. Minnet mer om en bruktbil. Det er flere bilder, men det få holde.

Hadde heller ikke tatt i mot den "bruktbilen" der. Hva sa Tesla folka da du nektet å motta den?
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

bno

Dette var den første de hadde der kunde nektet å ta eierskap til. Virket litt tatt på sengen. Det burde de ikke etter mitt syn da...
De sa at man kunne orden opp i dette med justering av taket. Der man antok at det hadde vært lagt for mye lim på. Var eneste bilen der inne blant 100 som hadde dette. alle ellers fluktet perfekt. Tuch up på denne måte er tullete å forsøke å levere ut. Måtte i det minste prøvd med smart repair. Det er tydelig at denne bilen har vært utsatt for noe under transport. Men at de førsøker seg som her er skuffende. Jeg bli lettere irritert. Nå har jeg ikke bil, Tesla har mine 530000,- og må antagelig (håper de har en annen ?) bestille bil på nytt etter å ha ventet i tre år.

itje

Da fikk jeg vite at bilen er klar i Belgia og går med første båt til Norge....endelig :)

City of Amsterdam er nå på vei tilbake til Zeebrugge, noen som vet hva dato den kjører fra Belgia igjen?
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

Nickelilltroll

Blir gal av venting, men samtidig er det jo flott å kunne glede seg så mye, så lenge ;) Trøster meg også med at sjansen for å finne feil kanskje minker litt, om årsaken til at det tar tid er at de fikser feil og mangler. At de nå opererer med Lillestrøm isteden for Brumunddal er tungvint for oss, men vet ikke om jeg gidder å ta jobben med å få endret det. Får håpe du hører noe snart :) Står som sagt kun midlertidig her også. Våre vin er ganske like, 224....

[/quote]

Ja, får håpe det er noe sånt som forsinker våres biler. Har brukt Brumunddal i noen år og er meget førnøjd med servicen fra dem, kanskje dem satt noen krav som vi ikke vet? ;) Men smører meg litt her og plager ikke deliveryteam, mer godt å få det ur seg på forum og :P
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

las^se

Sitat fra: bno på onsdag 06. mars 2019, klokken 13:39
Dette var den første de hadde der kunde nektet å ta eierskap til. Virket litt tatt på sengen. Det burde de ikke etter mitt syn da...
De sa at man kunne orden opp i dette med justering av taket. Der man antok at det hadde vært lagt for mye lim på. Var eneste bilen der inne blant 100 som hadde dette. alle ellers fluktet perfekt. Tuch up på denne måte er tullete å forsøke å levere ut. Måtte i det minste prøvd med smart repair. Det er tydelig at denne bilen har vært utsatt for noe under transport. Men at de førsøker seg som her er skuffende. Jeg bli lettere irritert. Nå har jeg ikke bil, Tesla har mine 530000,- og må antagelig (håper de har en annen ?) bestille bil på nytt etter å ha ventet i tre år.

Skal til Sandnes imorgen, så håper på en bedre opplevelse.
VW e-up! -14

Fornybarbil

Sitat fra: bno på onsdag 06. mars 2019, klokken 13:39
Jeg bli lettere irritert. Nå har jeg ikke bil, Tesla har mine 530000,- og må antagelig (håper de har en annen ?) bestille bil på nytt etter å ha ventet i tre år.

Djeez, dette er skrekken for meg. Planen er å ta med kona på helgetur til utleveringssted (med fly) for å slå sammen en liten vinterferie og bilhenting, og så kjøre hjem.

Det virker rett og slett for risikabelt nå. 1) Jeg kan ende opp med at de utsetter plutselig, 2) Jeg kan ende opp med en bil jeg ikke får meg selv til å ta i mot.

Dilemma?!

bno

Ville antagelig ikke satt meg i en slik situasjon, nei. Det sagt så er jeg den første (i følge Tesla da  :D ) som har rejected. Sannsynligvis er alt OK, men det blir da et press en som jeg ikke ville hatt personlig sett.

DagfinnN

Sitat fra: Fornybarbil på onsdag 06. mars 2019, klokken 13:56
Djeez, dette er skrekken for meg. Planen er å ta med kona på helgetur til utleveringssted (med fly) for å slå sammen en liten vinterferie og bilhenting, og så kjøre hjem.

Det virker rett og slett for risikabelt nå. 1) Jeg kan ende opp med at de utsetter plutselig, 2) Jeg kan ende opp med en bil jeg ikke får meg selv til å ta i mot.
Vel - sa ikke BNO at dette var den eneste av 100 biler som sto der som hadde slike feil? I så fall er vel ikke sjansen så stor.  Og hvis dette faktisk var første bilen hvor eier ikke ville ta ut så kan det ikke være normen.
Uansett - ta aldri bekymringer på forhånd.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Autowinder

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 06. mars 2019, klokken 14:19
Sitat fra: Fornybarbil på onsdag 06. mars 2019, klokken 13:56

Vel - sa ikke BNO at dette var den eneste av 100 biler som sto der som hadde slike feil? I så fall er vel ikke sjansen så stor.  Og hvis dette faktisk var første bilen hvor eier ikke ville ta ut så kan det ikke være normen.
Uansett - ta aldri bekymringer på forhånd.
Les på nytt
TMY 2025 LR AWD • BMW i3 2022 120ah FC

TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL INNLEVERING, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

ironduke

Hvor lang leveringstid kan jeg forvente om jeg bestiller LR-utgaven nå? I bestillingen står det "levering mars". Er dette realistisk? Litt greit å planlegge siden jeg må få solgt Leafen min først :-)
Bosch Rotak 37li gressklipper
2016 Nissan Leaf Nordic 30 kWh i bronze metallic med 6.6kW lader.

hemi

Liten tvil om at det er noe håndarbeide når tak skal på plass ;)

Alle ser ut å være forskjellig, og forran bak er forskjellig bredde.

Mine 2 lakkstøv og ene ripe er jo vesentlig mindre enn din.

chargedup

Sitat fra: bno på onsdag 06. mars 2019, klokken 14:03
Det sagt så er jeg den første (i følge Tesla da  :D ) som har rejected.
Den gangen jeg var med på overlevering av Model x var de også veldig overrasket over feil, det hadde de ikke sett før osv. Tok kun bilder og hadde null informasjon eller kompetanse på når eller hvordan feil kunne fikses.
Da jeg ringte inn for å høre om prisreduksjon på min model 3 virket han veldig overrasket (aldri hørt om), men skulle sjekke, før han senere i samtalen sa at 99% av de han hadde pratet med om prisreduksjon var fornøyd med å få med AP i prisen.
Tesla har nok fått opplæring i å virke overrasket dersom det er feil på bilen, så det utsagnet kan være en ren løgn. Dette er ikke uvanlig å se blant selgere, spesielt bruktbiler, ikke kun Tesla som er slik dessverre. Klargjøringen til Tesla virker ikke å være helt topp (selv med færre salg enn nå), null kvalitetskontroll før kunden ser bilen og dermed er nok Tesla selgerne oftere overrasket enn andre.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA