Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

skyfawn

Fikk melding om levering på italiensk ser det ut som:p

Aggiornamento Tesla  la tua Model 3  quasi pronta! Il periodo stimato di consegna della tua Model 3  tra 16/3 e 29/3 a Bergen. La fattura sar disponibile a breve. Ti chiediamo di prepararti al pagamento. Se non vuoi pi ricevere SMS, rispondi STOP.

jkirkebo

Sitat fra: skyfawn på mandag 25. februar 2019, klokken 20:55
Fikk melding om levering på spansk ser det ut som:p

Aggiornamento Tesla  la tua Model 3  quasi pronta! Il periodo stimato di consegna della tua Model 3  tra 16/3 e 29/3 a Bergen. La fattura sar disponibile a breve. Ti chiediamo di prepararti al pagamento. Se non vuoi pi ricevere SMS, rispondi STOP.

Det der er vel italiensk, om jeg ikke er helt på trynet...
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Handyman

Sitat fra: skyfawn på mandag 25. februar 2019, klokken 20:55
Fikk melding om levering på spansk ser det ut som:p

Italiensk, mange som har fått det i dag. Det er en feil. Kjør den i translate.google.no så ser du innholdet.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Google Translate:
Oppdater Tesla din Model 3 nesten klar!
Beregnet leveringstid på modell 3 mellom 16/3 og 29/3 i Bergen.
Fakturaen vil være tilgjengelig snart.
Vi ber deg om å forberede betaling.
Hvis du ikke lenger ønsker å motta tekstmeldinger, svarer du på STOP.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

bno

Mottatt SMS fra Tesla i kveld som følger:

"Tesla oppdatering - Din faktura er klar, vennligst gjennomfør betalingen for din Model 3. Betalingsinstrukser er lastet opp på din Tesla-konto: http://www.tesla.com/teslaaccount. Betalingen må være gjennomført før vi kan levere ut din Model 3. For å ikke lenger motta SMS, svar STOPP."

Når jeg går in på MyAccount så er det ingen faktura der eller betalingsinstrukser. (Som gjelder for mange nå)
Fortsatt samme FI som har vært der i snart 3 uker. Om det er den det refereres til så blir ikke saken bedre av at for noen timer siden kunne de ikke en gang redegjøre for hvor bilen befant seg. Men forsøkte å fortelle skrøner i stedet. De hadde null peil. Folket her vet da hvilke skip som seiler hit til vestlandet.

Mitt råd til alle som har fått denne sms uten påført leveringsdato i FI eller for øvrig ingen status i så måte om å innbetale. Jeg vil gå så langt om å frarådet det.
7 dagers varsel er også alt for lang tid i forveien (i hvertfall om man betaler kontant eller lånefasiliteter er innvilget og "organisert"). Vi lever ikke på 60 tallet. Det er 2019 og slike transaksjoner kan du egentlig gjøre på Vipps om det var organisert slik.
Nå er det kjøring mot bbs / nets 4 ganger til dagen. Jeg kan derfor kanskje strekke meg til 1-2 dager før maks. Er ikke bilen optimal. Vil jeg vurdere å ikke ta den ut. Vær obs på utleveringsomgivelsene..

Bmwi3

Sitat fra: bno på mandag 25. februar 2019, klokken 21:29
Mottatt SMS fra Tesla i kveld som følger:

"Tesla oppdatering - Din faktura er klar, vennligst gjennomfør betalingen for din Model 3. Betalingsinstrukser er lastet opp på din Tesla-konto: http://www.tesla.com/teslaaccount. Betalingen må være gjennomført før vi kan levere ut din Model 3. For å ikke lenger motta SMS, svar STOPP."

Når jeg går in på MyAccount så er det ingen faktura der eller betalingsinstrukser. (Som gjelder for mange nå)
Fortsatt samme FI som har vært der i snart 3 uker. Om det er den det refereres til så blir ikke saken bedre av at for noen timer siden kunne de ikke en gang redegjøre for hvor bilen befant seg. Men forsøkte å fortelle skrøner i stedet. De hadde null peil. Folket her vet da hvilke skip som seiler hit til vestlandet.

Mitt råd til alle som har fått denne sms uten påført leveringsdato i FI eller for øvrig ingen status i så måte om å innbetale. Jeg vil gå så langt om å frarådet det.
7 dagers varsel er også alt for lang tid i forveien (i hvertfall om man betaler kontant eller lånefasiliteter er innvilget og "organisert"). Vi lever ikke på 60 tallet. Det er 2019 og slike transaksjoner kan du egentlig gjøre på Vipps om det var organisert slik.
Nå er det kjøring mot bbs / nets 4 ganger til dagen. Jeg kan derfor kanskje strekke meg til 1-2 dager før maks. Er ikke bilen optimal. Vil jeg vurdere å ikke ta den ut. Vær obs på utleveringsomgivelsene..
Jeg kommer ikke til å betale noe som helst før jeg har sett bilen og gjennomgått hele bilen. Slik har jeg gjort det på på de andre bilene jeg har kjøpt ny og det er vanlig praksis når man kjøper en ny bil. Punger ikke ut nesten 600.000kr på en bil jeg ikke har sett...
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

lintho

TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

bno

@Bmwi3
Jepp. Da er en også absolutt prioritert foran de som har betalt uansett bagatell eller hva det skulle være.. Og dealer kortene. Jeg bor 5 min. fra Tesla service her og (selv om jeg har sagt at jeg kan strekke meg til 1-2 dager før, er det da basert på situasjonen som må være åpenbart at det er fornuftig å gjøre) vil forlange å få tatt besigtelse av bilen up-front. Jeg betaler heller ikke usett slik sett. Så får alle kalle meg vanskelig se det D*** jeg i.
Har opplevd litt av hvert så sånn er det...

batterimannen

Har Tesla likviditetsproblemer, siden de må ha betaling for biler så lenge før levering?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

gruffalo

Jeg fikk ny sms med levering 8. Mars :)

Fortsatt smooth sailing her.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

E-tron 55 sportback 2022

bno

Det vil jeg vel ikke tro. De har satt dette romlig for å favne alle. Tror at the end of the day så går dette fint. Noe tull her så hadde de vært "ferdig" fort. Det er nok av Tesla hatere der ute som ser sin inntjening etter hvert smuldre bort.

Siste SMS
Din Model tre er midlertidig booket til 12.3. kl.: 12:00 og Tesla.com er oppdatert i profilen.

Toalmar

Sitat fra: bno på mandag 25. februar 2019, klokken 22:13
Din Model tre er midlertidig booket til 12.3. kl.: 12:00
Da er det lys i tunnelen vel?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

bno

Ditt innlegg 777 er mottatt :D Så "glimtet i øyet" ja, ...

ladov

Trenger vi registreringsnummer for å ordne forsikring eller er VIN tilstrekkelig?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Motorwatt

VIN er OK. Og egentlig bare de 5 (eller 6) siste sifrene.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA