Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Motorwatt

Enig med deg, Sjefen79. Selv om jeg ikke venter på en M3, så synes jeg at det er riktig og viktig av alle å følge god konduite. Så et punkt i kontrakten som lyder:

Vi forbeholder oss retten til å annullere bestillingen til enhver tid før den planlagte leveringsdatoen ved varsel til deg hvis det har blitt en feil i prisen, eller hvis du har brutt Teslas standarder og prosedyrer med din atferd overfor Teslas personale
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

tornaldo

Rimelig spinnvilt hvordan en del folk går helt mann av huse angående leveringen av Tesla Model 3. Er ikke rart ting går litt tregt i kontakt med Tesla, når enkelte virker å komme med så mange forespørsler at man personlig omtrent opptar en kundebehandler på fulltid. Rimelig varmt i toppen hos en del som venter på bil. Forøvrig forståelse for at det er litt frustrasjon ute og går, siden ting ikke går på skinner. Men det blir man raskt vant til som Teslaeier...
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

bno

Sitat fra: sjefen79 på fredag 22. februar 2019, klokken 16:44
Sitat fra: bno på fredag 22. februar 2019, klokken 16:35
Det gjorde jeg. Så to dager senere fikk jeg FI og der sto VIN nummer. Da tenkte jeg at her blir det fort krøll og jeg ønsket ikke å motta en bil som hadde stått lagret et eller annet sted.

Makan til kverulering. Det er ikke rart det tar tid for oss andre å få ny bil, når de ansatte hos Tesla er opptatt med å kjøle ned telefonene som gløder pga alle som skal ha særbehandling, og finurlige løsninger, i forbindelse med akkurat sin bestilling  ::)
Jeg hever meg normalt over slike innlegg, men gjør et unntak da det du utgyter ikke er faktum.

Faktum er:
Har aldri fått en telefon fra Tesla, aldri fått en mail fra Tesla, aldri fått noen data fra Tesla, aldri fått noen dato for når bil vil være tilgjengelig for overtakelse.
Jeg har måttet ta de 2 telefoner pluss en mail for i det hele tatt å avklare og klare opp i rotet til Tesla altså ikke mitt rot.  Det JEG derimot har fått krav om er å innbetale over 500 tusen på det grunnlaget der de selv ikke kan svare på noe som helst om min bil status. Det er ikke et godt grunnlag å overføre noe som helst på. Flere her har utestående hos Tesla opp mot millionen uten at de vet hvor bilen er.
Hadde du gjort det? Og om man utsetter leveringen så er det andre som får køplassen...Da, da ser jeg at det faktisk er det motsatte av det du fremføre Gutt.

Så er det slik at jeg ofte er på oppdrag i utlandet og hvor jeg havner vet jeg ikke alltid og på kort varsel må dra eller i en gitt periode lengre frem. Det styrer jeg ikke selv. Da er det greit synes jeg at jeg er til stede for å kunne motta bilen. Ikke alle er NAV`ere vet du.

Berglund

Til dere som har fått "final invoice" på Tesla siden. Når la dere inn bestilling på bilen?  :)
fra Ford Focus 2012 til en Tesla M3 LR. Digg? Ja.

bno

6.12.18 uvisst når jeg får bil

tmfredriksen

Sitat fra: Berglund på fredag 22. februar 2019, klokken 17:22
Til dere som har fått "final invoice" på Tesla siden. Når la dere inn bestilling på bilen?  :)

Fikk final invoice i går og forventet levering 6. mars.. La inn og bekreftet bestilling 6.des (reserverte 31.03.16).

RuneW

Sitat fra: bno på fredag 22. februar 2019, klokken 17:21
Har aldri fått en telefon fra Tesla, aldri fått en mail fra Tesla, aldri fått noen data fra Tesla, aldri fått noen dato for når bil vil være tilgjengelig for overtakelse.

...

Det JEG derimot har fått krav om er å innbetale over 500 tusen på det grunnlaget der de selv ikke kan svare på noe som helst om min bil status.

Har du egentlig fått noe krav om å betale noe som helst? Er ikke kravet å betale senest 7 dager før levering? Hvis du ikke har fått noen dato for levering, så er det vel heller ikke noe krav?

Eller er det mer info her som jeg ikke har fått med meg?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Motorwatt

@bno. Hvordan fremkom kravet om å betale? Final Invoice, eller noe annet?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

GL1

Sitat fra: Berglund på fredag 22. februar 2019, klokken 17:22

Jeg bestilte 31/12, fikk final invoice 8/2. Forventet levering 9/3
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

bno

Sitat fra: RuneW på fredag 22. februar 2019, klokken 17:30
Sitat fra: bno på fredag 22. februar 2019, klokken 17:21

...

Det JEG derimot har fått krav om er å innbetale over 500 tusen på det grunnlaget der de selv ikke kan svare på noe som helst om min bil status.

Har du egentlig fått noe krav om å betale noe som helst? Er ikke kravet å betale senest 7 dager før levering? Hvis du ikke har fått noen dato for levering, så er det vel heller ikke noe krav?

Eller er det mer info her som jeg ikke har fått med meg?
Har ikke fått noe info om når bil kan leveres. Når jeg spør blir de egentlig i villrede og kan ikke svare konkret. Slik har det vært i 3 uker så da ringte jeg når de krevde betaling. Det er noe alle hadde gjort om de ikke er nautet da.

bno

Sitat fra: Motorwatt på fredag 22. februar 2019, klokken 17:30
Se over og her er FI dette er den andre jeg har fått og denne siste viser dato 8.2. Ikke en tøddel om bilen og leveringstid som sagt...

Dani3l

Syns det er rimelig kreativt å tolke det der som et krav om å betale. Det er en oversikt over hva du kan forvente i prosessen, og en indikasjon på hvor i løpet du er.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

RuneW

Sitat fra: bno på fredag 22. februar 2019, klokken 17:31
Slik har det vært i 3 uker så da ringte jeg når de krevde betaling. Det er noe alle hadde gjort om de ikke er nautet da.

"Krevde betaling"? Tror få av "nautene" her har tolket det der som et krav på betaling - i alle fall ikke det nautet her  :D

Jeg venter til jeg får en dato og sørger for å betale 7 dager før.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

bno

Det står "send inn betalingen din" noe jeg gjør når jeg vet noe mer om bilen. Selvsagt...

K.M.L

Sitat fra: bno på fredag 22. februar 2019, klokken 17:35
Sitat fra: Motorwatt på fredag 22. februar 2019, klokken 17:30
Se over
Jeg kom til samme trinn som deg nå i dag, bekreft detaljene og send betalingen din. Leser det som en beskjed om å vente til detaljene kommer og final invoice er mottatt. På denne skal det så stå leveringsdetaljer. Jeg har ikke fått final invoice og ikke leveringsdato, ei heller vin. Det tyder på at det bare er å avvente. Er dog enig i at ordlyden er klønete fra Tesla, slik at det kan leses som et innbetalingskrav.

Sent from my iPhone using Tapatalk
*Cybertruck Dual motor AWD - reservert nov 19
*TM3 LR AWD (MissBlue) - mars 2019
18 vinter/19 sommer, EAP, FSD

34.300 feilfrie km pr 15.12.19 - meget fornøyd

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA