Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

eGolf bruktpris og salgstid

Startet av rlnd, onsdag 30. januar 2019, klokken 12:03

« forrige - neste »

Balte

Solgte min juni 15 modell E-Golf i dag, Troms. Sort, drøyt 30K km, varmepumpe, skinnseter og alt tilgjengelig utstyr. Bortimot strøken innvendig, noen småriper utvendig men i hovedsak i klarlakken. Nye piggdekk og nylig vært på service.

Bilen ble solgt for 170K etter ca en måned på Finn. La den ut til over 200k, cirka null respons før prisen nærmet seg 180, men så kom det plutselig godt med meldinger. Den siste uka fikk jeg nærmest daglige forespørsler, den siste kom mens vi holdte på å sende inn salgsmeldingen. For øvrig første gang jeg selger en bil privat, føler det gikk greit.

Hadde ikke sånn kjempelyst å selge bilen, men jeg kjører såpass mye nå at E-Golfen rett og slett ikke strakk til lengre. Knallgod bil.

geear

Sitat fra: ReneM på tirsdag 26. mars 2019, klokken 20:41
Sitat fra: Marzo på tirsdag 26. mars 2019, klokken 09:57
Når ser vi første bilen til under 100k?

Ikke langt unna:

https://www.finn.no/143091787

Men karen skriver at han vil ha over 124.000 nede i annonsen. Det ser forresten ut som om interiøret er vasket med trykkrens i samme sleng ;)
I alle dager? Har han spylt både seter, dørtrekk og dashbord?  :o

Men sånn ellers, om bilen er ok, så er vel en bil med skinn og dynaudio rimelig kurrant for 124k.

Plym

#47
Det blir ekstra spennende å følge bruktmarkedet nå som Møller gir 35.000 i avslag på ny e-Golf, og startprisen på ny bil dermed er 299.990. Og om fem uker åpner de for reservasjon på ID Neo, blir spennende å se hvilke av batteripakkene det blir mulig å velge da, og hvordan prisen blir sammenlignet med e-Golf.

geear

Det kollapset en smule da vi kjøpte vår for 2,5 år siden - da hadde Møller bestilt 600 e-Golfer i "black edition", for å ha noe å selge mellom pre facelift og facelift, som var et halvt år uten produksjon av e-Golf. De dumpet de ut med masse utstyr for 265k.

Ellers økt med 17 biler til siden i går, 1315 nå.  :o

knuta123

Hva er realistisk? At markedet stabiliserer seg, eller at prisen bare kommer til å synke?

Plym

Jeg tror Møllers kampanje, som gjelder ut mai, vil innebære en permanent nedprising. Det ligger biler på Finn nå som koster mer enn en ny bil. Jeg tror alle som skal selge må akseptere å gå ned tilsvarende det Møller har gjort, og jeg tror ikke det er realistisk at prisen skal opp etter kampanjen. E-Golf er en strålende bil, men modellen er utgående og prisen synkende.

knuta123

Sitat fra: Plym på torsdag 28. mars 2019, klokken 22:11
Jeg tror Møllers kampanje, som gjelder ut mai, vil innebære en permanent nedprising. Det ligger biler på Finn nå som koster mer enn en ny bil. Jeg tror alle som skal selge må akseptere å gå ned tilsvarende det Møller har gjort, og jeg tror ikke det er realistisk at prisen skal opp etter kampanjen. E-Golf er en strålende bil, men modellen er utgående og prisen synkende.
Ja, ser at det noen som priser bilen helt hinsides på Finn.
Det er vel ganske naturlig at det blir en permanent nedprising da det er utgående modell og ID-serien skal komme. I tillegg til x antall bedre valgmuligheter.

elekTrond

Sitat fra: ReneM på tirsdag 26. mars 2019, klokken 20:41
Sitat fra: Marzo på tirsdag 26. mars 2019, klokken 09:57
Når ser vi første bilen til under 100k?
Ikke langt unna:   https://www.finn.no/143091787   Men karen skriver at han vil ha over 124.000 nede i annonsen. Det ser forresten ut som om interiøret er vasket med trykkrens i samme sleng ;)
SitatHar tallene stokket seg litt? Prøv å skrive FINN-koden (8 eller 9 sifre) på nytt   

         eller gå til forsiden. Feilkode: aeadd0b2-e286-446a-9370-fc338e1a1115
Har e-golf blitt den nye trillingen mtp. pris? Tenk på trilling-pionéerene som gaflet ut 260K+ i starten, tok støyten og åt brorparten av det sure eplet. Jeg ga halv pris (for '13 i-MiEV) av daværende nybilpris etter 3,5 år. Bare bra at prisene faller, så jeg får oppgradert aksjonsradien noe.
'13 Mjau

ReneM

Fordi elbiler nå er godt tilgjengelig vil neppe prisen går opp.

Jeg ser generelt at bruktbilmarkedet er presset nå. Det er egentlig ikke rart siden det blir solgt så mye nye elbiler. VW følger bare markedet og de 35.000 kr kommer ikke tilbake. Nå er tiden der til å gjøre et kupp på en brukt elbil.

Det er forøvrig ikke bare VW. Tesla har dumpet priser på bruktbilene sine. Fant den på teslaforumet:

https://www.tesla.com/no_NO/used/5YJSA7H10FFP71256

Sub 400.000 for en helt kurant Tesla med 4 hjulsdrift og 4 år garanti.
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

Fossilbil

#54
Sitat fra: ReneM på fredag 29. mars 2019, klokken 07:24
Tesla har dumpet priser på bruktbilene sine. Fant den på teslaforumet:

https://www.tesla.com/no_NO/used/5YJSA7H10FFP71256

Sub 400.000 for en helt kurant Tesla med 4 hjulsdrift og 4 år garanti.

Rineligste med trekk på alle 4 er en 2015 model med 2års garanti?

Uforståelig at Tesla fremdeles gir så ekstremt høy innbyttepris. En Kollega fikk 385k for sin Røde 2014 S75 med over 100k på telleren  i innbytte når han hentet ut en M3 :o

geear

Hva er det som er uforståelig med det, egentlig?

De tjener penger på bilene, og de bidrar til å gi kundene sine et forutsigbart bilhold og enkel måte å bli kvitt bilen på, i stedet for å måtte bruke tid på Finn og privathandel, som er litt av en bingo for tiden, mens BMW, Møller og andre stort sett gir dumpingpriser på innbytte...

Fossilbil

#56
Sitat fra: gr på fredag 29. mars 2019, klokken 09:41
Hva er det som er uforståelig med det, egentlig?

De tjener penger på bilene, og de bidrar til å gi kundene sine et forutsigbart bilhold og enkel måte å bli kvitt bilen på, i stedet for å måtte bruke tid på Finn og privathandel, som er litt av en bingo for tiden, mens BMW, Møller og andre stort sett gir dumpingpriser på innbytte...

Nå tror ikke jeg helt du forstod hva jeg skulle frem til  :)

Hvis man f.eks sammenligner brukte biler til salgs hos Tesla, så gir de tilsynelatende høyere innbyttepris enn de selger de videre for. Selvsagt kan dette være et triks for å holde på nåværende kunder så de "alltid"går fra en brukt til en ny Tesla.

Men i det lange løp så kan ikke jeg fatte at dette er bærekraftig? Enten så tjener de så latterlige mye penger på nye Teslaer(jeg aner ikke) hvis ikke så ser jeg på dette som om man pisser i buksen for å holde seg varm, og det før eller siden vil smelle økonomisk hvis de fortsetter å "subsidiere" eiere av gamle biler over på nye biler.

Når det er sagt, så er jo dette selvsagt helt fantastisk for kundene til tesla.


geear

Har du håndfast info om at de videreselger med tap?

Fossilbil

Sitat fra: gr på fredag 29. mars 2019, klokken 13:19
Har du håndfast info om at de videreselger med tap?

Tilsynelatende var et ord som ble brukt i min forrige post  :)

Håndfast info? nei, det har jeg ikke. Hvis jeg sammenligner den som gikk i innbytte til 385k(som forøvrig ikke var noe topp utstyrt) med de som ligger til salgs hos Tesla i ca samme katergori  men er priset lavere,(fra 299-385) så er tallet ca 45 stk..

That does not make sense..

Men over til Golf, bruktpris og salgstid igjen :)


4Matic Fanatic

Sitat fra: Fossilbil på fredag 29. mars 2019, klokken 14:17
Men over til Golf, bruktpris og salgstid igjen :)
Good luck med det, når man først har dratt inn Tesla i denne tråden...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA