Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tregt bruktmarked for BMW I3

Startet av Toalmar, lørdag 26. januar 2019, klokken 12:31

« forrige - neste »

Toalmar

Har lagt ut min I3 2017 Fully Charged med alt utstyr på finn.no men må si jeg er overrasket over hvor tregt bruktmarkedet er nå
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Jalla

Det kan du gjerne mene, men så lenge vi ikke vet hvordan du har priset bilen er det umulig for oss andre å si noe som helst om dette.
Noen tror åpenbart at de selger gull når de legger ut bruktbilen sin på finn.

Samco

I3 er vel mindre attraktiv for mange nå når BMW er i bakleksa på rekkevidde mot konkurrentene.

Trond.m

Det begynner vel å bli mange 94Ah på markedet nå som 120Ah er lansert. Man hadde samme effekt da 94Ah kom, men etter en tid bedret markedet. Generelt har eiere av i3 nytt godt av lavt verditap i noen år, og for de som ønsker en morsom og lettkjørt by / pendlerbil er den jo i en særklasse.

moonbuggy

Samco:
Personlig mener jeg tvertimot. I3 60ah er jo nærmest perfekt til og fra jobb og for småkjøring ellers for alle som ikke har mer enn 50-60km til jobb. Det er jo de aller fleste. Kjøpes en 60ah 3-4 år gammel i3 nå, får man en bil med svært få feil, med batteri som holder i minst 100k km til. I tillegg er prisen gunstig.
I bunn og grunn er det  bare tull å gå for rekkevidde, betale langt mer og slepe på mange ekstra kg når man (de fleste) ikke trenger det.
Jeg har selv en 60ah og kjører vel i snitt ca 30-40 km om dagen. På vinteren når jeg trenger forvarming, så står bilen plugget inn når den ikke brukes. Det går dager mellom hver gang jeg er under 75% av batterikapasiten.
Selvfølgelig kunne jeg tenkt meg et større batteri de få gangene i året jeg kjører lengre. Men, det er ikke et stort problem.
På min kant av landet er det flust med hurtigladere.
Så, som en daglig bruksbil, er 60ah i3 uovertruffen...


hELgenen

Som nevnt før, umulig å si noe om tregt marked uten å vite noe om prisen. Avtalt å bytte inn min 94Ah i ny 120Ah og ifølge selger var det null problem å selge disse. Bilen er,sett bort fra utseende som kanskje skremmer noe,en genial bil,brukt som ny. Her er det meste karbon og alu og jeg tror mange blir værende med oss i mange,mange år ennå. Skulle ikke forundre meg om det kommer 3 parts batteri pakker å få tak i om noen år. Aldri eid en bil som til de grader innfrir som i3. Null feil,nesten gratis å bruke, oversiktlig og morsom å kjøre,enorm bruksverdi i hverdagen. Kan ikke få fullrost bilen. Og jeg har eid mange,mange biler opp gjennom årene. Mange har oppdaget denne snodige fremtoningen sine kvaliteter,men jeg tror potensiale fortsatt er stort og at dette vil bli en klassiker. Det vil ikke være tilfelle for Kia Niro, Hyundai Kona eller Ioniq,e-Golf osv...Så jeg tror markedet vil være der i mange,mange år ennå. Men forventer du 300++ så tror jeg prisen blir feil

Toalmar

Prisen er ingen hemlighet. Den ble først satt til kr 270' men er blitt satt ned til kr 250'
Bilen har rullet i underkant av 50' km
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Samco

Sitat fra: moonbuggy på lørdag 26. januar 2019, klokken 15:36
Samco:
Personlig mener jeg tvertimot. I3 60ah er jo nærmest perfekt til og fra jobb og for småkjøring ellers for alle som ikke har mer enn 50-60km til jobb. Det er jo de aller fleste. Kjøpes en 60ah 3-4 år gammel i3 nå, får man en bil med svært få feil, med batteri som holder i minst 100k km til. I tillegg er prisen gunstig.
I bunn og grunn er det  bare tull å gå for rekkevidde, betale langt mer og slepe på mange ekstra kg når man (de fleste) ikke trenger det.
Jeg har selv en 60ah og kjører vel i snitt ca 30-40 km om dagen. På vinteren når jeg trenger forvarming, så står bilen plugget inn når den ikke brukes. Det går dager mellom hver gang jeg er under 75% av batterikapasiten.
Selvfølgelig kunne jeg tenkt meg et større batteri de få gangene i året jeg kjører lengre. Men, det er ikke et stort problem.
På min kant av landet er det flust med hurtigladere.
Så, som en daglig bruksbil, er 60ah i3 uovertruffen...

Har en 60amp selv helt super dag til dag bil lader på jobb og hjemme.
Men den vanelige norsk skeptiker ser på de de små batteri elbilene som alt for lite rekke vidde og vil gjerne ha 60mil pluss desverre.

Klykken

#8
Får 94ah til ca 250k med 30k på telleren. Fra forhandler... Dog ikke sett på utstyret.
https://www.finn.no/138820433
https://www.finn.no/136441463

Mulig du er litt optimistisk på prisen?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

MFA

Gjorde en rask sjekk her forleden, litt forenklet ser det ut til at det ligger ca 4 % av totalt solgte i3'er på Finn mot ca. 2 % på de fleste andre el merkene. Med så stort utbud faller dessverre prisene.  Skulle gjerne visst hvorfor det er slik med tanke på hvor fornøyde i3 eiere er :-)

tolapet

Der er akkurat nå: 751 BMW i3 bruktbiler til salgs, der 110 BMW i3 for leasing, så der
er nok å velge i, å da er prisen en vesentlig detalj.
Sånn er det bare.......



hELgenen

Ser enkelte er importbiler. Tror som TM at dette er en forbigående greie. 250k for 94Ah fully charge synes jeg høres ok ut for en norsk bil handlet hos norsk merkeforhandler. Opplevde en slik forbigående nedtur ved siste fossil salg. Gikk en mnd så var prisene opp 20k igjen
Kan være fargen som skremmer kanskje. Min merkeforhandler selger flust av brukte 94Ah. Prisen ligger rundt 270+ for fully charged

Toalmar

Sitat fra: hELgenen på lørdag 26. januar 2019, klokken 17:34
Ser enkelte er importbiler. Tror som TM at dette er en forbigående greie. 250k for 94Ah fully charge synes jeg høres ok ut for en norsk bil handlet hos norsk merkeforhandler. Opplevde en slik forbigående nedtur ved siste fossil salg. Gikk en mnd så var prisene opp 20k igjen
Kan være fargen som skremmer kanskje. Min merkeforhandler selger flust av brukte 94Ah. Prisen ligger rundt 270+ for fully charged
Fullt mulig det er fargen som gjør det.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Sitat fra: Klykken på lørdag 26. januar 2019, klokken 17:11
Får 94ah til ca 250k med 30k på telleren. Fra forhandler... Dog ikke sett på utstyret.
https://www.finn.no/138820433
https://www.finn.no/136441463

Mulig du er litt optimistisk på prisen?
Nå er vel ingen av disse Fully Charged?.
Ser å ut til at den ene er import også!
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Ingeniøren

Sitat fra: moonbuggy på lørdag 26. januar 2019, klokken 15:36
Samco:
Personlig mener jeg tvertimot. I3 60ah er jo nærmest perfekt til og fra jobb og for småkjøring ellers for alle som ikke har mer enn 50-60km til jobb. Det er jo de aller fleste. Kjøpes en 60ah 3-4 år gammel i3 nå, får man en bil med svært få feil, med batteri som holder i minst 100k km til. I tillegg er prisen gunstig.
I bunn og grunn er det  bare tull å gå for rekkevidde, betale langt mer og slepe på mange ekstra kg når man (de fleste) ikke trenger det.
Jeg har selv en 60ah og kjører vel i snitt ca 30-40 km om dagen. På vinteren når jeg trenger forvarming, så står bilen plugget inn når den ikke brukes. Det går dager mellom hver gang jeg er under 75% av batterikapasiten.
Selvfølgelig kunne jeg tenkt meg et større batteri de få gangene i året jeg kjører lengre. Men, det er ikke et stort problem.
På min kant av landet er det flust med hurtigladere.
Så, som en daglig bruksbil, er 60ah i3 uovertruffen...

Kan ikke si meg mer enig  :+1:.

Hadde tenkt å oppgrader når 120 ah kom, men ikke så sikker lenger. Har jo den bilen jeg trenger og langturene der jeg trenger hurtiglading kan man telle på en hånd pr år...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA