Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Antirustbehandling og støydemping av eNiro

Startet av Trond.m, fredag 25. januar 2019, klokken 10:36

« forrige - neste »

Trond.m

Det er mye forskjellig informasjon de ulike forhandlerne gir om dette. Derfor er det kanskje praktisk med en egen tråd om dette.

Min forhandler som er eiet av importøren sier at fabrikken oppgir at bilen er behandlet slik at ekstra behandling ikke er nødvendig. Men det leveres likevel 3 ulike behandlinger for de de som ønsker det og som varierer i pris fra 1490 til 4790 kr (sistnevnte inkluderer støydemping)
Er det noen som vet hva slags behandling som er inkludert i full + støydemping.

Er Mercasol en optimal behandling for ny bil ?

lirekassa

Selger sa til meg at han selv ikke hadde behandlet egen bil, og virket ikke overivrig på å selge inn det tilvalget. Regner med folk her har innspill, det finnes sikkert egne firmaer som utfører dette separat også.

Carkub

Jeg fikk tre valg:
1) Enkel delbehandling 1 500,- (kun av med hjul)
2) Full behandling 3 000,- (av med skjermer og i dører)
3) Støy og rustbehandling 4 700,-

Selger opplyste at bilen får ingen behandling om man ikke ber om det.
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

jantegolf

Fikk pris på full Tectylbehandling far Gjersjøen Antirust: kr. 6.990,00.
De tilbyr ikke støydemping.
Anbefaler alle å ta en full behandling av ett eller annet slag p.g.a. den saltlaken vi kjører i om vinteren.
Denne behandlingen bør tas før bilen har vært ute på veien (i hvert fall om vinteren).

Trond.m

Min forhandler sa at de heller ikke behandlet demobilene sine. Der er bra at de iallefall ikke støydemper denne, slik at ikke kundene får et bedre inntrykk enn det de kan forvente i standard utførelse.

Er det dokumentert at ekstra antirustbehandling utover det fabrikken utfører alltid er en fordel, eller kan de faktisk skape nye muligheter for rust hvis det fører til at fukt hindres fra å luften ut ?

jantegolf

Mange nye biler er dårlig behandlet fra fabrikken. Det er ingen innvendig behandling i panser, bakluke, dører og kanaler, men det varierer mye fra merke til merke.
Link til svensk side som sjekker rustbehandlingen på nye biler:

http://www.vibilagare.se/test/rost

Elbilbjorn

Bare tull å betale mer for «ekstra» behandling. Sjekk rustgarantien. Dere blir bare flådd av BOS. Må jo til og med betale for gummimatter. Og hvordan fyller man energi? Det eneste som er med er en nødlader og man blir flådd ytterligere for en type2 kabel på 4(!)m. Våkn opp da dere...

26.000 kWh

Jeg må ut med 6000 kroner (eks. mva) for rustbehandling inkl. støydempning.

Sitat fra: Carkub på fredag 25. januar 2019, klokken 10:55
Jeg fikk tre valg:
1) Enkel delbehandling 1 500,- (kun av med hjul)
2) Full behandling 3 000,- (av med skjermer og i dører)
3) Støy og rustbehandling 4 700,-

Selger opplyste at bilen får ingen behandling om man ikke ber om det.

trykkertor

Er det BOS Åsane?
Til meg gav de prisliste 6.500 for full behandling med støydemping.
Tror de har "glemt" å trekke fra momsen.

Carkub

Sitat fra: kWh2017 på lørdag 26. januar 2019, klokken 11:29
Jeg må ut med 6000 kroner (eks. mva) for rustbehandling inkl. støydempning.

Sitat fra: Carkub på fredag 25. januar 2019, klokken 10:55
Jeg fikk tre valg:
1) Enkel delbehandling 1 500,- (kun av med hjul)
2) Full behandling 3 000,- (av med skjermer og i dører)
3) Støy og rustbehandling 4 700,-

Selger opplyste at bilen får ingen behandling om man ikke ber om det.
Rart det er så mye forskjell i prisene.
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

Cral

Hos BOS Moss var det 4000 for antirust, og 6000 med støydemping.

Jeg tenkte å gå for antirust.

(Litt sært å legge ned antirust og lakkforsegling (ca 4000) på en bil man skal i et års tid, men jeg håper jeg får noe igjen for det når jeg selger den, selv om det blir vanskelig å måle det på en bil som har rullet 40000... )

~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

26.000 kWh

Her er prisene jeg har fått:
Soltak i glass: 5.990
Met lakk + 4 gummimatter: 6.121
Nokian Hakkapelitta r2: 17.994
Ekstra ladekabel: 2.543
Antirust inkl. støydemping: 6.000

Sitat fra: Carkub på lørdag 26. januar 2019, klokken 13:45
Sitat fra: kWh2017 på lørdag 26. januar 2019, klokken 11:29
Jeg må ut med 6000 kroner (eks. mva) for rustbehandling inkl. støydempning.

Sitat fra: Carkub på fredag 25. januar 2019, klokken 10:55
Jeg fikk tre valg:
1) Enkel delbehandling 1 500,- (kun av med hjul)
2) Full behandling 3 000,- (av med skjermer og i dører)
3) Støy og rustbehandling 4 700,-

Selger opplyste at bilen får ingen behandling om man ikke ber om det.
Rart det er så mye forskjell i prisene.

Limodriver

Antirustbehandlingen (vet ikke om støydemping er med) er inkludert hos forhandleren jeg skal ta ut bilen hos. De gjør det selv og beregner seg ikke noe tillegg for dette.

Trond.m

Det er nok vanlig praksis for flere forhandlere utenfor Oslo-området, men da er vel ikke grunnprisen 377.400 ?

pofeet

Sitat fra: Elbilbjorn på fredag 25. januar 2019, klokken 21:49
Bare tull å betale mer for «ekstra» behandling. Sjekk rustgarantien. Dere blir bare flådd av BOS. Må jo til og med betale for gummimatter. Og hvordan fyller man energi? Det eneste som er med er en nødlader og man blir flådd ytterligere for en type2 kabel på 4(!)m. Våkn opp da dere...

Hvis du sjekker rustgarantien og liten skrift gjør du fornuft i å gi bilen ekstra rustbehandling. Mange som misforstår hva rustgaranti egentlig innebærer...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA