Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Innkjøp av gulvmatter (helst fra Norge)

Startet av HermanGatevold, mandag 21. januar 2019, klokken 01:47

« forrige - neste »

offpist1

Sitat fra: Mulig elbilkjøper på lørdag 16. mars 2019, klokken 07:18
Sitat fra: offpist1 på lørdag 16. mars 2019, klokken 06:33
Jeg gikk for 3D Maxpider sine. Kjempefornøyd ;)

Oppleves som mye høyere kvalitet enn vanlige gummi matter.

Hva ble prisen på herligheten?


Komplett sett (anbefales): https://www.ebay.com/itm/233124269607
Bare bagasjerommet: https://www.ebay.com/itm/233116793618
Bare til gulvet inne i bilen: https://www.ebay.com/233014051316

Så kommer mva på toppen men syns ikke det er så ille sammenlignet med pris på original Tesla matter, og disse er jo mye penere. Kommer til å bruke de hele året.

Det er lurt å ha noe i bagasjerommet, for det originale trekket blir veldig fort stygt.
Allerede etter et par ganger med barnevogn inn ut ut kunne jeg se merker.


NorBil

Sitat fra: HCO på torsdag 14. mars 2019, klokken 09:26
Jeg fikk mine Gytis-matter i posten i går (onsdag) etter å ha bestilt mandag kveld. Gratis frakt, og 600 kroner billigere enn Tesla sine egne. Disse ser ut til å være samme gode kvalitet som mattene jeg har brukt 3 år i Renault Zoe, så de anbefales.

Jeg synes også løsningen til Gytis er bedre enn de originale, blant annet ved at det er gummi der venstrefoten til føreren hviler, at det er en gummileppe midt på baksetemattene (for føttene til midtpassasjer) og at baksetemattene henger sammen med to utsparinger i gummien (se bilder).
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Jeg har også kjøpt disse. Synes prisen var god og rask levering, men opplever dem ikke som høykvalitet, og ganske sterk lukt som jeg håper gir seg raskt

Autowinder

#107
Gytis reklamerer jo med Luktfritt, så det er nok bedre etter noen dager, og ikke som enkelte gummiprodukter fra asia som kan lukte i årevis.
Men den fliken måtte få litt festehjelp, og om piggene under ikke er nok, kan en jo legge på den grove halvparten av et borrelåssett, så det biter litt fast i teppet under.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

HCO

Sitat fra: HCO på torsdag 14. mars 2019, klokken 23:35
Nei, men har foreløpig ikke opplevd at førermatten flytter på seg. (...) Jeg skal på en lengre tur i helgen, så jeg kan melde her hvordan jeg opplever det.

Jeg opplever ikke at førermatten flytter på seg. Derimot opplever jeg at "leppen" under venstrebenet vipper ned når jeg ikke har foten på den, slik at jeg må vippe den opp igjen. Allikevel er jeg glad for denne, når jeg ser hvor smeltevann og dritt i praksis samler seg. Jeg har opplevd med andre biler at gummimattene nærmest er kontraproduktive, ved at det samler seg møkk og vann under mattene, i knekken mellom gulvet og "bakken" under pedalene. Der får det ligge og kose seg og aldri tørke...

@Autowinder har du funnet en løsning på feste av "leppen"?
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F


Autowinder

Sitat fra: HCO på søndag 17. mars 2019, klokken 10:43
Sitat fra: HCO på torsdag 14. mars 2019, klokken 23:35
Nei, men har foreløpig ikke opplevd at førermatten flytter på seg. (...) Jeg skal på en lengre tur i helgen, så jeg kan melde her hvordan jeg opplever det.

Jeg opplever ikke at førermatten flytter på seg. Derimot opplever jeg at "leppen" under venstrebenet vipper ned når jeg ikke har foten på den, slik at jeg må vippe den opp igjen. Allikevel er jeg glad for denne, når jeg ser hvor smeltevann og dritt i praksis samler seg. Jeg har opplevd med andre biler at gummimattene nærmest er kontraproduktive, ved at det samler seg møkk og vann under mattene, i knekken mellom gulvet og "bakken" under pedalene. Der får det ligge og kose seg og aldri tørke...

@Autowinder har du funnet en løsning på feste av "leppen"?
Jeg vurderte å klippe den av, men kikket og tenkte som deg. Satt på dobbeltsidige tape, men gjorde tydeligvis ikke nok rent siden den løsner. Vurderte Biltemas borrelås, men jeg bruker tekstilmatter på sommeren, så skal bruke det fra høsten av og får heller fjerne den biten på benstøtten hver vår...  ::)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

HCO

Ok, jeg får se om jeg klarer å pønske ut noe lurt.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

NorBil

Sitat fra: Autowinder på lørdag 16. mars 2019, klokken 19:27
Gytis reklamerer jo med Luktfritt, så det er nok bedre etter noen dager, og ikke som enkelte gummiprodukter fra asia som kan lukte i årevis.
Men den fliken måtte få litt festehjelp, og om piggene under ikke er nok, kan en jo legge på den grove halvparten av et borrelåssett, så det biter litt fast i teppet under.

Lukt borte nå. Synes mattene fungerer greit. De ligger i ro, og fliken holder seg på plass, men skal lite til å flytte på den med venstrefoten. Ikke så plagsomt at jeg har gjort noe tiltak enda, men borrelås blir nok satt på hvis det blir et problem

ElbilJohn

Hvordan fungerer mattene dere har kjøpt?
Jeg har nesten bestemt meg for mattene til maxpider. Usikker på om det blir matter til trunk og frunk fra tesla eller maxpider.
Tesla Model 3, 2019, LR, AWD, AP, red multi-coat, 18 Aero

Roy_Bergen

Sitat fra: ElbilJohn på tirsdag 30. april 2019, klokken 00:36
Jeg har nesten bestemt meg for mattene til maxpider. Usikker på om det blir matter til trunk og frunk fra tesla eller maxpider.

Maxpider-mattene kan du kjøpe hos www.begood.no - ring de på forhånd så får du litt rabatt  :-)

indianrunner70

Sitat fra: ElbilJohn på tirsdag 30. april 2019, klokken 00:36
Hvordan fungerer mattene dere har kjøpt?
Jeg har nesten bestemt meg for mattene til maxpider. Usikker på om det blir matter til trunk og frunk fra tesla eller maxpider.

Kjøp MaxPider mattene samlet på ebay..mye billigere enn begood.

ElbilJohn

Sitat fra: indianrunner70 på tirsdag 30. april 2019, klokken 17:04
Sitat fra: ElbilJohn på tirsdag 30. april 2019, klokken 00:36
Hvordan fungerer mattene dere har kjøpt?
Jeg har nesten bestemt meg for mattene til maxpider. Usikker på om det blir matter til trunk og frunk fra tesla eller maxpider.

Kjøp MaxPider mattene samlet på ebay..mye billigere enn begood.

Vil helst støtte norske bedrifter, men når de er 1400.- billigere fra USA så er valget ganske enkelt.

Stoffmattene fungerer greit om sommeren, så får se når høsten nærmer seg hva det blir til.
Tesla Model 3, 2019, LR, AWD, AP, red multi-coat, 18 Aero

HermanGatevold

Jeg endte opp med Maxpider mattene. 2500 kr inkl toll og frakt. Er veldig fornøyd med dem. Ser bra ut i bilen og holder godt på driten som samler seg

Fanarama

Jeg er veldig fornøyd med mattene fra Gytis Autek. Nøytralt design, god passform, dekker området for venstrefoten på førersiden, passe opphøyde kanter og fornuftig pris.

Ingeniøren

#119
Husk i alle fall å få matter som kan festes. Matter som passer dårlig og ligger løst kan sakte gli fram og blokker pedaler...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA