Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ang. valgene man gjør på "min side"

Startet av navyelsen, torsdag 17. januar 2019, klokken 09:08

« forrige - neste »

navyelsen

Jeg har tidlig nummer, men har vært usikker på om jeg vil vente på hengerfeste eller ta ut bilen som den er. Har derfor valgt "ønsker å vente på hengerfeste" på min profilside hos Kia. ifølge tidligere informasjon kan man endre på dette helt frem til man blir kontaktet for å gjøre endelige valg.
For å legge litt ekstra press på Kia, og synliggjøre mine ønsker, krysset jeg derfor av.

Nå leser jeg derimot følgende på deres sider:
Reservasjonsnr 1-104 har blitt kontaktet for muligheten for å skrive kontrakt. I uke 3 vil reservasjonsnr 105-250 få SMS hvor de kan bekrefte om de ønsker bil nå eller vil vente på app eller evt. hengerfeste, har du på min side allerede valgt at du ønsker å vente på app eller evt. hengerfeste vil du ikke få denne SMS. De neste på listen vil bli kontaktet etter hvert som biler produseres.

Hva er dette? Kan jeg ha blitt forbigått pga. av valget jeg gjorde på min side?
har ennå ikke mottatt noen SMS...

Anbefaler alle i samme situasjon å fjerne merkingen av hengerfeste på profilsiden, og heller informere om sine ønsker når man blir kontaktet for eventuell kontraktskriving!
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Cral

Vil ikke det medføre vesentlig mere arbeid for Kia, slik at de bruker mye lengre tid på å betjene køen?
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

navyelsen

#2
har ikke inntrykk av at Kia foretar seg så veldig mye arbeid...

Men syns det er dårlig at denne informasjonen ikke kom ut tidligere, eller blir kommunisert i SMS eller e-post. Da hadde jeg sannsynligvis ikke merket valget om hengerfeste på profilen min. Dårlig kommunikasjon!
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

bjornskj

Sitat fra: navyelsen på torsdag 17. januar 2019, klokken 09:08
Jeg har tidlig nummer, men har vært usikker på om jeg vil vente på hengerfeste eller ta ut bilen som den er. Har derfor valgt "ønsker å vente på hengerfeste" på min profilside hos Kia. ifølge tidligere informasjon kan man endre på dette helt frem til man blir kontaktet for å gjøre endelige valg.
Så det du sier er at du egentlig ikke å ønske på vente på hengerfeste men har valgt å krysse av på "jeg vil vente på hengerfeste" kun for å legge press på Kia? Er du overrasket at du ikke har blitt kontaktet av Kia om kjøp av bilen når du vet at den ikke er klar for hengerfeste i dag?

Jeg har valgt å krysse av for begge alternativer og er inneforstått at jeg ikke vil bli kontaktet før bilen har støtte for både hengerfeste og app - hvorfor ellers skulle jeg krysse av for disse alternativene da?

navyelsen

Nei, det jeg sier er at jeg er i tvil. APP driter jeg i, men vil gjerne ha muligheten til hengerfeste, selv om det ikke er noe jeg MÅ ha. Har derfor vært litt i tenkeboksen frem til nå. Tidligere var jeg bestemt på å vente, nå tenker jeg at jeg heller tar ut bilen som den er...

Tidligere informasjon fra Kia har vært at dette valget på minside ikke har vært bindende, det endelige valget gjøres ikke før man blir kontaktet på SMS for kontraktsskriving. Ref:

Du kan endre disse valgene frem til du mottar SMS hvor du bekrefter din reservasjon

Nå viser det seg derimot at man aldri blir kontaktet eller mottar noen SMS hvis man har gjort dette valget på min side. Det er ikke det som har blitt kommunisert tidligere!
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Fansypantsy

Sitat fra: navyelsen på torsdag 17. januar 2019, klokken 10:38
Nei, det jeg sier er at jeg er i tvil. APP driter jeg i, men vil gjerne ha muligheten til hengerfeste, selv om det ikke er noe jeg MÅ ha. Har derfor vært litt i tenkeboksen frem til nå. Tidligere var jeg bestemt på å vente, nå tenker jeg at jeg heller tar ut bilen som den er...

Tidligere informasjon fra Kia har vært at dette valget på minside ikke har vært bindende, det endelige valget gjøres ikke før man blir kontaktet på SMS for kontraktsskriving. Ref:

Du kan endre disse valgene frem til du mottar SMS hvor du bekrefter din reservasjon

Nå viser det seg derimot at man aldri blir kontaktet eller mottar noen SMS hvis man har gjort dette valget på min side. Det er ikke det som har blitt kommunisert tidligere!

Forstår ikke helt hva du klage over. Det står klart :

Ønsker å vente på mulighet for tilhengerfeste

Ønsker å vente på App

Hvis du har huket av et disse valgene så har du jo sagt at du vil vente. Hvordan du da kan forvente at Kia skal ta kontakt før de får biler som har disse tilvalgene, har jeg litt vanskeligheter med å forstå.

navyelsen

#6
Slik jeg har oppfattet det har disse valgene vært en slags "ønskeliste" for å gi Kia en helhetlig oversikt.
Altså ikke bindende valg, men et alternativ frem til Kia sender ut en bekretelse til ALLE om hvilke valg de ønsker.

Ref. de 100 første som i desember mottok en link hvor de igjen bekreftet sitt fargevalg, og gjorde et valg på om de ønsket å vente på hengerfeste eller app. Jeg hadde forventet at tilsvarende melding ble sendt ut til alle de neste på lista med bindende valg. Ikke å ha en løpende av/på-bryter på profilsiden.
Da er det bedre å la begge valgene stå åpne, og heller gjøre valget når SMS kommer. Så blir man ihvertfall ikke ekskudert.

At det er bortimot umulig å få et skikkelig svar eller avklaringer rundt bestillingsprosessen gjør det ikke bedre. Forhandler vet ingenting, support på facebook vet ingenting, og kundesenter på telefon vet ingenting. Hvem kan da fortelle meg noe som helt i forbindelse med de valgene man gjør underveis i prosessen? Å sende ut en sporadisk SMS annenhver måned med lite/ingen/tvetydig informasjon er skuffende.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Bjoris

Nå har jeg tatt dette bort, idiotisk om du ikke blir kontaktet i det hele tatt.

Leste på en dansk info som gikk ut til kunder nylig at "siste nytt var at det ikke kom hengerfeste" så jeg tipper når alt kommer til alt så venter folk forgjeves... Tror heller jeg tar eNIROen ut og har den til MR M3 kommer, men ser jo at det ikke er SÅ sikkert at en ikke taper penger når prisene er satt slik der, men så tenker jeg igjen at... det er jo ikke alle som skal ha M3 heller...

navyelsen

Ser ut som det var et dumt valg å huke av for hengerfeste på "min side".

Selv om jeg har fjernet krysset for hengerfeste, har jeg med løpende kønummer nede på 60-tallet, ikke hørt noe.
Leser at de med kønummer langt oppe på hundretallet har mottatt SMS med å bekrefte bestilling.
Er jeg nå eksludert fra det gode selskap?
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Cral

~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

navyelsen

Ringte Kia kundesenter (nummer på e-Niro nettsiden).
De var helt uvitende om at det i det hele tatt hadde blitt sendt ut SMS og bekreftelse.
Visste absolutt ingenting om noenting...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

svingen

@navyelsen vil du ha bilen nå uten app eller uten hengerfeste? hvis du vil vente på det...så er det eneste du ville oppnå med og få sms og svare "nei jeg vil vente" skjønner ikke hvorfor du klager på det her,hvis du ikke har ombestemt deg da :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Cral

Broderen har valgt å vente på app og feste, men fikk likevel sms.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

geear

De som har blitt kontaktet nå skal skrive kontrakt for snarlig utlevering (kontraktsignering innen 1. feb). Ønsker man hengerfeste er utlevering tidligst i mai, så hva er da stresset med å bli kontaktet? Blir bare kjedelig å måtte skrive kontrakt lenge før når man kan unngå det. Venter man på app så er det først sent høst en gang.

navyelsen

Sitat fra: svingen på torsdag 17. januar 2019, klokken 21:46
@navyelsen vil du ha bilen nå uten app eller uten hengerfeste? hvis du vil vente på det...så er det eneste du ville oppnå med og få sms og svare "nei jeg vil vente" skjønner ikke hvorfor du klager på det her,hvis du ikke har ombestemt deg da :)

Jeg var lenge i tenkeboksen ang. hengerfeste. hadde først krysset av på at jeg vil vente på krok. Etter ordlyden til Kia fikk jeg inntrykk av at valget man gjorde på kunne endres frem til SMS ble sendt ut.

I mellomtiden har jeg nylig fått montert krok på min bil nr. 2. Hengerfeste er derfor ikke så viktig lenger. Ønsker derfor å ta ut bilen som den er snarest mulig. Fjernet derfor krysset for hengerfeste på minside etter at siste informasjonsrunde ble sendt ut på tirsdag.

Nå virker det som om dette var for sent. Har ikke fått noen SMS om kontrakt. Det fremstår som om valget jeg gjorde likevel var mer eller mindre bindende, helt motsatt av det Kia tidligere har sagt!
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA