Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Innkjøp av takstativ?

Startet av TRM, mandag 14. januar 2019, klokken 11:00

« forrige - neste »

TøddiVedder

Har vi nå fått 100% bekreftet at takstativ kommer til Norge (med unntak av de importerte us og canada på finn)?
Skal motta bilen på mandag, og det er viktig at kommer på plass innen neste vinter...

Reflektor

Sitat fra: TøddiVedder på torsdag 28. februar 2019, klokken 14:09
Har vi nå fått 100% bekreftet at takstativ kommer til Norge (med unntak av de importerte us og canada på finn)?
Skal motta bilen på mandag, og det er viktig at kommer på plass innen neste vinter...

Sikkert ulike oppfatninger av dette, men mitt svar er nei. Det har jo tydeligvis ikke utviklet noe som fungerer godt nok enda.

ElTor

Ringte meg om levering tidligere i dag. Spurte da om eta på Roof rack. Han sa han var usikker. Spurte da om han var usikker på om det kom, eller når det kom. Han svarte da, når det kommer. Mye ekstra utstyr er ikke lett tilgjengelig, men det skal komme sa han. Presset ikke noe mer på spesifikke dato.

hELgenen

Noen burde twitre Elon å spørre. Dette er en deal/no deal sak for flere. Blir for dumt å stå der med bilen og ikke få med sykkel/ski etc. fordi en rookie hos Tesla lovte stativ.

Elmo

Sitat fra: ElTor på torsdag 28. februar 2019, klokken 16:20
Han sa han var usikker. Spurte da om han var usikker på om det kom, eller når det kom.
Jeg observerer at det finnes til salgs på finn da   https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=140902137
"Låner" bildet i tilfelle annonsen fjernes etter salg.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elforvan

Jeg har bedt TOCN om hvilken kilde de har for denne artikkelen https://www.tocn.no/2019/02/snart-far-du-takstativ-til-tesla-model-3/, for informasjonssjefen i Tesla Norge og Elon har ikke besvart henvendelser om dette.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Bil: Vetle Lauv (2012)
robotklipper: http://worxlandroid.com/
Sykkel: 48v 800w Electric

TøddiVedder

@Elmo. Det er vel imoporter fra us/canada tror jeg.

Hun jeg snakket med idag som ringte ang levering på mandag, sa også at det kommer, men visste ikke når.

Ja, blir vanskelig å forklare til fruen hvis ikke blir ordnings på takstativ...

mack_

Snakket med en hyggelig kar bak skranken på servicesenteret på Lade i går. Han sa at han ikke hadde fått noen dato på når det kommer, men skulle legge inn en bestilling for meg sa han. Litt usikker på om det faktisk ble gjort, men det virket lovende.

My2cents

Noen som har fått sitt SC til å bestille takstativ? I tilfelle hvilket?

hgs

Alle tilbakemeldinger jeg har fått fra Tesla sier at de venter på europeisk typegodkjenning. I USA får eiere av stativet nå tilsendt nye j-bolter som erstatning for de som har brukket eller har hatt risiko for å brekke, og disse blir helt sikkert standard på nye stativ. Kanskje det kan få fart på prosessen? https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/installing-the-official-tesla-model-3-roof-rack.139045/page-11
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

My2cents

Good news! Ny epost i dag fra min kontakt i Tesla Nederland sitt B2C senter;

«Probably we will launch the Norway web shop in the end of this week. The roof rack will be available in the middle of March.»

:+1:

Toalmar

Sitat fra: My2cents på tirsdag 05. mars 2019, klokken 14:08
«Probably we will launch the Norway web shop in the end of this week.
Så bra, da kan vi få kjøpt både matter, fob og Aero wheel set også  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

DeepFu

Ser av det amerikanske forumet at det er Yakima som står bak stativet. Da er det i alle fall en seriøs produsent som har erfaring og vet hva de holder på med.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

hgs

Sitat fra: DeepFu på tirsdag 05. mars 2019, klokken 16:49
Ser av det amerikanske forumet at det er Yakima som står bak stativet. Da er det i alle fall en seriøs produsent som har erfaring og vet hva de holder på med.

Ja, unntatt J- boltene som brekker :-) Greit å ikke alltid være først ute.

Forøvrig strålende nyheter! Kan kanskje få med stativ når bilen hentes da? Utlevering 18.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

My2cents

THULE svarte meg i dag mht. deres mulige 3parts løsning;

It is true that we will not be offering a roof rack for the Model 3. This is due to the design of how to fasten the rack around the edge of the actual glass roof. In our testing, it has not been able to fulfill our safety standards. I would recommend you reaching out to Tesla and ask if their solution will be sold in Europe.

Jaja.....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA