Innkjøp av takstativ?

Startet av TRM, mandag 14. januar 2019, klokken 11:00

« forrige - neste »

My2cents

Sitat fra: andrjor på tirsdag 22. januar 2019, klokken 20:45
Mulig litt off topic, men prøver å kartlegge alternativer for skitransport dersom det skulle ende opp uten takboks.
Et raskt googlesøk sendte meg feks hit (sugekopper): http://www.vacuumrack.com/vakuum-sugekopp-takstativ/skistativ

Er dette en løsning som er aktuell eller er det begrensninger her?

Du får spørre importøren om det er CE og typegodkjent for bruk i Norge :-)

Dani3l

Skeptisk til sugekopp, og egentlig alt som ikke er originalt. Skal fint frakte skiene inni bilen ved å legge ned ene ryggen. Vurderer å ettermontere skiluke/pose DIY stil. Forhåpentligvis kommer den en slags løsning for skipose fra 3. part etterhvert. Takstativ blir jo aldri like bra for luftmotstanden som å ha skiene inni.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

SoftwareGeek

Denne ladaen er ikke godkjent med takstativ.

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

andrjor

Snakket nettopp med salgsteamet for Model 3. Status er generelt at de ikke vet når eller om den blir godkjent for taklast. De har rett og slett ikke hørt noen ting. Selv ikke manager for det norske/nordiske markedet (eller noe slikt) hadde hørt noe. Virker som vi bare må vente her og at det ikke er noe nytt å hente.

Magnus Hansen

Og jeg og flere fikk helt klar beskjed om at det kom.. men da var fra utenlandske ansatte. Virker jo veldig amatørisk det her. Ellers må vel tesla snart legge ut EU versjonen av Owners Manual. Kanskje det står noe mer der.

Ellers vet vi jo allerede at det kommer til å stå «ikke oppgitt» som maks taklast i vognkortet. Samme som for Model S. Og da er det godt nok til at det i alle fall er lovlig. Så er spørsmålet om hvis og når det kommer et stativ.

My2cents

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 23. januar 2019, klokken 12:04
....Virker jo veldig amatørisk det her.....

Synes det er veldig synd at Tesla sentralt behandler sine ansatte på "bakkenivå" så dårlig mht. informasjon og kommunikasjon. Janne Carlzon, tidligere CEO i SAS og som snudde selskapet fra et underskuddforetak til å drive med profitt etter første året sa noe om HVORDAN og HVORFOR dette kunne skje - sitatet her burde kommunikasjonsledelsen og informasjonsavdelingen ta til seg og gi ansatte bedre info;

"When the customer met the frontline employee, that was the moment when our company appeared in the mind of our customers, in other words - that IS the moment of truth. If those moments of truth are good moments, in the mind of your customer, then your company is a good company and the asset side of your balance side will increase"

Magnus Hansen

det er vel tesla i USA som ikke gir info, evnt ikke gir tesla Norge lov til å gi ut info. Får håpe det blir kommunisert at dette har innvirkning på bestillinger

SoftwareGeek

Model S er heller ikke mulig å bestille med soltak (støtte for skiboks). Før kunne man spesialbestille det.

Magnus Hansen

Jeg sendte skriftlig spørsmål til tesla for noen dager siden og fikk svar nå. Dvs de hadde ikke noe svar å gi. De sa at de ikke hadde mottatt info fra sentralt hold.. Men nå er jo i alle fall europamodeller snart klare for prøvekjøring. Da må de i alle fall være mulig å ta en titt på taket og festet

andrjor

Tror vi må bare vente her rett og slett. Jeg bestiller ikke før dette blir oppklart. Litt spesielt at de har null informasjon om dette.

Magnus Hansen

Sitat fra: andrjor på torsdag 24. januar 2019, klokken 14:13
Tror vi må bare vente her rett og slett. Jeg bestiller ikke før dette blir oppklart. Litt spesielt at de har null informasjon om dette.

Vi får bare håpe dette er ettertrykkelig avklart før de første bilene blir levert. Ellers blir det fort en del avbestillinger..

TRM

Fortsatt ikke svar fra Sandvold. Har purret.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Toalmar

Når man ikke får svar er min erfaring at de antagelig har et svar du ikke ønsker
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Magnus Hansen

Sitat fra: Toalmar på torsdag 24. januar 2019, klokken 17:56
Når man ikke får svar er min erfaring at de antagelig har et svar du ikke ønsker

I dette tilfellet er det nok at de rett og slett ikke får info ut fra Tesla i USA. Så kan man selvfølgelig spekulere i hvorfor tesla i USA ikke vil gi ut denne infoen..

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA