Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterdekk til Performance

Startet av Chisnate, mandag 14. januar 2019, klokken 06:53

« forrige - neste »

Geir K

Har valgt dekk fra 3. Part. I og med jeg valgt P har jeg også valgt dekk med hastighet som står i stil. Ikke det at man skal kjøre i hastigheten, men pga bilens tyngde også. Stivere i kantene slik at en slipper å bli "sjøsyk". Og i min enkle tro tenker jeg at de som kun driver med dekk og felg er flinkere på dette en de som har fokus bilen. Mulig jeg tar feil, men den risken tar jeg. Og det har funket så langt veldig bra.

hemi

Fudge! 235 35 R20 nokian R3 er visst ikke produsert enda, er det jeg har bestilt :o

De dekka de har i ferdiglista si er jo ikke laga for norske forhold. (20")

geear

Det er nok en fare for at mange bryr seg mest om profitt, og anbefaler dekkene med høyest avanse..

Chisnate

Hvilke dekk og felger gikk du for Geir K?

Geir K

Pakke fra Dekkmesteren. PH Turbin er felgene, dekkene husker jeg ikke, men det vet de

ToWalkOrDrive

Det som bekymrer meg bittelitt er at når en er inne på web-shoppen i Tesla USA og ser på 19" vinterhjul så står det: "*This package is not compatible with Model 3 Performance Dual Motor All-Wheel ", mens på mange lokale selgere så står det bare: "må ha over 19" for å være sikker på at det passer Performance". Så lurer på om det ekstra sporet innerst er på plass til alle som bestiller dekk uorginalt. Men ser Megahjul har tilgang på en CNC-fres som kan brukes på de fleste felger, så går gjerne an å frese opp der, om en ikke bare leverer dem tilbake til selger om de ikke passer.
Tesla Model Y                         2021-

18650

Sitat fra: Geir K på fredag 18. januar 2019, klokken 06:23
Pakke fra Dekkmesteren. PH Turbin er felgene, dekkene husker jeg ikke, men det vet de

hemi

produsentene har i liste, ref R3, men finner ikke på lager noe sted

Krizz


Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

18650

Sitat fra: hemi på fredag 18. januar 2019, klokken 11:51
produsentene har i liste, ref R3, men finner ikke på lager noe sted

Det er det samme jeg har notert meg. Håper på aksept fra Tesla om å handle momsfrie 19" vinterhjul. Og så tilpasse de selv, enten med spacere eller dreie litt på navet.


olavxxx

Sitat fra: 18650 på fredag 18. januar 2019, klokken 12:45
Sitat fra: hemi på fredag 18. januar 2019, klokken 11:51
produsentene har i liste, ref R3, men finner ikke på lager noe sted

Det er det samme jeg har notert meg. Håper på aksept fra Tesla om å handle momsfrie 19" vinterhjul. Og så tilpasse de selv, enten med spacere eller dreie litt på navet.
Jeg fikk ikke lov å kjøpe 19"...

hemi

kompis har bekrefta 18".... :D går nok litt fort ja :D

Jeg skal ta noen telefoner til ymse til uka og prøve få nøsta i litt ting på hva som er mulig av bra dekk, og om nokian rekker kaste seg rundt.

18650

Høres bra ut Hemi. 20" med R3 hadde selvsagt vært vilt.

Om de nekter å levere OEM 19" er det fristende å heve kjøpet. Ihvertfall hvis de ikke klarer å komme opp med noe bedre enn Sottozero.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA