Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Niro på Finn.no

Startet av Zuexi, lørdag 12. januar 2019, klokken 16:57

« forrige - neste »

sveander

Sitat fra: advale på fredag 18. oktober 2019, klokken 11:23
Syns bilen også ser litt trist ut. Veldig anonymt.

Er ikke du på feil forum nå?
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

advale

#211
Hva mener du? Er det ikke lov å kommentere bilens utseende? Mange velger bilen sin ut i fra mange kriterier.

Anonymt er også det som går igjen hos mange av testerne.

geear

Sitat fra: advale på fredag 18. oktober 2019, klokken 11:23
Hvor får du det fra at e-Niro går 50 % lengre rekkevidde? ID3 skal gå 420km. e-Niro går vel ca 445? Hurtigadingen går saktere hos e-Niro. Teslabjørn er glad i å ta race med 2 biler - ID3 hadde vunnet lett der pga ladingen.
ID3 kommer med tre forskjellige batteristørrelser, trodde det var den minste som kom til 330k, men ser at det er den mellomste de har valgt å lansere i Norge nå.

Bjoris

#213
Sitat fra: gr på fredag 18. oktober 2019, klokken 14:17
Sitat fra: advale på fredag 18. oktober 2019, klokken 11:23
Hvor får du det fra at e-Niro går 50 % lengre rekkevidde? ID3 skal gå 420km. e-Niro går vel ca 445? Hurtigadingen går saktere hos e-Niro. Teslabjørn er glad i å ta race med 2 biler - ID3 hadde vunnet lett der pga ladingen.
ID3 kommer med tre forskjellige batteristørrelser, trodde det var den minste som kom til 330k, men ser at det er den mellomste de har valgt å lansere i Norge nå.

ID3 kommer til å snu opp ned på dette markedet, vi kan bare drømme om overpris på ENiro om ID3 blir levert i store antall. Samtidig er det mer plass i ENiroen så den er fortsatt en bedre familie bil enn ID3 med noe lengre rekkevidde, men også høyere pris og den begynner å bli gammeldags det blir spennende å se, vi beholder ENiroen nå. Gidder ikke å bytte og bytte, og akkurat nå er jeg også usikker på hva jeg ville byttet til...

Cral

Sitat fra: Bjoris på fredag 18. oktober 2019, klokken 16:54
Gidder ikke å bytte og bytte, og akkurat nå er jeg også usikker på hva jeg ville byttet til...

Jeg byttet akkuart eNiroen min, inn i en ny eNiro....  Smarteste bilbyttet jeg har gjort ;)
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Zuexi

Sitat fra: Cral på mandag 21. oktober 2019, klokken 10:53
Sitat fra: Bjoris på fredag 18. oktober 2019, klokken 16:54
Gidder ikke å bytte og bytte, og akkurat nå er jeg også usikker på hva jeg ville byttet til...

Jeg byttet akkuart eNiroen min, inn i en ny eNiro....  Smarteste bilbyttet jeg har gjort ;)
Hva fikk du for din "gamle"?

Cral

395,-
Uten vinterdekk
Med lakkforsegling, ekstra rustbeskyttelse og takluke
På overleveringstidspunktet hadde den gått ca 24000

~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

thomasski

Fortsatt arbitrasje på disse bilene til tross for mange på veien. 410' for rimeligste, men hva går de egentlig for?

arthur

Todelt spørsmål; Hva gikk de for og hva får man for de nå. Åpenbart er den kurven dalende og snart er det vel ingenting å hente på et resalg?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Electric cars in Norway

Break even ut frs hva jeg hører.


sveander

Sitat fra: Chivas på onsdag 15. januar 2020, klokken 15:13
Første(?) brukte under 400k:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=167836364

Ja tror det. Ser strøken ut . Bør være et godt kjøp med soltak og vinterhjul
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

tornaldo

Sitat fra: sveander på torsdag 16. januar 2020, klokken 10:38
Sitat fra: Chivas på onsdag 15. januar 2020, klokken 15:13
Første(?) brukte under 400k:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=167836364

Ja tror det. Ser strøken ut . Bør være et godt kjøp med soltak og vinterhjul

Snart et år gammel bil til nybilpris. Når ble det et godt bruktbilkjøp?

Godt salg vil jeg beskrive det som.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Chivas

Det er jo tydeligvis mange som spekulerer i å tjene en slant, men på meg virker det som at det markedet er i endring nå. Det kommer en mengde gode biler fremover som mange venter på, og med det gode utvalget man etterhvert får vil denne spekulasjonsgesjeften fort dø hen.

Hadde det vært så rift om e-niroen som man kan få inntrykk av, hadde alle på Finn vært solgt for lenge siden. Nei, de må nok ned i pris - ihvertfall de "godt brukte". Og idet 2020-modellen kommer for salg, stopper ihvertfall spekulasjonsmulighetene helt opp.

Alt dette fordrer selvfølgelig at produsentene kan klare å levere :) 

arthur

Sitat fra: Chivas på fredag 17. januar 2020, klokken 20:05
Hadde det vært så rift om e-niroen som man kan få inntrykk av, hadde alle på Finn vært solgt for lenge siden.

Følger litt med, men sikkert ikke nøye nok, men det dukker stadig nye biler opp på finn, og regelmessig er biler merket solgt. Hva de ble solgt til vet jeg ikke, men hva de har spurt fremkommer jo av annonsen, og det er alltid enten godt over hva bilen kostet eller at bilen allerede er et år gammel og kjørt sine 15.000 og selges til selvkost.
Enig i at dette vil være et forbigående fenomen, men har jo vart en ganske så god stund allerede.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA