Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Niro på Finn.no

Startet av Zuexi, lørdag 12. januar 2019, klokken 16:57

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Ja 420' var en helt vanlig Finn pris ift privat bil salg mens bilbutikkene fikk gjerne 20 til 30 over dette. Dette endrer seg over tid.

eniro99

Hmmmm... Får levert E-Niro fra forhandler på mandag, men har funnet ut at jeg neppe trenger så dyr bil og heller en Soul... Kan jo selge på finn.no, men kanskje noen har en (ikke eldre enn 2018) Soul for bytte? Send evt. PM.

sveander

Jeg må ha bilen og det er mange på Finn.
De som selges privat er First Edition
De som selges av forhandlere er tydeligvis importert og er Excecutive.
Jeg har ikke klart å se jeg da går glipp av noe utstyr ved å kjøpe Excecutiv. Forhandlererne vet ikke

Ofte er de uten vinterdekk og soltak. Det første kan jo skaffes
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

geear

Importbilene (iallfall mange av de) har noe sånt som 80-100 liter mindre bagasjerom enn de norske. Alle de norske bilene kom med senket gulv, med forholdsvis lite plass under (plass nok til ladekabler++). Plassen "er" der i de utenlandske også, men skal du utnytte den må du lage deg en ny gulvplate.

Bjoris

Ble tilbydd 420, muligens 425 for min uten soltak og vinterdekk. Men vi valgte å beholde bilen, bare TM3 som var aktuelt alternativ og ja, vi ville ikke sitte lavt og da utgikk den etter mye fundering, mest fordi jeg var redd TM3 blir verre å bli kvitt den dagen TMY/Skoda VisionE og evt Ford/Q4 er klar, da tror jeg veldig mange vil kvitte seg med sin Tesla sedan, en biltype folk normalt ikke er interessert i...

Mr Oizo

Kun en norsk E-Niro på finn nå. 450, vinterdekk  og understellbehandling. 1200 km og litt over 2 måneder siden den ble registrert på selger.
Er sikkert et greit marked for norsk E-Niro enda til rundt 430-440. En pris på 450 er jo bare ca 40 tusen over listepris.

Bjoris

Etter å ha kjørt ned til Spania med E-Niro så forstår jeg mer og mer at bilen kan forsvare en pris oppmot 450.000, den har vært om ikke fryd så iallefall veldig uproblematisk og fin bil å kjøre så langt med. Det er ingen utenom TM3 som kan ta en familie på 4 på en slik tur til denne prisen (som ny) og det vil ikke skje med det første heller så selv om jeg forstår motviljen mot å betale overpris så får en en veldig ok bil for pengene også om det må til litt overpris...

Myrvang

Nesten så jeg angrer på at jeg kansellerte min bil med kønummer 350-ish...
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

batterimannen

Sitat fra: Bjoris på fredag 02. august 2019, klokken 17:45
Etter å ha kjørt ned til Spania med E-Niro så forstår jeg mer og mer at bilen kan forsvare en pris oppmot 450.000, den har vært om ikke fryd så iallefall veldig uproblematisk og fin bil å kjøre så langt med. Det er ingen utenom TM3 som kan ta en familie på 4 på en slik tur til denne prisen (som ny) og det vil ikke skje med det første heller så selv om jeg forstår motviljen mot å betale overpris så får en en veldig ok bil for pengene også om det må til litt overpris...

Tja, en Kona med takboks vil nok også fungere.

Jeg synes folk overdriver hvor liten plass det er i baksetene. Jeg og kona bytter på å sitte bak med ungen når vi er på tur og jeg har godt med plass foran knærne til setet foran. Eneste ulempen er at setet er litt lavt.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

geear

Bakseteplassen er da god. e-Niro har ganske godt med plass i den størrelsesklassen. Vi opplever at det er mer romslig i forsete foran bakovervendt barnesete i e-Niroen enn i BMW 3-serie og Audi A4, for eksempel. Skal jeg klage på noe så er det at det er lite plass å smøye ungen inn under dørkarmen og oppi setet som står i basen. Men er bortskjemt med døråpningen på Model X, så alt annet er trangt.

sveander

Sitat fra: gr på torsdag 01. august 2019, klokken 18:46
Importbilene (iallfall mange av de) har noe sånt som 80-100 liter mindre bagasjerom enn de norske. Alle de norske bilene kom med senket gulv, med forholdsvis lite plass under (plass nok til ladekabler++). Plassen "er" der i de utenlandske også, men skal du utnytte den må du lage deg en ny gulvplate.

Hvor enkelt er det å senke gulvet ? Hvor mange cm utgjør det i høyde ?

Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

sveander

Sitat fra: Mr Oizo på fredag 02. august 2019, klokken 12:10
Kun en norsk E-Niro på finn nå. 450, vinterdekk  og understellbehandling. 1200 km og litt over 2 måneder siden den ble registrert på selger.
Er sikkert et greit marked for norsk E-Niro enda til rundt 430-440. En pris på 450 er jo bare ca 40 tusen over listepris.

2 nå. First edition som de heter.
Vet du hva som skiller bortsett fra understellsbehandling og evt vinterdekk. Er  det mer ?
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Bjoris

Sitat fra: batterimannen på fredag 09. august 2019, klokken 08:01
Sitat fra: Bjoris på fredag 02. august 2019, klokken 17:45
Etter å ha kjørt ned til Spania med E-Niro så forstår jeg mer og mer at bilen kan forsvare en pris oppmot 450.000, den har vært om ikke fryd så iallefall veldig uproblematisk og fin bil å kjøre så langt med. Det er ingen utenom TM3 som kan ta en familie på 4 på en slik tur til denne prisen (som ny) og det vil ikke skje med det første heller så selv om jeg forstår motviljen mot å betale overpris så får en en veldig ok bil for pengene også om det må til litt overpris...

Tja, en Kona med takboks vil nok også fungere.

Jeg synes folk overdriver hvor liten plass det er i baksetene. Jeg og kona bytter på å sitte bak med ungen når vi er på tur og jeg har godt med plass foran knærne til setet foran. Eneste ulempen er at setet er litt lavt.

Jeg har ikke prøvd Kona, men kunne aldri kjørt på langtur med takboks, spes ikke på motorvei. Vi er 4, to tenåringer og vi fikk akkurat plass, det er ikke mer enn nok plass i bagasjerommet men akkurat nok uten at vi laster over setekanten, når en har med kjøleboks som en nesten må ha på en slik tur i opp mot 40 grader...

Thomas Parsli

Sitat fra: Bjoris på lørdag 10. august 2019, klokken 22:02
Jeg har ikke prøvd Kona, men kunne aldri kjørt på langtur med takboks, spes ikke på motorvei.

Vi kjørte Kiel-Firenze med skiboks på en Touran for mange år siden (måtte ha den for barnevognen). Det bråker jo mer, spesielt i 150km/t på autobahn, men ikke så mye at det ble ulidelig. Jeg ville prøvd før jeg lot være å bestille en Kona.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

thrain

Fikk akkurat tilbud fra bilforhandler om leveranse i slutten av november med valgfri farge. Trenger ikke bil nå. Er denne fremdeles lønnsomt å kjøpe for videresalg?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA